Каталог статей

Головна » Статті » Обдарована дитина » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Поради від психолога Д.Гауена

Поради від психолога Д.Гауена

Я зараз хочу навести низку порад психолога Д. Гауена, дотримання яких є обов'язковим для батьків, що турбуються про розумове здоров'я і щастя своїх дітей.

1. Підтримуйте прагнення і здібності дитини до творчості і проявляйте розуміння до перших невдач Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини. Не слід промовляти фрази на зразок «Це непогано, але можна і вдосконалити, якщо...». Як би не старалася в цьому випадку дитина, результат все одно буде недостатньо високим. Зараз їй потрібні підтримка і схвалення

2. Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, будьте відкритими до спілкування, якщо ваша дитина раптом буде налякана власними відкриттями.

3. Обов'язково показуйте дитині, що ви їй довіряєте: залишайте наодинці і, якщо вона того бажає, дозволяйте займатися власними справами, які вона обирає. Надлишок опіки і постійне втручання зашкоджують розвитку творчості.

4. Будьте терплячими до дивних ідей, нескінченних запитань, прагнень щось створити самостійно чи дізнатися. Поважайте допитливість вашої дитини, намагайтеся відповісти на будь-які запитання, якими б дивними чи невчасними вони вам на здавалися. Уникайте відмовок, наприклад: «Тобі ще рано це знати» або «В школі тобі все розкажуть...».

5. Допомагайте дитині у задоволенні найголовніших людських потреб: почуття безпеки, любові, поваги до себе і оточуючих. Пам'ятайте, людина, енергія якої обмежена основними потребами, менше здатна досягти висот самовираження.

6. Допомагайте дитині збудувати власну систему цінностей, не обов'язково засновану на власних поглядах, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд із іншими ідеями і людьми, що їх створюють. Саме за таких умов вона може розраховувати на те, що буде також оцінена іншими.

7. Допомагайте дитині долати розчарування та сумніви, особливо у випадках, коли її творчий пошук не розуміють ровесники. Нехай вона збереже свій творчий імпульс, знаходячи похвалу в собі самій, і менше переживає про своє визнання оточуючими. Воно, нехай і не скоро, але прийде. Приклади із життя видатних людей допоможуть такій дитині легше сприймати колізії життя.

8. Поясніть, що на багато її запитань не можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з її боку - терпіння. Дитина повинна навчитися жити в інтелектуальному напруженні.

9. Допомагайте цінити дитині в собі творчу особистість. Однак поведінка її не повинна виходити за рамки пристойного, гостра й дотепна критика на знайомого чи його роботу може виявитися і дотепною, але жорстокою, образливою.

10. Пам'ятайте, чим ширше ми відкриваємо двері для конструктивної творчості, тим щільніше закриваються клапани деструктивної поведінки. Дитина, яка позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою творчу енергію в небажаний напрямок.

Будьте поруч із вашою дитиною не лише фізично, а насамперед духовно. Щоб вона відчувала і схвалення, і підтримку, і ваше бажання їй допомогти розібратися і втілити те, чого вона прагне. Але не забувайте, що кожна дитина - це окрема особистість зі своїм унікальним набором сильних і слабких сторін, талантів і здібностей яка зовсім не повинна виправдовувати ваші очікування. Дійсно, кожна дитина має певні здібності, таланти чи обдарованість. І тільки від дорослих залежить, зможе вона розкрити і застосувати їх у житті чи залишиться невиразною, невисловленою і самою для себе невідомою.
 

Ольга Глушко, психолог

 

 
 
Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (15.07.2009)
Переглядів: 1737 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!