Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

День музики. Музичні ігри. Казка на сучасний лад "Муха-Цокотуха"

День музики

 

      Пісня – це найкращий речовий вияв ритму, який панує у Вселенній. Пісня, хоч би навіть без слів, є чимось вимріяним, подаманою красою, вартісною самою в собі, чимось ідеальним, абстрактним і абсолютним. А вже пісня зі словами, а ще більше пісня з рухом, пісня з забавою, пісня – гра, - це вже щось зовсім реальне й конкретне, що його дитина може вже цілим своїм єством переживати. Естетичні переживання дитини, в тому ж і музичні, не є чисто естетичними, як у нас, у старших. Ці переживання в’яжуться тісно з поза музичним змістом, із загальними подразненнями змислів рухом, а передовсім забавою. І тому музика для малої дитини не є чимось окремим, чимось самим собою, тільки частинкою цілості; частинкою того таємного збірника й джерела всяких дитячих як фізичних, так і психічних енергій.

Діти показали свої музичні здібності під час музичних ігор, вони не комплексували, співали свої улюблені пісні під музичний супровід. Чудово пройшла музична казка «Муха – цокотуха».

 

МУЗИЧНІ ІГРИ

Музичні  ігри  є музично-дидактичні, сюжетно-рольові, та проблемно-моделюючі.

Музично-дидактичні ігри можуть бути різноманітні за завданням і змістом. Так, ігри-загадки, ігри-змагання сприяють засвоєнню, закріпленню знань, оволодінню спробами пізнавальної діяльності, сприяють формуванню в дітей навичок музичного сприймання, вміння розрізняти висоту, тембр, силу і тривалість звуку, планомірно розвивають високий, динамічний, ритмічний і тембровий слух. Ігри "Голосно-тихо”, "Швидко-повільно”, "Вгору-вниз”, "Луна”, "Дзеркало”, "Веселі діалоги” та інші доцільно проводити під час ознайомлення дітей з елементами музичної грамоти, організації процесу спостереження за розвитком музики, розширення емоційного, інтонаційного досвіду, лексичного запасу.

Розвиток звуковисотного слуху у першокласників починається з розпізнавання високих і низьких звуків. Для цього можна використовувати гру-загадку "Вгору-вниз”. Якщо діти почули високі звуки - підіймають руки вгору, низькі – опускають вниз, середні – тримають руки на рівні грудей. Хто помилився, той програв.

Для відчуття дітьми швидкості руху можна використовувати гру "Швидко-повільно”.

Учитель пропонує дітям, слухаючи музику, передати рухами пальців рук (як подобається їм музика) рухливих і спокійних дітей (звучить мелодія поспівом "Різні діти”).

     Для розвитку ритмічного, мелодичного слуху можна пропонувати гру "Луна”. Вчитель співає декілька звуків або постукує нескладний ритмічний малюнок. Діти повинні повторити запропоноване (відлуння). Хто помилився, вибуває з гри.

Діти молодшого шкільного віку мають невеликий емоційно-естетичний досвід, їм важко орієнтуватися у глибинному світі настроїв, втілених у музичних творах. Тому поетапне опанування дітьми основних емоційно-естетичних модальностей має відбутися вже з перших уроків. Для цього корисна гра "Чарівна кімната”. Вчитель розповідає дітям казку про чарівну кімнату, що має чудову властивість – коли в цю кімнату заходить людина, вона одразу розцвічується у кольори і заповнюється музикою, яка так само, як і кольори, відповідає настроєві того, хто зайшов. Вчитель пропонує дітям різні за характером твори. Після слухання можна запитати: "Який настрій у людини, яка зайшла в кімнату? Які кольори переважають у чарівній кімнаті? Світлі чи темні? Як ви вважаєте, які кольори відповідають радості, суму?”.

    Мета такої гри – допомогти дитині свідомо звернути увагу на зв’язок музики і життя, кольору і засобів художньої виразності з характером образу, про який розповідається у творі, з тим почуттям, яке несе в собі цей образ (наприклад, чим відрізняються кольори "добра” і "зла”, "радості” й "суму”).

     Ігри "Здогадайся, хто прийшов” та "Знайди свій музичний інструмент” сприяють розвиткові слуху. У першій грі учень, на якого вказує вчитель ("господар”), закриває очі, а інший ("гість”) відтворює голосом коротеньку фразу із знайомої пісні. "Господар” має впізнати по голосу, хто прийшов до нього в гості. Дані до гри залучаються інші пари дітей.

      Використовуючи гру "Знайди свій музичний інструмент” (сприяють розвиткові під час ознайомлення дітей з симфонічним, народним, духовим оркестром, а також під час виконання певних завдань уроку, вчитель умовно закріплює за кожним учнем певний музичний інструмент (флейта, барабан, гобой, скрипка, балалайка тощо). Далі для слухання пропонуються музичні твори. Впізнавши звучання свого інструмента, діти умовно зображують гру на ньому.

Цікаво проходять ігри «Впізнай сучасну мелодію», « Хто кого переспіває», «Голосисті соловейки». Дітям подобається виконання пісень під КАРАОКЕ.Зараз показують гру «Зірки карооке» і на телебаченні.

Отже, музично-дидактичним іграм слід приділяти достатньо уваги, так як вони відіграють важливу роль.

 

Казка на сучасний лад у виконанні зірок  „МУХА-ЦОКОТУХА”

Дійові особи: Муха, Комар, продавці, гусениці, комарі, метелики, павук, різні комахи, Бджола, Жук.

                                          Дія І

Автор. Муха, Муха -  цокотуха.

Золоті сережки в вухах.

Муха полем пішла,

Муха гривеньку знайшла.

Та й пішла на ринок

Купити родзинок.

                    На базарі.

Співають укр. нар.пісню

Продавець картоплі. Купуйте, купуйте усі бараболю.

Варіте і смажте із сіллю й без солі,

Сто страв господиня з картоплі зготує,

Картопля, як хліб –вона всіх нагодує.

Продавець помідорів .Беріть помідори,

 Вони пречудові,

До вашого столу хоч зараз готові.

Продавець моркви. Ця морква під сонечком щедрим зростала,

Земелька водою її напувала.

Тому - то морквина така соковита,

Морквяного соку вам треба попити.

Продавець часнику. Хто гострого хоче – часник хай  придбає,

Він всякі мікроби вогнем випікає.

Продавець яблук. Лоточків із яблуками не минайте,

Які до смаку вам, такі й вибирайте.

Сортів тут багато, усі вони різні,

Ось яблука ранні, ось –яблука пізні.

Дівчинка (на руці тримає вишиті речі) Купуйте, дивуйтесь, але не баріться.

Краса ж бо яка – підійдіть, подивіться!

Яка то робота , які то узори!

В цих вишивках – пісні й лани неозорі.

Птахів щебетання, весняні світання,

Квітковий розмай і калини зітхання!

Муха. Оця вишиванка пасує красивим,

Для нас готували прекрасні майстрині.

Які пояси - і червоні, і сині!

...Хотіла родзинок купити для торта,

Але подивіться – чудова робота.

Розглядає вишиванки. Купує сорочку, йде за куліси. Переодягає сорочку. Продавці йдуть за куліси в інший бік.

                              Дія ІІ

Автор. Муха, муха – цокотуха

Золоті сережки в вухах.

Наша Муха – цокотуха іменинниця.

Скликала гостей

Комах різних мастей.

Бач, привітна яка, а лінивця,

Сім днів хата не мела.

Пиріжків не спекла.

Геть забула про родзинки

Й чепуриться.

Муха у новій сорочці і вінку співає пісню.

               Чом я не хазяйка, чом не господиня,

Сім днів хати не мела, печі не топила -2р.

Бджола, Гусінь, Метелик. Ідуть гості  в хату, ідучи сміються,

Що у неї в подушках ворони несуться. -2р.

Муха. Не смійтеся , люди, якось воно буде,

Я ворону поскубу, ще й перина буде -2р.

Комар. Мухо – красунечко, - з святом, моя люба,

Ви така весела, ви така гарнуля.

Комар дарує вазу з квітами.

Муха  (бере подарунок, співає)

Добрий вечір, гості, поспішайте в хату,

Зараз я вже постараюсь все приготувати-2р..

Чути стукіт.

Муха. Хто це стукає у двері?

Що за гомін у дворі?

Заходять комарі.

Муха. Це до мене йдуть на свято

Мої милі комарі.

Бере їх за руки.

Комарі, комарі, друзі комарята.

Прошу вас, комарі, швидше до кімнати!

Заходять комахи – Джміль, Павук, Жук

Бджола. Поспішайте, мила, все приготувати,

Бо вже треба іменини нам розпочинати.

Павук. Наліпіть вареників біленьких, смачненьких,

Пригостіть нас швидше, ми будем раденькі.

Гусениця з подругами. Наші хлопці вареничків хочуть -2р.

Жук з хлопцями. Навари, милая, навари, милая,

Навари, уха – ха, мила, чорнобривая -2р.

Муха. А я дров не маю, ви мої хороші,

А я дров не маю, хлопці мої гожі.

Усі комахи. Нарубай, милая, нарубай , милая,

Нарубай, уха –ха , мила, чорнобривая. 2р.

Муха (виправдовуючись)  Я рубать не вмію, ви мої миленькі,

Я рубать не вмію, мої дорогенькі.

Усі комахи. Научись, милая, научись, милая,

Научись, уха –ха , мила, чорнобривая.2р.

Муха. А я сил не маю, ви мої хороші,

А я сил не маю, гості, мої гожі.

Павук. (грубо лякає муху лапами) Не балуй, милая, навари, милая,

Пирогами пригости, мила, чорнобривая. 2р.

Муха лякається, тікає з залу. За нею виходить комар. Усі інші веселяться.

Метелик Слухайте загадки:

Швидко скрізь цей птах літає,

Всіх комашок поїдає.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує.  (Ластівка)

 Джміль    Уночі гуляє, а вдень відпочиває,

 Має круглі очі, бачить серед ночі.  (Сова)

Гусениця. Боже мій, самі жахи!

Потанцюємо краще

Жук. Гей, музики, веселіше

Нам заграйте чим скоріш,

Затанцюймо гопака, щоб земля дрижала.

Бджола. Щоб в усіх і злих і сердитих.

Поховались жала.

Танцюють гопака.

З’являється Муха зі святковим пирогом. За нею йде Комар з самоваром.

Комахи. Де ж ти, Мухо мила пирога купила?

Чи в шкільній їдальні?

Чи в якій кав’ярні?

Ще й такий пухкенький,

Гарний, не маленький,

Ще й з свічками, може?

Ні на що не схоже.

В самоварі чай духмяний,

Ще й пиріг такий рум’яний.

Що це сталося у нас?

Може, вийшов десь наказ?

Муха. Ні, немає тут наказу,

Все змінилося одразу,

Стало соромно мені,

Що живу я у багні.

Що халатна я від роду.

Я візьмуся до роботи,

Буду прати, прибирати,

І навчуся святкувати.

Бере комара за руку.

Комар жестом наказує іншим комарам внести стіл. Ті вносять застелений скатертиною стіл. Ставлять квіти, подаровані Комарем.

   Гості по черзі співають рядки з пісні „Ой що ж то за шум учинився....”

Ой що ж то за шум учинився,

Що комарик та й на мусі оженився.

Та взяв собі жінку невеличку,

Що не вміє шити – прясти чоловічку,/ двічі

Що не вміє шити – прясти ще й варити.

Що не вміє комарику догодити.

Ой сів же комар на дубочку,

Звісив свої ніженьки по листочку. (Двічі)

Звіялась шура – бура –

Вона того комарика з дуба здула.

Ой упав комарик на помості,

Поламав, потрощив ребра й кості. (Двічі)

Ой що ж то за шум учинився,

Що комарик та й на мусі оженився.

Комар(ставить самовар на стіл). Я образ цей швидко розрушу.

Прошу, заглянуть в її чисту душу.

Душа її повна добра, чистоти,

Не так щоб багато, та Бог дав краси.

Муха. Пригощайтесь, гості милі, як могла старалась,

Кращими рецептами я користувалась.

У кожного з вас тільки гарне я бачу.

Не рвіть мені душу, бо зараз заплачу.

Хоч зовні була я щаслива, прекрасна,

В душі залишалась завжди я нещасна.

Комахи, взявшись за руки, разом виконують пісню. Комар запрошує муху до танцю.

Звучить пісня.

День народження буває,

Коли казка наступає,

День народження буває,

Коли музика бринить.

Швидко день цей пролітає,

Як зоря на небокраї,

Спалахне і знову гасне

Як одна щаслива мить.-2р.

День народження буває,

Коли казка наступає,

Коли квіти й подарунки

Упадуть тобі до ніг.

День народження буває,

Коли свічками засяє,

Коли свічками засяє,

На столі смачний пиріг.-2р.

 

Казка – давній і мудрий порадник. Це вона дає нам перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість. Дитинство невіддільне від неї.
Категорія: Барви сонячного літа | Додав: [ADM]Irina (07.06.2011)
Переглядів: 10832 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 1

Добавил: ЛАІ
0

Велике спасибі! tongue Ви мене врятували wink
Дата публикации: 03.07.2011 в 09:10 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!