Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Свято Пасхи Сценарій свята Мета: розширити знання учнів про Великодні свята, їх символи та Великодні привітання; поглиблювати знання з писанкарства; розвивати інтерес до читання символічних знаків; вчити закодовувати власні побажання у графічних знаках; розвивати фантазію, уяву, творчість; виховувати прагнення підтримувати традиції рідного народу. Обладнання: повітряні кульки, пофарбовані яйця, писанки, паска, оздоблювальний матеріал, макет української селянської хати, два образи, вишиті рушники, українські костюми, костюми Марії Магдалини, імператора. 1-ша дитина: Вдягла весна мережану сорочку, Умившись і звільнившись від турбот, І піднімає волошкові очі До віщих, до церковних позолот. Душа стає в цю днину молодою. 2-га дитина: Забувши, що слова бувають злі. Повняться старання добротою На ранньому скоромному столі. Великдень всіх нас на гостини просить, Малює сонце полотно небес І крашанку, як усмішку, підносить. Разом: Христос воскрес! Воістину воскрес! Слово вчителя: Ми знаходимось на порозі найвеличнішого християнського свята – Великодня. До Великодня готуються заздалегідь. Неділя за тиждень перед Великоднем називається Вербною. Саме в цей день Ісус востаннє увійшов до Храму Божого. Дорогу йому встеляли пальмовими вітами. В Україні пальми не ростуть, тому люди, щоб відзначити цей день, ставлять у своїх оселях вербові гілочки. Інсценізація. (Вибігає маленький хлопчик, тримаючи в руках гілочки верби, легенько б'є дітей). Діти: Хто ти? Хлопчик: Я весняний Вістунець, прийшов сповістити, що увесь хрещений люд готується до найкращого свята, – до Великодня. Діти: А чого б'єш? Хлопчик: Хіба це я? Це свячена вербиця. Навесні, як тільки пригріє сонечко, вона першою прокидається. Її пухнасті котики будять усіх до роботи: "Вставай! Вставай! Настав Білий тиждень! – гукають вони. – Час веснувати! Час орати і сіяти!" Тож і ви не зволікайте, бо: Не я б'ю – верба б'є, За тиждень – Великдень, Недалечко червоне яєчко (легенько б'є дітей). Будь велика, як верба, А здорова, як вода, А багата, як земля. Не я б'ю, верба б'є, За тиждень – Великдень. Слово вчителя: Для нашого народу Великдень – Воскресіння Христове – це радісне і величне свято. Після смерті Христа Марія Магдалина сумна прийшла до місця поховання Учителя і зустріла Його там живим. Так вона дізналася, що Христос переміг смерть – воскрес із мертвих! Потім Христос з'явився іншим учням і апостолам. Інсценізація. (входить Марія Магдалина, вітаючись). Слово вчителя: Скрізь розповідала про Ісуса Христа і Його вчення, про смерть на Хресті і про Воскресіння. (З'являється імператор, важно проходить до трону). Слово вчителя: Прийшла вона і в Рим до імператора. Прийнято було приносити імператору дарунки. У Марії Магдалини нічого не було, окрім простого яєчка. Вона простягнула яйце правителеві. Марія Магдалина: "Христос Воскрес!" Слово вчителя: Здивувався імператор. Імператор: "Як можна воскреснути із мертвих! У це не можна повірити, як і в те, що біле яйце може стати червоним". Слово вчителя: І тут сталося чудо – яйце почервоніло. Імператор: "Воістину Воскрес!» (взяв яйце і разом з Марією Магдалиною виходить). Слово вчителя: Відтоді на Великдень ми розмальовуємо яєчка — робимо писанки, даруємо їх один одному і вітаємо: "Христос Воскрес! " А у відповідь чуємо: "Воістину Воскрес!" 1-ша дитина: Христос воскрес – радійте, діти, Біжіть у поле, у садок, Збирайте зіллячко і квіти, Кладіть на Божий хрест вінок! 2-га дитина: Нехай бринять і пахнуть квіти, Нехай почує Божий рай, Як на землі радіють діти І звеселяють рідний край. 3-я дитина: На вас погляне Божа Мати, Радіючи з святих небес... Збирайтесь, діти, ну ж співати. Разом: Христос воскрес! Христос воскрес! Слово вчителя: Так ми стверджуємо нашу віру в перемогу Христа над смертю та в життя вічне. Отож, на Великдень ми ділимося радістю і ділимося всім найкращим з тими, хто цього потребує. Деякі діти ходять до лікарень, приходять у гості до самотніх стареньких бабусь і дідусів, вітають їх зі святом словами "Христос воскрес!", святковими віршами і піснями, дарують їм червоні яєчка і смачні гостинці. Дитина: Котилася писаночка З гори на долину, Прикотилася прямісінько До нас у гостину. Пісня "Розмалюю писанку". Сьогодні писанка стала символом відродження весняного сонця, всього живого. Його почали розписувати магічними знаками. Так з'явилася писанка. У місті Коломиї, що на Івано-Франківщині, є музей писанки. Єдиний у світі! Гра "Впізнай яєчко". – Нині нам відомі кілька видів оформлення ритуальних яєць. Подивіться і скажіть, як називаються яйця, що лежать у вас на столі (групова робота, діти розглядають яйця, визначають їх назву, за потреби користуються таблицею). 1-ша дитина: Крашанки – яйця, фарбовані в один колір рослинним барвником, найчастіше відваром цибулі. 2-га дитина: Крапанки – мальовнича композиція з різнокольорових цяток. 3-я дитина: Дряпанки – це крашанки, по яких голкою видряпано орнамент. 4-та дитина: Мальованки – яйця, розмальовані пензликами. 5-та дитина: Писанки – яйця, розписані воском за допомогою писачка. 6-а дитина: Яєчко розмальоване, барвисте, Ним тішиться і старець, і дитя, Творіння людських рук, святе і чисте, Маленький символ нашого життя. (Діти вибирають яйця, кожна група з'єднує, утворюючи великодню квітку). Підсумок святкового заходу. Створення колективної композиції "Великодній вінок". Всі виконують пісню "Великдень". Харченко О. В., вчитель ЗНЗ № | |
Переглядів: 3023 | Рейтинг: 4.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |