Каталог статей
Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
"Обдарованими та талановитими учнями є ті, які виявлені професійно підготовленими людьми, які володіють потенціалом до високих досягнень через видатні здібності. Такі діти вимагають диференційованих учбових програм і допомоги, які виходять за рамки звичайного шкільного навчання для того, щоб мати можливість реалізувати свої потенції і зробити внесок у розвиток суспільства." (Визначення обдарованості комітету за освітою США).
Діагностичні етапи обдарованості Виявлення обдарованих учнів досить складна багатоступінчаста процедура. Один з провідних фахівців в цій області Щебланова О.І. виділяє сім діагностичних етапів: 1. Номінація (назва); імена кандидатів в обдаровані; 2. Виявлення проявів обдарованості в поведінці і різних видах діяльності учня на підставі даних спостережень, рейтингових шкал, відповідей на анкети і т.п.; 3. Вивчення умов і історії розвитку учня в сім'ї, його інтересів, захоплень, відомостей про сім'ю, про ранній розвиток дитини, про її інтереси і незвичайні здібності за допомогою опитувальників і інтерв'ю; 4. Оцінка учня його однолітками зведення про здібності, що не виявляються в успішності і досягненнях за допомогою опитувальників; 5. Самооцінка здібностей, мотивації, інтересів успіхів, за допомогою опитувальників, самозвітів, співбесіди; 6. Оцінка робіт (екзаменаційних в т.ч.), досягнень, шкільної успішності; 7. Психологічне тестування: показники інтелектуального (особливості абстрактного і логічного мислення, математичні здібності, технічні здібності лінгвістичні здібності, пам'ять і так далі) творчого і особового розвитку учня за допомогою психодіагностичних тестів.
| |
Переглядів: 2573 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |