Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
А у нас родина дружна
Тема. А у нас родина дружна.
Мета. 1. Формувати моральну культуру дітей та батьків. 2. Сприяти розвитку комунікативних умінь, доброти та взаєморозуміння в родинах учнів, а також створенню передумов для подальшої спільної діяльності школи та родини. Обладнання: Квіти, повітряні кульки, кольорові стрічки для святкового оформлення залу.
Коментар: Захід проводиться на початку навчального року у формі свята.
На захід запрошують родини учнів. Гості займають місця відповідно до табличок, прикріплених до крісел. Наприклад: «Родина Іваненків». Заздалегідь родинам учнів роздають квитки-запрошення. Вони мають бути приблизного такого змісту: «Шановні Іване Миколайовичу та Маріє Юріївно! Наш клас та Ваш син Сергій запрошують Вас взяти участь у нашому спільному святі «А у нас родина дружна». Ми чекаємо на Вас та сподіваємось, що у нашій шкільній родині ви не будете відчувати себе гостями. Всі учні 2-А та їхній класовод Інна Іванівна». Діти виготовляють до заходу «Книги для тат і мам» зі своїми малюнками, казками та розповідями, присвяченими татам та мамам. Класовод готує анкету «Портрет ідеальних батьків (дітей)», запитання якої записуються на великому аркуші паперу. Кожна родина заздалегідь отримує аркуш ватману та завдання зобразити свою сім'ю у формі колажу. Із цих колажів учасники заходу організовують виставку «Моя сім'я». Учні розучують вірші за темою заходу (про маму, тата, бабусю або дідуся). Крім того, вони виготовляють для членів своєї родини сувеніри, аплікації та листівки.
Для проведення заходу учитель організовує фотовиставку на тему «Клас — моя родина». ХІД ЗАХОДУ Захід відбувається в актовому залі школи. Угорі на центральній стіні прилаштовано плакати: «Любов'ю та поступливістю досягається все»
Жан Поль
«Я + Я = щаслива та дружна, надійна та вірна СІМ'Я».
На сцені розміщене «Дерево життя», яке вирізається з картону чи фанери. На гілочках «дерева» прикріплюються листочки, на яких розміщуються фотографії родин учнів. По всьому залу розвішані колажі «Моя сім'я». I. Відкриття заходу, слово класовода
Класовод. Шановні батьки, бабусі, дідусі! Дорогі діти! Сьогодні ми всі зібралися тут недарма. Сьогодні у нас особливий день — день родини. Сім'я — це початок всьому: навчанню, вихованню, розвитку особистості. Вона немов би маленька клітинка організму, яка, мов краплина води, відображає й успіхи, і проблеми, і досягнення суспільства. Недарма кажуть, що сім'я, родина — це колиска нації. «Міцна сім'я — міцна держава»,— так часто говорять. І це правда. Тож дозвольте розпочати наше свято. Я сподіваюся, воно буде добрим, щирим і трішки чарівним. II. Інсценування казки «Зоряна родина» Дійові особи Зірка Місяць Мандрівник Зірочки (шість-сім осіб) Звучить лірична музика. На сцену виходять Зірка та Місяць. Вони розповідають казку, присвячену родині.
Зірка. Колись давно, багато віків тому, так багато зірок, як нині, не було. Ясної ночі можна було бачити лише єди¬ну зірочку, світло якої було то яскравим, то дуже тусклим. Одного разу Місяць запитав у Зірочки: «Зіронько, чому твоє світло таке різне: то яскраве, що вказує дорогу навіть уночі; то слабе та непомітне?» Зірочка довго мовчала, а потім, зітхнувши, відповіла: «Світло моє гасне тоді, коли мені самотньо. Адже поруч зі мною немає жодної зірочки, схожої на мене. А так хочеться бачити і чути когось поруч із собою!» Місяць. А в які ночі світло стає яскравим? Зірка. Моє світло спалахує яскраво тоді, коли я бачу мандрівників, що поспішають. Мені завжди було цікаво дізнатися, що їх так манить у дорозі, куди вони так поспішають? Місяць. І ти дізналася про таємницю мандрівників? Зірка. Так. Одного разу я запитала про це людину, яка була тривалий час у дорозі. Вона мала виснажений та дуже стомлений вигляд від довгої подорожі, кожний крок давався їй з великими зусиллями, але очі... Місяць. А якими були її очі? Зірка. Вони сяяли в темряві від щастя та радості. (Наперед виходить Мандрівник.) Чому ти радієш, мандрівнику? Мандрівник. Замерзаючи в снігу, голодуючи без шматка хліба, задихаючись від спеки, я крокую вперед, долаючи всі перешкоди, тому що знаю: вдома на мене чекає тепло та затишок, турбота й піклування моєї родини — дружини, дітей, онуків. Заради їхніх щасливих очей я готовий зробити навіть неможливе. Зірочка. Зірочка схвильовано замовкла, а потім відповіла: «Ось відтоді я й намагаюся дарувати якомога більше світла тим мандрівникам, які несуть щастя у свій дім, у свою родину». Місяць. Моя маленька помічнице! Чи хотіла б ти мати власну сім'ю, рідних, які б допомагали тобі робити людей щасливими? Зірочка. «А хіба можливо це?» — з бентежною надією запитала Зірочка. Місяць. І Місяць, не кажучи ні слова, змахнув рукавом своїх срібних шат, і тієї ж миті на небі засяяли тисячі нових зірок, які сяяли та дивовижно мерехтіли своїм неповторним світлом, немовби говорили маленькій Зірочці: «Ми поруч, ми тут, люба, ми тепер — одна родина!» Звучить музика. Наперед вибігають зірочки, виконують танець. Класовод. Чи сподобалася вам ця казка? А зараз ми розпочинаємо наші веселі змагання. III. Ігри та конкурси для учасників свята 1. Творча гра «Ідеальні батьки та діти». Класовод ділить батьків та дітей на групи. Групи батьків мають описати психологічний портрет ідеальної дитини; групи дітей —портрет ідеальних батьків. Для зручності гравцям пропонують перелік запитань анкети. Анкета «Портрет ідеальних батьків (дітей)» Чим вони повинні цікавитися? Як вони повинні проводити вільний час? З ким вони мають товаришувати? Як вони повинні харчуватися та одягатися? Які професії вони повинні мати чи обрати в майбутньому? Що вони повинні вміти робити? Як вони повинні ставитися до членів своєї родини? Кожна група представляє свій портрет ідеальної дитини (батьків). Класовод разом з усіма гравцями робить висновок про те, якими мають бути ідеальні батьки та діти. 2. Гра з м'ячем «Ідеальні батьки та діти».
Класовод кидає м'яч комусь із батьків. Той, хто спіймав м'яч, має закінчити фразу: «Якщо б я був ідеальним батьком, то я б...» Потім дорослий передає м'яч своїй дитині, і та закінчує фразу: «Якщо б я був ідеальною дитиною, то я б...» Гра триває, поки м'яч не побуває в руках усіх батьків та дітей. По закінченні гри родини займають свої місця за столами. 3. Бліц-інтерв'ю «Маленькі штрихи до портрета родини».
Інтерв'ю з родинами проводить класовод. Орієнтовні запитання бліцінтерв'ю: Якого кольору очі у мами, бабусі? Яку газету любить читати дідусь? Коли народилася ваша сім'я? Яка книга у вашої дитини улюблена? Який розмір взуття у мами, тата? Коли учленів родини дні народження? Назвіть ласкаві імена вашого дому. Який день вашої родини найщасливіший? Звучить пісня «Смерекова хата» (сл. П. Явірського, муз. М. Бакая). Усі учасники свята підспівують. 4. Конкурс «Розплутай нас!» Наперед виходять кілька родинних команд. Кожна команда складається з трьох осіб (наприклад батька, матері та дитини). Двоє гравців команди обплутуються скакалкою, а третій має швидко розплутати її й звільнити свою родину. Перемагаєк омандаяка звільниться першою. 5. Конкурс «Коли тато зголоднів».
У конкурсі беруть участь мами й тати учнів. Завдання конкурсу — мами повинні нагодувати своїх чоловіків кашею. Для ускладнення конкурсу мамам можна зав'язати очі. Перемагає родина, яка впорається із завданням першою 6. Конкурс «Допоможи бабусі».
У конкурсі беруть участь діти та їхні бабусі. Завдання конкурсу — дитина має допомогти бабусі швидко вдіти нитку в голку та пришити ґудзик, дібравши його в тон до одягу бабусі. Перемагає родина, яка виконає завдання першою. 7. Гра «На що схожі наші родини». Класовод роздає дітям картки із зображенням сонця, зірки, свічки, багаття, перлини тощо. Одна дитина призначується ведучою. Вона показує всім одну картку, наприклад, із зображенням вогню. Діти по черзі повинні сказати по одному епітету, який характеризує сім'ю, схожу на вогонь. Наприклад: «На вогонь схожа добра, радісна, щедра, сяюча родина». Потім ведучий повторює епітети всіх дітей та визначає, який із них йому найбільше сподобався. Автор цього епітету стає ведучим, і гра продовжується. 8. Конкурс «Газета для дідуся».
У конкурсі беруть участь діти та їхні дідусі. Завдання конкурсу — дитина повинна вибрати серед розкладених газет ту, яку читає дідусь, та швидко принести йому. Перемагає родина, яка виконає завдання першою. 9. Конкурс «Половиця повік не зломиться». У конкурсі беруть участь родинні команди по дві особи. Гравці мають написати та назвати якомога більше народних прислів'їв та приказок, присвячених родині. Орієнтовні відповіді: Нащо й ліпший клад, коли в сім'ї лад. За науку цілуй батька і матір у руку. Шануй батька і неньку — буде тобі скрізь гладенько. Всяка пташка своє гніздо знає. Нема того краму, щоб купити тата й маму. У дитини пальчик заболить, а у матері — серце. Яке дерево, такі його квіти, які батьки, такі й діти. Які мамка й татко, таке і дитятко. Яблучко від яблуні недалеко падає. До свого роду — хоч через воду. 10. Пісенний конкурс.
Діти та батьки по черзі виконують улюблені пісні дітей та батьків, дідусів, бабусь. IV. Виконання творчого завдання Кожній родині пропонується певна ситуація, наприклад: В родині нема грошей. В одного з членів родини неприємності. Через якусь проблему виник сімейний конфлікт, суперечка. Пропав собака. Дитина стала погано навчатися тощо. Родини мають сказати, як у.тій чи іншій ситуації вони повикні вчинити, щоб зберегти, щастя. V. Підсумки заходу, слово класовода Класовод. Добрим та щирим видалося наше свято. І це не дивно, адже на ньому зібралися найрідніші та найближчі кожному з вас люди. Вони подарували вам життя. Вони вчать вас, любі діти, людських правил, збагачують розум, вкладають у душу добрі слова. Великий педагог Костянтин Ушинський писав: «Важко передати словами те, щось особливо світле, коли ми згадуємо теплоту рідного сімейного гнізда. До глибокої старості залишаються у нас якісь задушевні зв'язки з тією сім'єю, з якої ми вийшли. Нам якось важко уявити собі, що ці зв'язки вже розірвані назавжди, але це сімейне почуття час від часу пробуджується в нас і так до останніх днів життя». Любіть же, шануйте, поважайте найближчих людей своїх, свою родину: батька, матусю, бабусю, дідуся, братів та сестричок. Завжди будьте чемними, допомагайте їм у всьому. Пишайтеся своїм родом та пам'ятайте місце, де народилися, рідну оселю, свій народ та нашу українську щедру землю. А вам, шановні дорослі, щира подяка за ваших дітей, за їхню відвертість, безпосередність, почуття гумору, кмітливість, доброту. Усі учасники заходу фотографуються на згадку біля «Дерева життя». Свято закінчується в супроводі ліричної музики. | |
Переглядів: 7850 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>