Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Урок 9. Наш рід. Ми – християни 1 клас Мета: продовжувати формувати у дітей уявлення про сім'ю як спільноту рідних людей, про приналежність кожного учня до певної сім'ї; виховувати в учнів розуміння свого місця в сім'ї, вчити шанувати й любити своїх батьків та інших членів родини, надавати їм посильну допомогу у веденні домашнього господарства; розвивати позитивне ставлення до рідної домівки; викликати у дітей бажання до ведення сімейних альбомів, календарів, збагачення й збереження родинних реліквій; виховувати шанобливе ставлення до свого роду. Обладнання: ілюстрації із зображенням родини, сімейні реліквії, сімейні фотографії; малюнок "Дерево роду". Хід уроку I. Актуалізація опорних знань учнів. Бесіда із використанням ілюстрацій, що зображують родину. – Як можна назвати групу людей, зображених на малюнку? – Чому ви вирішили, що це родина? – Що таке родина? II. Повідомлення теми та мети уроку. – Сьогодні ми продовжимо говорити про родину, рідню; дізнаємося, що таке рід; поговоримо про те, як зберігати пам'ять свого роду. III. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. 1. Розповідь учителя з елементами бесіди. Родина посідає особливе місце у житті людини. Тато й мама дали вам життя, вони доглядали за вами, коли ви були ще зовсім маленькими, співали вам колискову, притискали до свого серця. Вони й зараз допомагають вам, турбуються, радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають вас до праці, дуже люблять вас. – Із кого складається родина? (Із батьків і дітей). – Із кого складається ваша родина? Ви повинні шанувати своїх батьків, дідусів і бабусь, адже вони батьки вашого тата і мами. У них теж були батьки – ваші прабабусі і прадідусі. Усі разом вони називаються родом. Рід – це рідня із давніх часів і до сьогодні. Старші члени родини мають багатющий життєвий досвід і вони допомагають молодшим. Рід тримається на них, ніби дерево на корінні. Розгляньте дерево. (На дошці вивішується малюнок). Листочки – це ви, гілки – ваші батьки, дядьки і тітки, стовбур – це дідусі і бабусі, коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Кожен із вас може скласти дерево свого роду. 2.. Дидактична гра "Оживи дерево". Діти підходять до дерева і, вказуючи на листочок, гілочку, стовбур, розповідають, хто це в їхній родині. 3. Бесіда про родинні реліквії. – У нашого народу є традиційне родинне правило: діти, онуки повинні з повагою ставитися до старших, своїх батьків. Допомагають їм, піклуються про них. У спадок від старших нам залишається не лише мудрість, поради, але й речі, які вони зробили своїми руками або купили чи одержали в нагороду. Такі речі стають родинними реліквіями. Родинною реліквією є і родинні фотокартки рідних. Раніше вони висіли у рамках на стіні, тепер частіше зберігаються в альбомах або коробках. Родинні фотографії багато можуть розповісти про життя роду. 4. Фізкультхвилинка. IV. Закріплення та осмислення знань. 1. Робота з підручником (с. 24-26). 2. Робота у зошиті (Урок 8-9). Музичний супровід: "Роде наш красний". 3. Читання оповідання В. Сухомлинського "Дідусь". V. Підсумки уроку. – Про що вели мову на уроці? – Що нового дізналися про родину? – Що потрібно робити, щоб сім'я була щасливою? – Що ти можеш для цього зробити? Чалишева В. В., вчитель ЗНЗ № | |
Переглядів: 3079 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |