Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Урок 21. Добрі та погані звички 1 клас Мета: вчити розрізняти добрі і погані звички; заохотити дітей до набуття добрих звичок і виховувати в них неприйняття і відразу до поганих звичок. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань. – Давайте згадаємо попередні уроки. Ми з вами багато говорили про те, що у нас в душі горить незгасний вогник совісті, який підказує нам, що є добре, а що погане. – А що постійно сперечається з нашою совістю? (Наші гріхи). – Що таке гріх? – Хто може подолати наші гріхи? (Тільки ми самі). II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. – Часто ми можемо оцінити чийсь вчинок, сказати: добрий він чи поганий. Можемо оцінити свої дії, коли потрібно, вибачитись, розкаятися в тому, що ми зробили. Але іноді ми не відчуваємо своєї провини, не розуміємо, в чому ми неправі. Такі ситуації трапляються набагато частіше, ніж ми з вами думаємо. Сьогодні ми спробуємо розібратися з тим, що ми робимо кожного дня. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. – Діти, згадайте, що ви робили з самого ранку сьогодні? (поснідали, одяглися, пішли до школи...). – І все? Давайте по-порядку все перелічимо. Але будемо у дві колонки ставити палички: перша колонка – під назвою "добре", друга – "погано". Прокинулися – добре. Мама кілька разів нагадала, що час вставати – погано. Зробили зарядку – добре. Вмилися, почистили зуби – добре. Одягнулися – добре. Мама застеляла постіль – погано. Поснідали – добре. Подякували після того, як поїли – добре. Чашку поставили в раковину, але не помили – погано. Одягнулися самі, швидко вийшли – добре. Бабуся несе портфель – погано ... Такі дії ви робите практично щодня. Ви до цього звикли і сьогодні навіть не згадали про деякі деталі. Все, що людина робить щодня, постійно, звикає до цього, називається звичкою. Подивіться на дошку. Чи багато добрих звичок нарахували? А поганих? – Як ви думаєте, що легше набути: добру чи погану звичку? – Звичайно, добрі звички засвоюються важче. Це праця. Потрібні наполегливість, старанність, терплячість. А от погані звички пристають дуже легко. Робота з підручником. Читання статті підручника "Добрі та погані звички" та відповіді на питання. – Чому так важливо позбутися поганих звичок? – На які страшні чудовиська можуть перетворитися погані звички, якщо не боротися з ними? (Паління цигарок – багато людей не можуть позбавитися цієї звички, хворіють від цього. Пити багато спиртного – жахлива звичка. Такі люди втрачають людську подобу. Вони приносять багато горя собі і своїм близьким). – Що потрібно робити зі своїми звичками, щоб стати доброю, порядною людиною? (Потрібно навчитися позбавлятися поганих звичок, які є і старатися не набувати нових). Читання вірша Миколи Сингаївського "Все із доброго чи злого починається з малого..."? – Як ви розумієте перші рядки вірша? – Як ці рядки стосуються вас? Робота з підручником. Читання тексту підручника. Відповіді на питання. – Що повинна людина приносити своєю працею? – Що трапиться, якщо люди не прийдуть на свої робочі місця? – Які прислів'я про працю тобі сподобались, запам'ятались? Спробуйте пояснити їх значення. Читання вірша та обговорення його змісту. – Чому навчив вас цей вірш? Складання прислів'я. – На дошці написані слова, а вам потрібно утворити прислів'я. Мала, і, працює, бджола, та. (Бджола мала – і та працює). – Як ви розумієте це прислів'я? (Дитина повинна привчатися до праці змалечку, допомагати батькам, виконувати посильну роботу). – Розкажіть, яку роботу ви виконуєте вдома? Чи є у вас вдома обов'язки? – Яку роботу ви хотіли б виконувати вдома, але вам іще не доручають її? Прослуховування музичних записів. Звучить українська народна пісня "Ой літає соколонько...". – Який настрій у цієї пісні? (сумний). Це старовинна пісня. Пастухи, що випасали череду, худобу, збираються додому. Поки дорослі працювали у полі, діти, підлітки пасли худобу. І це було не так легко, як може здатися. За те, що тварина зайшла у чийсь город чи у поле, пастушка серйозно карали. А дивилися діти за чередою від темна до темна. – Послухайте наступний запис "Грицю, Грицю, до роботи". Який настрій цієї пісні? Про що в ній співається? Що ви можете сказати про Гриця? (Він звичайний ледар, на прохання допомогти Гриць знаходить причину не робити. Але, коли пропонують піти погуляти, тут Гриць перший). Командна гра-імпровізація. Клас ділиться на команди. Завдання гравцям: показати в діях, без слів якусь із професій. IV. Підсумки уроку. – Як ви зрозуміли значення праці в нашому житті? – Як виявляється в нашій праці турбота про наших близьких? – Чому необхідно боротися з лінощами? | |
Переглядів: 3440 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |