Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Урок 10. Храм - Дім Божий 1 клас Мета: в доступній формі ознайомити дітей із значенням храму для міста, його будовою; значенням храму для людини і поняттям храму людської душі; розвивати уміння будувати висловлювання. Обладнання: картинки, програвач, книги. Хід уроку I. Організація класу. II. Повторення вивченого матеріалу. – Чи готові ви йти Дорогою Добра? – Так – Згадаймо найважливіші з правил руху Дорогою Добра. 1. Бесіда. Вчитель: – Що значить шанувати свій рід? Учні: – Завжди пам'ятати про своїх рідних і робити лише добрі справи, щоб вони нами пишались. Вчитель: – За що ми маємо бути вдячні нашим рідним? Учні: – За незмірну любов та турботу. Вчитель: – Як ми можемо виразити їм свою вдячність? Учні: – Лагідним словом, допомогою по господарству, гарним навчанням, виготовити чи вишити подарунок своїми руками. 2. Гра "Хто швидше?" Вчитель: – А тепер я перевірю чи знаєте ви, які лагідні слова можна сказати найріднішим для нас людям? Кому? Учні: – Мамі і татові. Дівчатка називають лагідні слова татові, а хлопчики – мамі: мила, мужній, ніжна, надійний, щедрий, щаслива, ласкава, лагідний, сильний, працьовитий. Вчитель: – Ми сказали хороші слова своїм батькам, а кому ще ми можемо бути вдячні? Учні: – Бабусі, дідусеві. Вчитель: - Подаруйте їм сьогодні віршик (розповідають віршик). Вчитель: – Молодці! Ви добрі, розумні. І я вірю, що ви будете любити і шанувати своїх рідних все життя. ІІІ. Фізкультхвилинка. Я тихенько підіймуся І до неба потягнуся. Вліво, вправо нахилюся, Землі рідній поклонюся. Богу щиро помолюся: Любий Ісусе, до тебе Молюся, Дай щастя мені і моїй родині, І рідній моїй Україні. Дружно встали, Покрутились на всі боки, Полетіли як сороки, Пострибали, як зайці І на місце сіли всі. 2. Правило Дороги Добра: люби свою рідну землю. Питання: Вчитель: – Як ви розумієте слова «рідна земля»? Учні: – Це де ми народилися, живемо, ходимо до школи. Це – наша Батьківщина, Вітчизна. Вчитель: – А як вона називається? Учні: – Україна! Вчитель: – Як називається місто в якому ми живемо? Учні: – Київ. Вчитель: - А хто засновник нашого міста? Учні: – Кий, Щек, Хорив, Либідь. Вчитель: – Так, Київ – стародавнє місто, йому понад 1500 років. Це одне з найкрасивіших міст світу. Воно красиве, велике, потопає в зелені і квітах (вважається найзеленішим містом у світі). Але воно славиться в світі і своїми особливими будівлями. А що це за будівлі, ми дізнаємося на уроці, адже тема уроку: Храм - Дім Божий. IV. Вивчення нового матеріалу. Вчитель: розповісти притчу про Апостола Андрія (учня Ісуса Христа). 1. Робота з книгою. "– Тут повстане місто, з котрого Христова віра піде і прославиться воно Золотими банями (куполами) на весь світ." 1. Вчитель: – Читаю перший абзац, а потім аналізуємо. Питання: – Яке наше місто? – Велике, красиве. – Які в ньому будинки і скільки їх? – А що це за будівлі іншого призначення? – Школи, інститути, магазини, театри, лікарні, кінотеатри. Вчитель: – Зараз читаю другий абзац і аналізуємо. – Як бачите, здійснилися віщування апостола Андрія. Київ славиться своїми чудовими спорудами. Люди із вдячності і любові присвятили ці споруди Богу. Тому ще їх називають Домом Божим. 2. Розгляд картинок із зображенням храмів, монастирів. Запитання: Вчитель: – Чим відрізняються храми від звичайних будинків? Учні: – За формою – нагадують палаци увінчані золотими банями (куполами) сяючими на сонці хрестами, які означають, що це місце присвячене Богові. Храми зводяться у гарних місцях, на пагорбах або навіть скелях. Вчитель: – Заради чого люди приходять у Храм – Дім Божий? Учні відповідають. Вчитель: – Читання наступного абзацу: 1. Дякувати Творцеві; 2. Прохати про здоров'я; 3. Подолати гріх. Запитання: Вчитель: – Хто з вас відвідував Божий Храм? А хто ні? – Поміркуйте і уявіть, що ви зайшли у Храм Божий, що відкриється перед вашими очима? Будова Храму. Храм складається з 3-х частин. Східна частина – вівтар – найважливіше місце в Храмі (заборонено входити жінкам і дівчатам). Від середньої частини храму вівтар відгороджений іконостасом. В ньому – 3-є дверей: Царські ворота – в центрі, північні – зліва, південні – справа. Невелике підвищення перед вівтарем називається амвон. У середині храму стоять віруючі. В західній частині храму, ближче до виходу стоять віруючі, які каються, й ті хто вступає в хрещення. В тому місці священик приймає сповідь. Місце, де продаються свічки і приймають записки, називається свічковий ящик. Крильце називається папертю. А ще є місце, де співає хор. Музичний супровід – "Хор". Мелодія лине ніби з небес чиста, світла, душевна, наповнюючи наші душі спокоєм і радістю. Музичний супровід "дзвони". Славляться церкви своїми дзвіницями. Дзвін закликає людей до храму. Аксентьєва Л. А., вчитель ШДС "Калинка" м. Києва | |
Переглядів: 1747 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |