Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Програма вокального гуртка

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Л И С Т
20.05.2005 N 1/9-276

Міністерству освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям

Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання в роботі дитячих оздоровчих закладів під час літніх канікул Програми гуртків мистецького спрямування.

 

Заступник міністра                 О.В.Огнев’юк

 

Програма вокального гуртка

 

У музично-естетичному вихованні важливу роль має вокальне мистецтво. Спів сприяє фізичному розвитку дитини і несе в собі великий виховний потенціал. Керівник вокального гуртка спрямовує свою діяльність на розвиток у своїх вихованців голосу, слуху, творчого мислення, артистизму та обов'язково пам'ятає про гігієну та охорону дитячого голосу.

Найімовірніше, що до вокального гуртка оздоровчого закладу прийдуть діти, які мають досвід занять цим видом мистецтва, а можливо, і участі у концертах. Тому завданням керівника є підбір репертуару відповідно до технічних, артистичних і вікових можливостей виконавців, а також пов'язаний з їх участю у різних заходах, які будуть проводитись у оздоровчому закладі.

Заняття можуть проводитись як із солістами, так і з ансамблем.

Для плідних занять потрібно відповідне приміщення з добре настроєним інструментом.

Орієнтовний тематичний план

N п/п

Тема

Кількість годин

Теорія

Практика

 

1

Класифікація співацьких голосів. Визначення діапазону

0,5

0,5

2

Гігієна і охорона голосу, дихання в співі

0,5

0,5

3

Вплив шкідливих звичок на здоров'я, зокрема голосовий апарат

0,5

-

4

Розучування легких вправ для розспівування

-

0,5

5

Підбір репертуару

-

1

6

Розучування пісень

-

6

7

Роль сценічного одягу (підбір сценічного одягу для виступу)

0,5

0,5

8

Робота над розкриттям змісту і художнього образу пісні

1

5

9

Репетиції перед виступами

-

3

Всього

20 годин

 

 

Поради до теоретичних занять

1. Класифікація співацьких голосів

Керівник розповідає дітям, що у залежності від висоти голосу утворюються співацькі голоси. Дитячі співацькі голоси; сопрано (у хлопців-дискант) і альт. Пройшовши мутаційний період, голоси "дорослішають" і вже поділяються на 6 основних груп. Чоловічі - тенор, баритон, бас. Жіночі- контральто; мецо-сопрано, сопрано.

2. Гігієна і охорона голосу, дихання у співі

Учасникам гуртка слід нагадати, що гігієна голосу є складовою загальної гігієни людини, тому дуже важливо дотримуватися режиму дня, загартовувати і зміцнювати свій організм, правильно харчуватись.

Необхідно акцентувати увагу дітей на диханні у процесі співу, бо його роль є визначальною. Правильно організоване дихання є запорукою розвитку вокальних можливостей виконавця. Розповідаючи про дихання треба обов'язково розповісти про його роль взагалі в житті людини і, зокрема, важливість правильно організованого дихання у співі, що впливає на вокальну техніку співака та якість виконання вокальних творів.

Пам'ятаючи про вікові особливості розвитку співацького голосу, керівник повинен дуже уважно і обережно ставитися до дитячих і юнацьких голосів і дбати про їх охорону і збереження.

3. Вплив шкідливих звичок на голосовий апарат

Слід нагадати що шкідливі звички мають негативний вплив на весь організм, в тому числі й на голосовий апарат. Дуже важливо правильно харчуватись, не вживати гострих страв, надмірно холодну і гарячу їжу та не зловживати їжею. Потрібно зосередити увагу на шкідливості алкоголю, тютюнокуріння.

4. Роль сценічного одягу

Не зайвим буде обговорити проблему сценічного одягу та і його відповідності твору, який буде виконуватись. Ідеальним є варіант, який гармонійно доповнює образ твору і сприяє розкриттю його змісту.

Поради до практичних занять

Перед тим, як виконавець почне розучувати пісню, необхідно розігріти голосовий апарат. З цією метою слід вивчити легкі і невеликі вокальні вправи.

Приступаючи до підбору репертуару, керівник повинен визначити діапазон виконавця, його фізичні і артистичні можливості, а також по можливості врахувати його побажання. До репертуару також повинні бути включені пісні, які необхідні для участі у різних загальнотабірних заходах.

Спочатку проводиться робота з вивчення мелодії і тексту пісні і лише після того, як вони вивчені, вона продовжується над втіленням змісту, образу.

Дуже важливою є репетиційна діяльність перед концертним виступом, на якій необхідно продовжувати відпрацьовувати всі моменти, що пов'язані з успішним виступом, який буде запорукою подальшого бажання займатися вокальним мистецтвом і надалі.

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (29.06.2009)
Переглядів: 24428 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.5/33
Всього коментарів: 1

Добавил: hg
0

happy
Дата публикации: 03.09.2012 в 16:01 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!