Урок 7
Тема: Дари Божої мудрості.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям таланту, як даром Божим. Розвивати розуміння того, що тільки завдяки наполегливій праці розквітає талант. Виховувати в дітях доброту, милосердя, чесність.
Обладнання: ікона, свічка, портрет В.А. Моцарта, музичний запис сонати В.А. Моцарта, вислови видатних людей про талант.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва.
3. Повторення вивченого матеріалу.
- Чи пригадали ви життєві ситуації, коли вам доводилось проявляти свою неповагу до батьків чи інших дорослих: чимось ненароком образили, лінувалися допомогти, вередували, збрехали, щось робили без дозволу, нехтували порадами. (Діти розповідають історії зі своїх життєвих ситуацій, аналізують їх, роблять висновки).
4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми дізнаємось більше про талант, як Божий дар, чи всі люди мають талант і для чого Бог дає талант.
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань учнів.
- Хто з вас може сказати, що таке талант, талановита людина? (Відповіді учнів).
- Назвіть людей, професії яких потребують певного таланту. (Художник, композитор, співак, артист, лікар, вчитель, архітектор, танцюрист, письменник і т.д.).
- А чи могла б людина, не розвиваючи свого таланту, стати одним із тих, кого ви щойно назвали? (Ні).
2. Бесіда вчителя.
- Сповнений краси і різноманітних таємниць світ, Господь подарував людям і чекає від них співпраці у творенні добра. Чекає, щоб люди разом з Ним несли один одному радість. Для цього Бог наділяє їх різноманітними талантами: хтось має гарний голос і співає, хтось пише чудову музику, а хтось її виконує, хтось, маючи хист до слова, розповідає про красу цього світу, а хтось, володіючи пензлем і фарбами, відтворює цю красу у своїх картинах. Ви правильно сказали, що Бог комусь дав талант лікаря, комусь – учителя. Разом слугуючи своїми талантами один одному, люди допомагають робити Богові світ кращим, добрішим.
А чи кожна людина володіє якимось талантом? Можливо деякі люди не мають ніякого таланту? Про це і інше ми зараз дізнаємось, познайомившись з оповіданням «Найбільший талант».
3. Робота над оповіданням.
а) Самостійне читання оповідання під музику В.А Моцарта.
б) Демонстрація портрета В.А. Моцарта. Коротка інформація про його творчість устами дітей.
в) аналіз прочитаного твору.
- Звідки у людини талант?
- Наведи приклади, коли у людей проявляється талант.
- Що є найбільшим талантом?
- Які , на вашу думку, здібності і таланти ви маєте?
- А чи можна «закопати» свій талант?
- Дійсно, щоб не «закопати» свій талант, треба наполегливо працювати. Прикладом такої праці є виснажливі репетиції акторів, артистів. Щоб досягти вершини, людина повинна мати непохитну віру і бажання. Так і в Святому Письмі сказано. (Діти цитують цитату із Святого Письма с. 36 в підручнику «Хто обробляє землю свою, той буде нагодований хлібом; а хто іде по слідах нероб, той бідний на розум».
4. Робота над висловами видатних людей та прислів’ям про талант. Вчитель прикріплює на дошку один за одним вислови та прислів’я, а діти пояснюють, як вони їх розуміють.
- Талант за гроші не купиш.
- Не існує без явно наполегливого працелюбства ні талантів, ні геніїв (Д. Менделєєв, учений).
- У геніальності – 99% праці й 1% натхнення. (Т. Едісон, винахідник).
- Сердечність – такий самий дар, як краса та розум (В. Качалов, актор).
5. Робота в зошитах.
Запис з книги слова талант та пояснення його значення.
6. Творче завдання.
Робота над проблемною ситуацією.
На с. 36 діти читають незавершені короткі оповідання про використання свого таланту не на радість людям, а на зло. Діти висловлюють свої міркування, свій погляд на прочитані ситуації.
ІІІ. Підсумкова частина
1. Узагальнення вивченого.
- Для чого Господь дарує людям різноманітні таланти, творчі здібності? (Для тог, щоб людина могла приносити іншим добро та користь).
- Яким чином людина може розвинути свої творчі здібності? ( Вона повинна багато працювати над собою).
- Для чого людина повинна використовувати свій талант? (Для добра, а не для зла).
2. Домашнє завдання. С. 36, підготувати притчу про таланти (Новий Завіт). Придумати приклад використання таланту не для добра, а для зла людям.
3. Спільна молитва
Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1
|