Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Урок 10. Храм - Дім Божий

Урок 10. Храм - Дім Божий

 

1 клас

 

Мета: в доступній формі ознайомити дітей із значенням храму для міста, його будовою; значенням храму для людини і поняттям храму людської душі; розвивати уміння будувати висловлювання.

Обладнання: картинки, програвач, книги.

 

Хід уроку

 

I. Організація класу.

II. Повторення вивченого матеріалу.

– Чи готові ви йти Дорогою Добра? – Так

– Згадаймо найважливіші з правил руху Дорогою Добра.

1. Бесіда.

Вчитель: – Що значить шанувати свій рід? Учні: – Завжди пам'ятати про своїх рідних і робити лише добрі справи, щоб вони нами пишались.

Вчитель: – За що ми маємо бути вдячні нашим рідним? Учні: – За незмірну любов та турботу.

Вчитель: – Як ми можемо виразити їм свою вдячність? Учні: – Лагідним словом, допомогою по господарству, гарним навчанням, виготовити чи вишити подарунок своїми руками.

2. Гра "Хто швидше?"

Вчитель: – А тепер я перевірю чи знаєте ви, які лагідні слова можна сказати найріднішим для нас людям? Кому?

Учні: – Мамі і татові. Дівчатка називають лагідні слова татові, а хлопчики – мамі: мила, мужній, ніжна, надійний, щедрий, щаслива, ласкава, лагідний, сильний, працьовитий.

Вчитель: – Ми сказали хороші слова своїм батькам, а кому ще ми можемо бути вдячні?

Учні: – Бабусі, дідусеві.

Вчитель: - Подаруйте їм сьогодні віршик (розповідають віршик).

Вчитель: – Молодці! Ви добрі, розумні. І я вірю, що ви будете любити і шанувати своїх рідних все життя.

ІІІ. Фізкультхвилинка.

Я тихенько підіймуся

І до неба потягнуся.

Вліво, вправо нахилюся,

Землі рідній поклонюся.

Богу щиро помолюся:

Любий Ісусе, до тебе Молюся,

Дай щастя мені і моїй родині,

І рідній моїй Україні.

Дружно встали,

Покрутились на всі боки,

Полетіли як сороки,

Пострибали, як зайці

І на місце сіли всі.

2. Правило Дороги Добра: люби свою рідну землю.

Питання:

Вчитель: – Як ви розумієте слова «рідна земля»?

Учні: – Це де ми народилися, живемо, ходимо до школи. Це – наша Батьківщина, Вітчизна.

Вчитель: – А як вона називається? Учні: – Україна!

Вчитель: – Як називається місто в якому ми живемо? Учні: – Київ.

Вчитель: - А хто засновник нашого міста? Учні: – Кий, Щек, Хорив, Либідь.

Вчитель: – Так, Київ – стародавнє місто, йому понад 1500 років. Це одне з найкрасивіших міст світу. Воно красиве, велике, потопає в зелені і квітах (вважається найзеленішим містом у світі).

Але воно славиться в світі і своїми особливими будівлями. А що це за будівлі, ми дізнаємося на уроці, адже тема уроку: Храм - Дім Божий.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель: розповісти притчу про Апостола Андрія (учня Ісуса Христа).

1. Робота з книгою.

"– Тут повстане місто, з котрого Христова віра піде і прославиться воно Золотими банями (куполами) на весь світ."

1. Вчитель: – Читаю перший абзац, а потім аналізуємо.

Питання:

– Яке наше місто? – Велике, красиве.

– Які в ньому будинки і скільки їх?

– А що це за будівлі іншого призначення? – Школи, інститути, магазини, театри, лікарні, кінотеатри.

Вчитель: – Зараз читаю другий абзац і аналізуємо.

– Як бачите, здійснилися віщування апостола Андрія. Київ славиться своїми чудовими спорудами. Люди із вдячності і любові присвятили ці споруди Богу. Тому ще їх називають Домом Божим.

2. Розгляд картинок із зображенням храмів, монастирів.

Запитання:

Вчитель: – Чим відрізняються храми від звичайних будинків?

Учні: – За формою – нагадують палаци увінчані золотими банями (куполами) сяючими на сонці хрестами, які означають, що це місце присвячене Богові. Храми зводяться у гарних місцях, на пагорбах або навіть скелях.

Вчитель: – Заради чого люди приходять у Храм – Дім Божий?

Учні відповідають.

Вчитель: – Читання наступного абзацу:

1. Дякувати Творцеві;

2. Прохати про здоров'я;

3. Подолати гріх.

Запитання:

Вчитель: – Хто з вас відвідував Божий Храм? А хто ні?

– Поміркуйте і уявіть, що ви зайшли у Храм Божий, що відкриється перед вашими очима?

Будова Храму. Храм складається з 3-х частин. Східна частина – вівтар – найважливіше місце в Храмі (заборонено входити жінкам і дівчатам). Від середньої частини храму вівтар відгороджений іконостасом. В ньому – 3-є дверей: Царські ворота – в центрі, північні – зліва, південні – справа. Невелике підвищення перед вівтарем називається амвон. У середині храму стоять віруючі. В західній частині храму, ближче до виходу стоять віруючі, які каються, й ті хто вступає в хрещення. В тому місці священик приймає сповідь.

Місце, де продаються свічки і приймають записки, називається свічковий ящик. Крильце називається папертю. А ще є місце, де співає хор.

Музичний супровід – "Хор".

Мелодія лине ніби з небес чиста, світла, душевна, наповнюючи наші душі спокоєм і радістю.

Музичний супровід "дзвони".

Славляться церкви своїми дзвіницями. Дзвін закликає людей до храму.

 

Аксентьєва Л. А., вчитель ШДС "Калинка" м. Києва

http://shkoladobra-edu.org.ua/

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 1747 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!