Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Урок 8. Мої рідні. Моя родина

Урок 8. Мої рідні. Моя родина

 

1 клас

 

Мета: формувати у дітей уявлення про сім'ю, як спільноту рідних людей, про належність кожного учня до певної сім'ї; про любов Бога до людей і до всього живого; розвивати позитивне ставлення до рідної домівки – найріднішого місця на землі; виховувати шанобливе ставлення до свого роду.

Обладнання: сімейні альбоми, диск із записом „Молитва матері" сл. Н. Позняк, муз. Л. Херувимської, диск з записом пісні Л. Кириченко.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

II. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми розповідатимемо про сім'ю, дізнаємося, що таке рід, родина.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Учитель дає учням завдання.

– Назвати своє прізвище та ім'я. Назвати ім'я та по-батькові матері, батька. Назвати ім'я братика, сестрички.

– Як ви звертаєтесь до своїх рідних? Про що ви любите розмовляти з мамою, татом, братиком, сестричкою?

– Тато, мама, братик, сестричка – це ваша сім'я або родина. Тато – господар дому. Мама – берегиня роду. Без дітей родина не буде по-справжньому щасливою. Вони – малі помічники, радість для своїх батьків.

–Послухайте прислів'я. Поясніть, як ви розумієте їх.

        Яка сім'я, такі й діти.

        Нащо ліпший клад, коли в сім'ї лад.

        На сонці тепло, а біля матері добре.

– Відгадайте загадку.

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це? (Мама)

Діти слухають музичний супровід "Молитва матері" сл. Н. Позняк, муз. Л. Херувимської.

– Як ви називаєте свою маму? (Матуся, матінка).

– Мама ... Усе найрідніше, найдорожче, наймиліше увібрало в себе це дивовижне, сонячне слово. Матінка.

– Уся гордість світу від неї. Без сонця не цвітуть квіти, без матері немає ні поета, ні героя...

– Матуся – найдорожча у світі людина, берегиня роду. Вона народжує дитину, пестить її, голубить, вчить добра і любові.

Діти слухають пісню Р. Кириченко.

– Про яке найдорожче слово співала артистка? (Мама).

– Хто для вас мама? (Сонечко, бджілка, красуня).

– Якби ви були чарівником, що ви зробили б для мами?

– За що ви любите свою маму?

– Кого ще ми називаємо матір'ю? (Матінку Божу, Батьківщину). Усі діти Марії любовно звертаються до Богородиці – Матінко Божа. І Батьківщину у віршах і піснях народ називає ненькою або матір'ю.

 

Мати

Хто тебе так щиро любить

І вбирає, і голубить,

І кладе у постіль спати?

Мати.

Хто стеріг тебе від злого,

Відмовляв собі усього,

Щоб тобі віддати?

Мати.

Хто тебе узяв за руку

І до школи на науку

Вів, щоб розуму навчати?

Мати.

                              Марійка Підгірянка

– Чи добре ви знаєте тата?

– Який улюблений колір вашого тата?

– Яка улюблена страва?

– Яка улюблена телепередача?

– Що тато любить дарувати мамі?

– Чого ви навчилися у свого тата? Про що розповідаєте татові?

– Запам'ятайте батькову науку:

         Хто хоче більше знати, мусить менше спати.

         Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

         Шабля ранить голову, слово – душу.

– Скрізь по Україні знають слово тато. Закарпатці називають тата няньком. А в урочистих випадках уживають слово батько. У багатьох місцевостях побутує ще й слово отець. Тепер це слово вважають застарілим, а колись часто промовляли: "Шануй отця й матір своїх". Збереглося слово отець у значенні Бог, Отець небесний. Головна наша молитва починається звертанням "Отче наш..." А ще це слово вживають як шанобливе звертання до священика: Отче, панотче.

– Чи знаєте, що означають слова рідня, рід?

Дідусь, бабуся, тітка, дядько та їхні діти для тебе – рідня. Вони не просто близькі й дорогі тобі, а ще й одного із тобою роду. У народі кажуть: "У кожної деревини – свій плід, а в кожної людини – свій рід."

– У дідуся і бабусі завжди з'явиться для вас вільна хвилинка.

2. Робота з підручником "Дорога добра " 8 урок.

а)    Діти слухають вірш Василя Симоненка "Я вірив, що краще всього".

б)    Відповіді на запитання.

– Чим радісне для тебе спілкування з дідусем чи бабусею?

– Як ти маєш ставитися до старших коли виростеш?

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Продовжити речення:;

Моя мама... Мій тато... Бабуся – це мама... Дідусь – це тато... Прабабуся – це... Прадідусь – це...

2. Послухайте оповідання.

Родовідне дерево.

Одного хлопчика запитали, як звуть його бабусю. А він не знав.

– А як же ти дідуся кличеш?

– Діду, дайте меду.

Смішно та й не дуже. Більше сумно, що є такі хлопчики. Може, вони позабували, як і тата й маму звуть.

– Е-е-е, – каже дід Петро. – Хто не має коріння, той як перекотиполе. Куди вітер подме, туди й котиться.

А гарні дітки знають свій рід: і батьків, і дідів, і прадідів, і прапрадідів знають. Вони мають такий альбом, де вміщують знімки своїх родичів і добре слово про них. І складають родовідне дерево. Воно коренисте, гіллясте, а що гілка, то член красного роду. Що глибше коріння в такого дерева, то міцніше воно стоїть на землі.

– А яке коріння у твого дерева?

3. Робота в зошиті"Дорога добра ",8 урок.

Вчитель показує свої родинні фотографії з дитинства і розповідає про себе і рідних. Створює власне дерево родоводу як зразок його побудови.

Дітям вчитель пропонує у дерево родоводу в зошиті вписати імена своїх рідних.

V. Підсумок уроку.

Що цікавого ви дізнались на уроці? Що нове відкрили для себе?

 

Требух О. О., вчитель ЗНЗ № 237 м. Києва

http://shkoladobra-edu.org.ua/

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 2878 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!