Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

А вже весна, а вже красна. Весняні квіти. Легенда про Нарцис.Виготовлення нарциса із серветок
Тема: А вже весна, а вже красна. Весняні квіти. Легенда про Нарцис.Виготовлення нарциса із серветок
Мета: удосконалювати навички правильного, свідомого ,виразного читання,римування;формувати уміння аналізувати віршовані та прозові твори,збагачувати активний словник учнів; розвивати пам'ять, уяву,мовлення, артистичні здібності; виховувати любов до природи і рідного краю.
Обладнання: мультимедійна презентація, сюжетні малюнки, корони весняних квітів, заготовки із серветок для виготовлення нарциса.

Хід уроку:

І Організаційний момент 
-Посміхніться всім навколо:
Сонцю, небу,квітам,людям,
І тоді обов’язково
День тобі щасливим буде!
ІІ Актуалізація опорних знань.
Весна – це світанок року. Весна горнеться до землі. Все оживає, земля всміхається до сонечка першими квітами. І на душі стає радісно, світанково.
Приходить весна.
Засміялось в небі сонечко привітне,
І земля квітками усміхнулась теж
Це весна чарівна дивним цвітом квітне,
І красі та щастю аж немає меж.
Линуть в небо хмари, птахів дивні співи,
В них така гармонія і така краса!
Це весна чарівна- всі довкіл щасливі
І блищить під сонцем вранішня роса.
Це найкращі квіти дітям шлють привіти.

Неповторне диво – квіти. Вони цвітуть для щастя, для радості і добра, приносять у світ красу, ніжність, мовою квітів можна висловити своє почуття. Цвітіння починається з ранньої весни.
- Здогадайтесь, які весняні квіти завітали сьогодні до нас на урок.
- ( Учні з розсипанок складають назви квітів)
Про-лі-сокПід-сніж-никФі-ал-ка
Куль-баб-каКон-ва-лі-яБар-ві-нок
(Діти вибирають свою квіточку, поділяються на групи)
ІІІ Презентація домашнього завдання
Кожній групі було завдання дібрати вірші про свою весняну квіточку , намалювати малюнок, можливо скласти власний віршик, підготувати завдання іншим групам.
Кожна група презентує свій проект
- Першими весну зустрічають підсніжники. Вони вистромляють з-під снігу ніжні голівки, дивляться у світ і усміхаються до сонечка. А воно цілує їх білі личка.
- Група «Підсніжники» запрошується на презентацію свого домашнього завдання.
Маленький, біленький, з –під снігу киває. про весну сповіщає.
Зелені рученьки мої листочками зовуть,
Я полюбив і ліс й гаї, живу іздавна тут.
І вірю, люблять всі мене, як весну чарівну,
Бо знають, що зима мине, коли я зацвіту.

Складені про мене легенди і вірші.
За всі на світі рожі і гвоздики небаченої дивної краси
Миліший всіх – простий підсніжник дикий
Ця скромна квітка ранньої весни

Ще лежить у лісі сніг, а підсніжник уже цвіте. Над двома зеленими листочками піднялясь чудова квітка. Вона має три довгих листочки з зеленою плямкою на краю. Рослину занесено до Червоної книги України.
Творча робота в групах.

Завдання класові:
- Які умови потрібні, щоб росли рослини, цвіли квіти? ( світло, тепло, волога, грунт)
Дописати вірш:
Степан Жупанин « Весняне сонечко»
Принесло нам сонечко знов тепло
І ласкаві промені __________розлило
З трав і квітів виткано килими,
На лужку погралося із ___________дітьми.
І співає весело поле й гай,
Кличе птахів сонечко в рідний _______край
Ой, радіє сонечку все навкруг
Нам весняне сонечко – добрий _______друг.

Квіти – це душа землі. Вона дарує їх нам , щоб наші душі були такими ж чистими і тендітними, як пелюстки весняних квітів.
Група «Пролісок» запрошується на презентацію свого домашнього завдання.

Я- квіточка весни,
Я пролісковий цвіт,
Я пережив зимові сни
І знов родивсь на світ.
Умене очі голубі,
Неначе неба синь.
І хоч на зріст я все ж малий,
Та ждуть мене всі нині.
Я пролісок синенький,
І перший навесні
Сказати вам раденький:
«Кінець, кінець зимі!»
З-під снігу мій листочок
До сонця простягну
Та ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.
Творча робота в групах.
Завдання для класу:
Прочитати вірш О Давиденка «Весела весна», Дібрати до іменників прикметники з тексту.

Пригріває ясне сонечко
І задзвенів струмок,
А в лісі синій пролісок
Пробився крізь сніжок.
Всі вийшли працювати
У поле і в садок,
Весна-красуня манить
На вулицю діток.
Так хочеться побігати
В зеленому ліску,
Погратися у «пасочки»
На жовтому піску.
І вже літає м’ячик,
Щебече дітвора:
Весна – така весела
І радісна пора.

Сонечко(яке?)
Пролісок(який?)
В ліску(якому?)
На піску(якому?)
Весна(яка?)
Пора(яка?)

- Малі, тендітні, ніжні, а скільки в них сили і снаги до життя. Вони зуміли потягнутися до сонечка і принести нам радість

Група «Фіалки»

Земля заплакала вві сні
Їй снились фіалкові сни
І роси –сльози сині-сині
Фіалками в траві зросли.

Фіалкові фіранки
У світлиці і на ганку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати.

Завдання для класу
- Вітерець пустував , аж літери із віршика поздував.
Я – ф..л.чк. с.н.ньк.
М.якв.тк. з.п.шн.
Р.зцв.т.ю яр.н.ньк.
В л.с. т.т, к.л. в.сн.

Група «Конвалія»
Ці квіточки ніжні, такі білосніжні,
Тоненькі, тендітні, ласкаві, привітні
Послухай, як срібно дзвенить голосок:
Не треба, не треба зривати квіток.

Із зеленої сорочки, що зіткав весною гай
Білі дивляться дзвіночки, як зовуть їх відгадай.
Це конвалії у гаї на галявинках цвітуть
І ніде, ніде немає кращих квіточок, мабуть.
Конвалія - широке листя, а квіти – дзвоники малі.
Рядком рівненько, як намисто, висять на ніжному стеблі.
Грайливий вітерець в діброві погойдує дзвінки,
Розносить пахощі чудові такі солодкі і п’янкі .

Творча робота в групах.
Завдання : Прочитати текст по Едегею.
соЛіваванколія
снаВе. сеВ в туцві: диса, килу.иМ в сілі. Тут тутьцвіванколії. хЇлібі, тісчи пазашні вітикхожісанвіздночки і кат рагнохнутьпа. жиБере їх!

Група«Кульбабка»

Тільки сонечко пригріло
І кульбабки появилась
Серед чорної землі
Сяють сонечка малі.
Золотим промінням сяють
Нашу землю зігрівають,
щоб прокинулась вона
І до нас прийшла весна.

Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло.
На луки я пішла б
Ціла купа там кульбаб .
Ніби сонечка малі
Посідали на землі.

Пізнавальна рубрика «Із бабусиної скрині»
Завдання: Із слів скласти народні прикмети про весняні квіти.
Кульбаба закрила свої пелюстки – на дощ.
Багато пролісків навесні – гарно вродить картопля.
Квіти пахнуть здалеку – на вітер.

Група «Барвінок»
Недавно ще гула метелиця,
Іще лежить в низинах сніг,
А вже барвінку листя стелеться
Зеленим килимом до ніг.
Воно під снігом і під кригою
Всю зиму зелень берегло
І перше стрінуло з відлигою
Весняне сонце і тепло.

Блискуче зелене листя барвінку не в’яне ні взимку, ні влітку, а навесні звеселяє блакитними зірочками цвіту. В Україні шанували цю вічнозелену квітку.

Щоб квіти гарно цвіли потрібно не лише світло й тепло.Ще потрібно, щоб їх поливав дощик
IVФізкультхвилинка
Пісенька Н.Май Кап-Кап.
V Новий матеріал.
Ми багато говорили про весняні квіти. А чому називається ось така квіточканарцис, ми дізнаємось, коли прочитаємо легенду.

Легенда про нарцис
Було це давно. В Стародавній Греції жив дуже вродливий хлопець Нарцис. Його краса чарувала всіх. Та йому ніхто та ніщо не подобалось. Понад усе він любив полювати і блукати лісом.
Якось під час полювання Нарцис зупинився біля лісового озера. Вода в озері була чиста, як сльоза. Хлопець схилився, щоб напитися води. Із водяного дзеркала на нього дивилося юне вродливе обличчя, та таке гарне, що й переказати не можливо.
Вражений Нарцис почав вдивлятися у воду, милуючись дивовижною красою «водяної людини». Ані голод, ані втома не могли відірвати юнака від дзеркальної гладі.
- Хто ти? – питав Нарцис,- Кажи голосніше. Вийди з води , розкажи про себе. Чому ти не хочеш вийти до мене? Що тобі заважає? Чому ти плачеш тоді , коли плачу я, простягаєш до мене руки, як роблю це я?
Сльози затуманювали очі, обличчя блідло і з кожним днем худло. Ніхто не зміг би впізнати в ньому того гордого й самовпевненого юнака, що жорстоко зневажав все красиве.
Раптом Нарцис зрозумів: « Та це ж я ! Ти – це я» Горе моє, я полюбив сам себе!» Сили юнака танули, як вранішня роса на сонці. Надивившись на себе , Нарцис помер. А на тому місці , де він востаннє схилив голову, виросла квітка із сніжно-білими пелюстками. Та горда холодна квітка милувалась своїм відображенням в озерній дзеркальній гладі. Люди нарекли її імям юнака – нарцис.

- Про кого ви прослухали текст?
2. Виберіть почуття, яке у вас виникло після прослуховування тексту:
Радість, смуток, сум, біль, жаль, страх, повага, співчуття, обурення, протест, лагідність, здивування, вдячність, зневага, віра в …, любов до …, заздрощі, тривога.
3. Словникова робота:
Дзеркальна гладь – рівне дзеркало
Сльози затуманили очі – сльози заливали очі
Нарекли – назвали
4. Читання мовчки.
5. Читання вголос, моделювання тексту, визначення головних слів
6. Переказ за головними словами.
7. Складання характеристики головного героя.
-Хто головний герой твору?
- Складіть його характеристику. Із слів учні вибирають ті, які підходять для характеристики Нарциса.
Гордий, добрий, спокійний, жорстокий, лагідний, егоїстичний, вродливий вихований, скромний , байдужий, самовпевнений , самолюбивий.

Квіти – це історія народу. Квіти – це наша природа. Квіти –це краса. Але треба пам’ятати , що квіти, квіти, такі як діти,
Веселі, гарні, запашні.
Ми будемо вас завжди любити
І знов чекати навесні.
Квіти, квіти – природи діти,
Вже розпустили пелюстки.
Повинні всі ми розуміти,
Що їх потрібно берегти.
- Деякі квіти, про які ми говорили сьогодні на уроці занесені в Червону книгу України.(презентація)
VI Трудове навчання
Щоб прикрасити щось не обов’язково зривати живі квіти. Можна їх виготовити власноруч. – Подивіться, які гарні квіти виготовили учні з бісеру, паперу( виставка учнівських робіт)
- А сьогодні ми з вами будемо виготовляти ось такий нарцис із серветок.
Учні виготовляють нарцис, звучить музика, йдуть слайди «Весняні квіти»
VII Підсумок уроку
Виставка учнівських робіт
В Карпатах є долина нарцисів,а ми з вами утворимо «Галявину нарцисів учнів 3-Г класу». Учні прикріплюють свої квіточки на дошку-галявину.
Кожна квітка учнів класу розквітає,
Відкрити тепло душі й любов нас закликає.
Наповнені вони добром і серця щирого теплом.
Ці квіти ніжні та малі – любов землі, душа землі.
Категорія: Уроки | Додав: teаshmen (19.11.2012) | Автор: Петришина Лариса Олександрівна E
Переглядів: 8610 | Рейтинг: 2.8/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!