Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Урок 24. Тарас Шевченко в дитинстві

Урок 24. Тарас Шевченко в дитинстві

 

1 клас

 

Мета: розказати дітям про нелегке життя Т.Г. Шевченка, про багатство душі поета з дитинства; розвивати знання дітей; виховувати прагнення до знань і до прекрасного.

Обладнання: диск з музичним супроводом "Зоре моя вечірняя" сл. Т.Г. Шевченка, муз. Я. Степового, Кобзар, портрет Тараса Шевченка.

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми та мети уроку.

– Сьогодні на уроці ми поговоримо про дитинство видатного українського поета Тараса Григоровича Шевченка.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

Тарас Шевченко – великий український поет, наша честь і слава. (Вчитель показує портрет поета). Ще люди називають його Кобзарем. Так поет назвав книгу всього свого життя – "Кобзар" (демонстрація книги).

Народився Тарас 9 березня 1814 році в селі Моринці на Черкащині в сім’ї кріпаків. Дуже рано хлопчик залишився сиротою. В нього рано померла  мама. Мачуха, яку привів батько, перетворила рідну хату на пекло і сльози, бійки, сварки, образи і приниження.

На 12 році Тараса спіткало нове горе – раптово, простудившись у дорозі, помер батько. Хлопчик залишився круглим сиротою, був недоглянутим і беззахисним. У нього рано з’явилися здібності до малювання. Його вразлива душа, хороша пам'ять увібрали багато картин прекрасної української природи, народного побуту, мову, звичаї. Усе це потім відбилося у його поезії та живописі.

Прагнучи здобути освіту, Тарас стає наймитом дяка у школі. Шукав у сусідніх селах учителя малювання. У 13 років пас ягняток. А потім стає козачком пана Енгельгарда.

Тарасик ріс дуже допитливим хлопчиком. Він дуже хотів дізнатися про світ навколо, змалку хотів пізнати все, шукав добро та красу.

Одного разу він захотів піти далеко-далеко за село, щоб побачити край світу.

А де ж знаходиться край світу? Може, за тою горою, що за селом? Тарас сам себе питає: "А що ж там за горою? Там, мабуть, залізні стовпи, що підпирають небо. Піду та подивлюся, це ж недалеко".

Довго йшов маленький Тарас до залізних стовпів, аж поки його не знайшли чумаки і не привезли додому.

Тарас Шевченко дуже любив читати, малювати і молитися. Майбутній поет з дитинства читав Псалтир (це частина Біблії). У дорослому віці шанував Євангеліє, а багато віршів із Псалтиря переклав українською мовою. Кобзар склав для українських дітей буквар, у якому помістив також основні молитви. Поет турбувався про духовну просвіту українців.

2.        Робота з підручником "Дорога добра", урок 24.

а) Читання статті "Тарас Шевченко у дитинстві".

б) Відповіді на запитання.

– Яким був хлопчик Тарас Шевченко?

– Які три справи любив робити хлопчик Тарас?

– Чи виникало у вас коли-небудь бажання піти далеко-далеко, подивитись, що там за краєм землі?

в) Слухання і обговорення вірша Т.Г.Шевченка "Мені тринадцятий минало".

3. Діти слухають музичний супровід: "Зоре моя вечірняя", сл. Т. Шевченка, муз. Я. Степового.

IV. Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в зошиті.

а) Діти записують в зошит три улюблені заняття Т.Г. Шевченка під малюнками.

б) Діти розгадують ребус, у якому читають вислів Шевченка: "І чужому навчайтесь і свого не цурайтесь".

VI. Підсумок уроку.

– Про кого ми говорили сьогодні на уроці?

       Що найбільше запам'ятали про Т.Г. Шевченка?

 

Требух О. О., вчитель ЗНЗ № 237 м. Києва

http://shkoladobra-edu.org.ua/

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 4748 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!