Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Урок № 31. Найдорожче у світі – мама 1 клас Подвиг материнської любові. Божа мати – мати всього світу Мета: виховання любові і поваги до матері. Обладнання: музичний супровід: "Молитва за маму", слова Р. Завадовича, музика Л. Херувимської; вірші: Л. Полтава "Є у кожної дитини", М. Чернявський "Всі уже поснули"; робочий зошит (малювання портрета мами); загадки про маму. План-конспект Обладнання: святково прибрана класна кімната; газета з фотографіями "Наші мами"; інтерактивна дошка, на яку демонструються слайди відповідно до етапів уроку; загадки з робочого зошита: (мамин голос, мамині коси, мамині очі, мамина душа); вірші про маму. І. Вступне слово вчителя. • Діти, ви любите урок "Християнської етики"? • За що? Чим він вам подобається? • Як називається наш урок? • Які добрі діла ви робите, або вам подобається робити? • Як ви гадаєте, чи довга дорога добра. Скільки нею можна йти? (Серед відповідей дітей виділяємо одну – все своє життя). • Які три речі любив робити Т. Шевченко у дитинстві? (читати, малювати і молитися). • А ви? ІІ. Слово про маму. • У кого найніжніші і найласкавіші руки? • Найчутливіше серце? Найясніші очі? Найрідніший голос? • Найщиріша душа? Скажіть мені це слово (мама). • А чия любов найсильніша у світі? (материна). 1. Вчитель і діти разом розповідають вірш. Вчитель: Кажуть, що на світі сонце найясніше, Та всміхнеться мама і стає світліше. Учень: Кажуть, що на світі сонце найніжніше, Та пригорне мама і стає тепліше. Вчитель: Кажуть, що без сонця не розквітнуть квіти, А хіба без мами є щасливі діти? Учень: Я до неї серцем любо пригорнуся. Хай сіяє сонце, як моя матуся. III. Робота з підручником "Дорога добра". • Діти, а яке слово найчастіше повторює людина в хвилини страждань і горя? (мама, матінко, Божа Мати, Богородице). 1. Читання і обговорення статті з підручника та вірша Леоніда Полтави "Є у кожної дитини". • Діти, чому вірш ще носить назву "Три матері"? • Про які три матері йдеться у вірші? (Рідна мати, мати Україна, Божа Мати – Мати всього світу). 2. Діти кладуть руку на серце і тихо читають хором цей вірш. (Хто хоче – співає цей вірш з учителем під музичний супровід). 3. Слухання вірша Миколи Чернявського "Всі уже поснули". • Про що молиться і плаче ненька? • А що радує вашу маму? Коли матуся буде щасливою? • А яке свято вшановує Матір навесні, через два тижні після Великодня? (Свято – День Матері). • Діти, а чи знаєте ви, як у різних народів звучить слово "мама" (У росіян – мама, матушка, у киргизів – ана, у грузинів - дада, у осетинів – нана). – А у нас, українців? (ненька). Але на всіх мовах світу слово "мама" звучить однаково ніжно, лагідно і велично. Учень розказує вірш: Ще в колисці немовля Слово "мама" промовля Найдорожче в світі слово Так звучить у рідній мові: Мати, матінко, матуся, Мамо, мамочко, мамуся – Називаю тебе я, Рідна ненечко моя. IV. Фізкультхвилинка. • Діти, а я мама? Чия? ( Діти відповідають – наша). • Тоді зараз ми пограємо в гру "Чи знаю я своїх донечок і синочків". Діти стають у коло, ходять під музику по колу, а вчитель з зав'язаними очима зупиняє одну дитину, обмацує і намагається впізнати – хто це. (Гра повторюється 3-4 рази). 1. Ігрова ситуація. "У натовпі загубилася дитина". • Яка ж твоя мама, дитинко? (висловлювання дітей, як впізнати маму). (Із багатьох відповідей виділяємо головну: "Хіба ви не знаєте? Моя мама та, що найкраща в світі!"). 2. Прислів’я про маму (діти готують раніше з батьками) • У дитини заболить пальчик, а в матері серце. Дитина плаче, а матері боляче. • Нема того краму, щоб купити маму. • На сонці тепло, а біля матері добре. • Який кущ, така і калина, яка мати, така й дитина. • У кого є ненька, у того голівонька гладенька. • Шануй батька й неньку буде тобі скрізь гладенько. 3. Інсценізація вірша ( за бажанням ) про бабусю і онуку. – А хто двічі мама? (Бабуся) Це мамина мама. Виходить дівчинка – онука. Сьогодні неділя, бабуся ще спить, Не буду я рано бабусю будить. Насмажу картоплі сама на сніданок, Сама підмету я і сіни і ганок, Пиріг із повидлом спечу я сама, А то ж вихідних у бабусі нема... Картопля парує, букет на столі, А де ж це бабуся, немає її? – Бабусенько, де ви? Я Вас чекаю! Виходить бабуся (дівчинка у хустинці з віником і совком). Лушпиння з картоплі по кухні збираю, Змиваю повидло зі стелі, зі стін, Змітаю розсипаний цукор і кмин, Ще зараз з дверей повишкрябую тісто І сяду з тобою, внученько, їсти. V. Робота з зошитом "Дорога добра". 1. Читання віршів: "Дуже люблю" Катерини Перелесної (хлопчик у вишиванці), "Вишиванка" В. Крищенка. 2. Розгадування загадок: мамин голос, мамині коси, мамині очі, мамина душа. 3. Малювання портрета мами. (Під музичний супровід "Молитва за маму" сл. Р. Завадовича, муз. Л. Херувимської). На дошці 1-й слайд: Молитва про маму. Є в мене найкраща у світі Матуся За неї, Пречиста, до тебе молюся Пошли їй не скарби, а щастя і долю Щоб дні їй минали без смутку і болю. На дошці 2-й слайд: "Хто матір забуває, того Бог карає". Виставка зошитів "Дорога добра" з портретами матусь. VI. Підсумок уроку. 3-й слайд: Якби я був чарівником, що б я зробив для своєї мами? (висловлювання дітей). Додатковий матеріал. 1. Оповідання Василя Сухомлинського "Сиві волосинки". 2. Оповідання Л. Толстого "Хто найкращий за всіх". 3. Оповідання Н. Чачави "Отар і мама", Ю. Чеповецького "Картопля". 4. Вірш С. Олійника "Бабуся і внучка". 5. В. Сухомлинський "Бабусин борщ". 6. В. Сухомлинський "Хай я буду ваша, бабусю". Для читання і обговорення на уроках з християнської етики пропонується оповідання П. Ходченка "Серце матері" (для 2-го класу). Серце матері Одного разу сидів я на лавці в парку. Приємно пригрівало вранішнє травневе сонце. Десь кувала зозуля. На акації скрекотала сорока. М'яка зелень дерев і кущів милувала очі. Повітря було свіже, запашне. На гілку розкішного клена сіла синичка. Вона тримала у дзьобику зеленого хробачка. Раптом почувся писк маленького горобеняти. Воно випало з гнізда і борсалося у густій траві. Я вже хотів було підійти і посадити голопуцька на дерево. Несподівано до синички підлетів старий задиркуватий горобець. Він хотів відняти у неї їжу. Між ними зчинилася бійка. І хробачок упав на землю. Та ось горобець не витримав натиску, пурхнув у кущі. Синичка заспокоїлась і шурхнула в траву. Вона скоро знайшла свою здобич. Горобеня запищало знову. Воно хотіло їсти і широко роззявляло дзьобик. Синичка зупинилася, а пташеня намагалося наблизитись до неї. Я сидів і дивився, що буде далі. Як синичка поведеться з чужим пташеням? І тут вона рішуче ткнула йому в роззявлений ротик свого хробачка. Потім щось пропищала, спурхнула і зникла в золотавому сонячному промінні. Ткаченко С. В., вчитель спеціалізованої середньої школи № | |
Переглядів: 6686 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |