Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Урок 8. Мої рідні. Моя родина 1 клас Мета: вчити дітей розуміти історію свого роду, сім’ї, розширювати знання учнів про сім’ю та її значення у житті людей; розвивати мислення, творчу думку дітей; виховувати бережне ставлення до речей сім’ї, бажання піклуватися про членів родини. Обладнання: музичний супровід – "Молитва матері", слухання вірша В. Симоненка "Я вірив, що краще всього", грамзапис пісні "Родина" Н. Яремчука. Хід уроку I. Організація класу. II. Повідомлення теми уроку. · Розгадування ребусу Я (сім’я) – Ми будемо говорити про те, що кожна людина любить і шанує. І тому девізом нашого уроку будуть слова: "На світі білому єдине, Як і Дніпрова течія –
Домашнє вогнище родинне, Оселя наша і сім’я". – Кого ви найбільше любите? (Відповіді дітей). Так, у кожного з вас є батьки. То найрідніші люди, які вас шанують і люблять, пестять і голублять, які піклуються про вас. Розкажіть про те, як вони це роблять. (Розповіді дітей). III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу. · Розповідь з елементами бесіди про сім’ю, рід, родину. · З кого складається ваша сім’я? (Відповіді). Отже, сім’я складається з мами, тата, дітей. Можна ще сказати так: з батьків та дітей. Але прислухаймось до того, як звучить слово "сім’я". · Що ви чуєте? (Чується два слова – "сім" і "я"). · Що це означає? (Сім’я складається з багатьох людей, з дітей, мами, тата. У мами і тата теж є батьки – мої дідусі і бабусі). Учень читає вірш-лічилку. Сім
Мама, тато, дід, бабуся – Всіх назву, не помилюся. Старший братик і сестричка – В нас сімейка невеличка. Не спиняйте, бо зіб’юся, Мама, тато, дід, бабуся... Старший брат, сестра і я – Отака у нас сім’я. Нам лічилочку на "сім" Повторити треба всім. · Відгадування загадок. – Тобі належить, а всі користуються. А відгадайте-но, що я таке? – Усі хочуть, як народиться дитина, щоб я було красиве і дзвінке, бо носить все життя мене людина. Так, відгадали. У цих загадках йдеться про ім’я. У кожного з вас є своє ім’я, прізвище, по-батькові. (Діти називають прізвище, ім’я, по-батькові). · Розповідь з елементами бесіди про родинне дерево. · Слухання пісні Н. Яремчука "Родина". (Діти читають вислови з дошки). · Ріка вмирає без джерел, Дерева сохнуть без коріння. У ріднім краї ти – орел. Твій родовід тут – покоління. – Яка основна думка цих слів? (Відповідають діти). · Родина – це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас, школа, весь народ. Ми з вами український народ, який складається з родин, великих і малих, дружних і працьовитих. Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, землю свою, рідний край, бо ми частина всього цього, нам рідного і близького. Одна Батьківщина, і двох не буває. Місця, де родився, завжди святі. Хто рідну оселю свою забуває, Той долі не знайде в житті. Криниця при дорозі край села. І журавель похилений над нею. Хоч би куди дорога завела, Думки наші із рідною землею. Бо тут наш дім, і тут наша рідня. І тут священні предківські могили. Душа наша не прожила б і дня Без рідної землі, яка нас всіх зростила. – Діти, як ви розумієте, яка сім’я щаслива? (Відповіді дітей). (Вірш записано на дошці). Коли в домі лад
Де злагода в сімействі; Де мир і тишина, Щасливі там люди, Блаженна сторона. Їх Бог благословляє, Добро їм посилає, Із ними вік живе, Із ними вік живе. І. Котляревський – Як ви розумієте слова "в домі лад"? IV. Робота з підручником. Опрацювання статті "Мої рідні. Моя родина" с. 21-23. V. Підсумок. Кросворд "Склад сім’ї". Закінчіть речення. Ці слова впишемо в клітинки. 1. Донька моєї мами – то моя ... (сестра). 2. Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи ... (тато). 3. Своїх онуків розуму навчає старенький ... (дідусь). 4. Найбільше пестять та голублять своїх дітей ... (мами). 5. Батькам на потіху росте здоровий, розумний їхній ... (син). 6. Твою матусю донечкою кличе твоя ... (бабуся). – А тепер прочитайте слово у виділених клітинках зверху вниз (родина). Черниш Г. Г., вчитель ЗНЗ № | |
Переглядів: 6876 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |