Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Дидактичні ігри для дітей початкової школи
Приклади дидактичних ігор

1. "Eat - Don't eat"
"Їстівне - неїстівне". Ведучий кидає м'яч одному з гравців, і якщо ведучий називає їстівне - м'ячик треба зловити, якщо неїстівне - ні.
2. "What is missing"
На килимі розкладаються картки із словами, діти їх називають. Вчитель дає команду: "Close your eyes!" і прибирає 1-2 картки. Потім дає команду: "Open your eyes!" і ставить питання: "What is missing?" Діти згадують зниклі слова.
3. "What words do you know?"
Вчитель називає звук/літеру і показує дітям скільки слів вони повинні пригадати. Потім вчитель ставить питання: "What words for this sound/letter do you know?", а діти згадують і називають слова на заданий звук/літеру.
(Гру можна проводити по командах).
4. "Words road"
На килимі розкладаються картки одна за одною, з невеликими проміжками. Дитина йде по "доріжці", називаючи всі слова.
5. "Story"
Використовуються всі слова на певний звук. З них складається розповідь. Коли в історії зустрічається слово на звук - його показують дітям на картці, і вони називають його хором.
Наприклад: Жив-був (Rabbit). І була у нього чудова (rope). Наш (Rabbit) просто обожнював скакати через свою (rope) по довгій (road). А уподовж (road) росли надзвичайно красиві (roses). Кожного ранку, якщо не було (rain), наш (Rabbit) збирав прекрасні (roses) і відносив своїм друзям! Etc.
6. Tell me …
Ведучий називає літеру і кидає м'яч гравцеві. Той повинен назвати будь-яке слово на цю літеру.
Можливий варіант, коли м'яч передається по колу з рук в руки і ведучим стає кожен гравець.
7. Tell me … (інший варіант).
Вчитель вимовляє звук, а потім називає слова. Якщо в слові присутній заданий звук - діти ляскають в долоні, якщо вони його не чують - ні.
Для ускладнення завдання називаються слова на заданий звук, в яких звук знаходиться або на початку, або в середині, або в кінці слова.
Наприклад: "T"
"Tiger" - діти ляскають в долоні.
"Antelope" - діти тупають ногами.
"Cat" - діти клацають язичком.
8. "Is it true or not?"
Гру можна проводити з м'ячем. Ведучий кидає м'яч будь-кому з гравців і називає словосполучення, ставлячи питання: "Is it true or not?" Гравець ловить м'яч і відповідає: "Yes, it’s true", або "No, it’s not true". Потім він стає ведучим і кидає м'яч наступному гравцеві.
9. "What doesn't belong?"
Гра проводиться з картками. Вчитель поміщає на дошку групами картки (по 3-4) із словами. Діти по черзі називають картку, яка не входить в ту або іншу групу, а вчитель її прибирає. Потім кожна з груп називається одним узагальнювальним словом.
(Для ускладнення завдання гру можна проводити без карток - усно)
Наприклад:
Cow - horse - window - pig
What doesn’t belong?
The window is doesn’t belong!
Cow - horse - pig are domestic animals.
10. "Do you see?"
Гра проводиться на дошці або на підлозі. Ведучий (або вчитель) поміщає на дошку зображення предмета (наприклад, по темі "меблі" - стіл) і ставить питання: "Do you see а table?" Решта дітей відповідає, дивлячись на дошку: "Yes, I do. (I see а table)". Ведучий ставить наступне питання, не поміщаючи зображення предмета на дошку: "Do you see а chair?" Діти знову відповідають хором: "No, I don’t. (I don’t see а chair)". Ведучий поряд з наявним зображенням столу поміщає зображення стільця і ставить питання:
"Do you see а table?" Діти відповідають: "Yes, I do. (I see а table)".
"Do you see а chair?" Діти відповідають: "Yes, I do. (I see а chair)". Ведучий знову, не поміщаючи зображення предмету на дошку, ставить питання: "Do you see а sofa?" Діти відповідають дивлячись на дошку: "No, I don’t. (I don’t see а sofa)".
По цій схемі гра продовжується до тих пір, поки на дошці не з'являться зображення 5-6 предметів. Потім її можна почати наново, вибравши ведучого. Гра може проводитися по будь-якій лексичній темі.
11. "It smells like..."
Гра проводиться по командах. Необхідно заповнити пластмасові коробочки з-під фотоплівки наступними запахами (у коробочку можна вкласти ватяний тампон, просочений запахом):
Цибуля - onion
Кава - coffee grounds
М'ята - peppermint extract
Ваніль - vanilla extract
Духи - perfume
Ластик/ гумка - rubber
Оцет - vinegar
Банан - banana chunk
Перець - pepper
Кориця - cinnamon
Лимон - lemon oil
Часник - garlic
Учасники команд поодинці намагаються вгадати запах. Виграє команда, що назвала більшу кількість запахів.
12. "Chinese whispers"
Розташувати на дошці картки. Дітей поділити на дві команди. Перші учасники команд підходять до ведучого, і той пошепки вимовляє інструкцію: "Give me the doll, please/ Put the car on the table/ Etc." Діти повертаються до своїх команд і пошепки передають інструкцію наступному в ланцюжку гравцеві. Коли інструкція доходить до останнього гравця команди, він винен щонайшвидше її виконати. Якщо все виконано вірно - команда отримує очко.
13. "Mine it"
Вибрати одного з дітей ведучим. Ведучому показується одна з карток, яку він повинен запам'ятати. Картки помістити на дошку. Решта дітей ставить ведучому питання: "Is it а.?" На що ведучий відповідає: "No, it’s not a." - якщо картка не вгадана і "Yes, it’s a." - якщо картка вгадана вірно.
14. "Crouching game"
Поставити дітей в дві-три лінії (залежно від кількості дітей, ліній може бути і чотири-п'ять). Кожній команді дається визначена карточка/ слово. Вчитель вимовляє в хаотичному порядку слова, і якщо це слово однієї з команд - ця команда повинна сісти. Коли ж слова не належить жодній з команд - вони залишаються стояти.
15. "Repeat if true"
На дошці розташувати 5-6 карток. Указуючи на одну з карток, вчитель називає її і описує 2-3 реченніми. Якщо вчитель вимовляє все правильно - діти повторюють, якщо ні - мовчать (правильно - піднімають руки вверх/ ляскають в долоні/ говорять: "Yes" Etc).
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Alexa (11.03.2013) | Автор: Олександра Матвієнко E
Переглядів: 4203 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!