Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Шевчук Лариса Володимирівна, вчитель початкових класів Макарівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – природничо-математичний ліцей»
Тема: Д. Павличко «Де найкраще місце на землі» Мета: Узагальнити знання учнів з теми «Добридень тобі, Україно моя!». Розвивати навички виразного читання віршів, вміння висловлювати думку, аналізувати поетичні твори, робити висновки. Збагачувати активний словник другокласників. Виховувати національно-патріотичні почуття школярів. Обладнання: Савченко О.Я.Літературне читання: підр. для 2 класу/О.Я.Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с., таблиці для розвитку навички читання, малюнок журавля (на дошку та кожній дитині), фото-колаж «Рідні краєвиди». Тип уроку: комбінований
Хід уроку І. Організація класу до роботи Дорогі мої малята, любі хлопчики й дівчатка! Станьте рівно всі в рядок, починається урок. Поверніться до гостей і скажіть всім «Добрий день!» Учні: Добрий день! Вчитель: Один на одного подивіться, один одному усміхніться. З гарним настроєм сідаймо та урок наш починаймо.
ІІ. Вправи для розвитку навички читання Дидактична гра «Дощик» читання складів повільно (дощик накрапає); читання швидше і сильніше (дощик сильнішає); читання швидко (злива); дощик слабшає, дощ накрапає і дощ перестав.
Дидактична гра «Логічний наголос» Учні виразно читають, голосніше вимовляють виділене слово. Линуть в небі журавлі, А курличуть до землі... Линуть сірими ключами, Відмикають білі брами. О. Олесь ІІІ. Перевірка домашнього завдання Інтерактивна гра «Мікрофон» Читання учнями тексту Тамари Коломієць «Хліб»: Зачитайте опис хліба в тексті. Зачитайте речення, в яких є словосполучення «шкоринкою золотавою», «позолота від вогню», «золоте зерно», «золоте колосся», «на стеблині золоченій», «срібною росою», «від сонця позолота», «золоті руки». Як ви розумієте ці слова? Із чим порівнюється хліб у тексті? Прочитайте. Як ви розумієте слова: «Любіть мене, шануйте, їжте та здоровими будьте». Виставка дитячих малюнків на тему: «Хліб моєї землі» Рогляньте виставку дитячих малюнків про хліб, який є найбільшим і найціннішим багатством нашої України: ІV. Підготовка учнів для сприймання нового матеріалу Відгадайте загадку і дізнайтесь, про якого птаха ми сьогодні будемо читати: Дивний ключ у небі лине, Не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінній млі Відлітають … (журавлі). Повідомлення теми і мети уроку Сьогодні на уроці журавлик нам допоможе знайти найкраще місце на землі. VІ. Опрацювання матеріалу уроку Читання (переказ) вчителем оповідання Василя Сухомлинського «Відлітають журавлі» Був ясний осінній день. Тихо надворі, у повітрі пливуть павутинки. А в блакитному небі– ключ журавлів. Пролетіли журавлі над селом, потім повернулись, покружляли й знову полетіли. Але за селом, недалеко від лісу, сіли журавлі на землю. Довго сиділи, немов радились про щось. Чому це журавлі кружляли над селом, а потім сіли біля лісу? Бо вони вирушають у далеку дорогу. Летять у теплий край. Та хоч і теплий, але чужий. Бо батьківщина там, де народився, зріс і почав літати. Тож їм і тяжко розлучатися зі своєю вітчизною. - Діти! А може журавлі даремно тужать? Адже в Африці (саме там зимують журавлі) – тепло, багато їжі! Чому ці птахи щороку, долаючи тисячі кілометрів, повертаються туди, де народилися? Отже, висновком є слова В. Сухомлинського: «Бо Батьківщина там, де народився, зріс і почав літати». Пригадайте вірш, який ми вчили у 1 класі про ставлення журавлів до своєї землі. Облітав журавель Сто морів, сто земель, Облітав, обходив, Крила, ноги натрудив. Ми спитали журавля: Де найкращая земля? Журавель відповідає: Краще рідної немає! Платон Воронько Бесіда «Україна – наша Батьківщина» Так і для нас Батьківщина там, де ми народилися, виростаємо. Найдорожче для людини – Батьківщина. Як називається країна, в якій ми народилися, зростаємо, живемо? Звісно, наша земля – Україна. А як називають людей, які живуть в Україні? (Українцями) Кожен народ має таку назву, як і його земля, а землю свою називає Батьківщиною. Придивіться, будь ласка, до слова і поміркуйте, від якого слова воно утворилося? Так, правильно, від слова «батьки», тобто батько і мати. Це найдорожчі для кожного з нас люди. Багато є у світі різних країн і земель хороших, але одна у людини рідна мати, одна і Батьківщина. Учень класу: Мати, мова, Батьківщина – Ось і вся моя родина. Батьківщина, мати, мова – Три цілющих, вічних слова. Батьківщина, мова, мати – Нас повік не роз'єднати. Микола Сингаївський Сьогодні ми закінчуємо вивчати розділ нашої читанки «Добридень тобі, Україно моя!» і познайомимось з віршем Дмитра Павличка «Де найкраще місце на землі» Діти, Дмитро Павличко – українець. Він народився на Івано-Франківщині в селянській сім’ї.Написав багато віршів для дітей. Словникова робота Перегляд фото-колажу «Рідні краєвиди» Виразне читання вірша вчителем Перевірка первинного сприймання Від чийого імені йде мова у вірші?
Самостійне напівголосне читання вірша учнями Аналіз вірша: Прочитайте, про що поет запитував сонце. Що воно відповіло? Як ви зрозуміли відповідь сонця? Зачитайте слова, в яких описується природа України. Поміркуйте, чому сонце відповіло хлопчику, посміхнувшись? Чи можна їхню розмову назвати діалогом? Поясніть, як ви розумієте вирази: «Де зелені хмари яворів…»; «Де ж найбільший на землі народ?»; «…неба синій став»; «…гірські шпилі». Який настрій цього вірша? Поміркуйте, чи у кожної людини є Батьківщина? Прочитайте рядки, в яких висловлено головну думку твору. Виростай, дитино, й пам’ятай – Батьківщина – то найкращий край! Чи погоджуєтесь ви з цими словами? Яка тема прочитаного твору?
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу Підготовка до виразного читання вірша опрацювання пауз, зазначених у підручнику; робота над інтонацією; виділення логічних наголосів. Виразне читання вірша учнями Робота в групах І група: Скласти прислів’я. Яке з них найточніше розкриває головну думку опрацьованого сьогодні вірша?
ІІ група: Прочитайте вірш Миколи Сингаївського «Я все люблю». Створіть тематичну павутинку. ІІІ група: Поясніть значення прислів’їв. Рідний край – земний рай. Людина без Вітчизни – мов соловей без пісні. За рідною землею і в небі тужно. Хто як дбає, так і має. ІV група: Складіть сенкан та тему «Батьківщина». Батьківщина Красива, рідна Захищає, будує, ростить Я люблю свою Вітчизну Україна У яких ще раніше прочитаних творах ідеться про про любов до рідної землі? Хто їх автори? З якими творами співзвучний вірш «Де найкраще місце на землі» за настроєм? Хто їх автори? На партах у вас лежать журавлики. Візьміть їх і на зворотному боці напишіть, де для кожного з вас найкраще місце на землі. (Діти зачитують свої відповіді). Нехай ці пташки летять по всьому світу і славлять нашу Батьківщину. Вірю, що кожен з вас буде любити свою Батьківщину так, як любив її великий поет Т. Г. Шевченко, який написав: «Ті, хто бачив хоч раз нашу країну, кажуть, що хотіли б жити й померти на її чудових полях. Що ж казати нам, її дітям, – нам потрібно любити її і гордитися своєю найпрекраснішою матір'ю». ІХ. Домашнє завдання Виразно читати (за бажанням вивчити) вірш Д. Павличка «Де найкраще місце на землі». Індивідуальні завдання: Підготувати ілюстрації на тему «Де найкраще місце на землі». Скласти вірш про Батьківщину. Дібрати і записати прислів’я про Україну. Підготувати повідомлення про людей, які боролися за незалежність України. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2258 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |