Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Дивовижні пригоди тварин. Знайомство з творчістю Лесі Ворониної. Л. Воронина «Пригоди голубого папуги», «Слон на ім’я Ґудзик»

                                         Замотайло Алла Анатоліївна,                    

                    учитель початкових класів,

                                         вища категорія,    

                                         Уманська гімназія № 5

                                         Уманської міської ради

                                         Черкаської області

УРОК ЗІНТЕГРОВАНОГО ЗМІСТУ

за підручником «Хрестоматія  сучасної  української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах»

Тема.   Дивовижні    пригоди    тварин.     Знайомство    з    творчістю     Лесі                                      

Ворониної.   Л. Воронина «Пригоди голубого папуги», «Слон на ім’я Ґудзик».

Мета: формування ключових компетентностей, зокрема: вміння вчитися:

           організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, орієнтуватися в часі та берегти його, доводити роботу до кінця, бути наполегливим; загальнокультурної: вміння будувати взаємні стосунки на толерантній основі, оволодівати формулами мовленнєвого етикету, узгоджувати власну поведінку з загальноприйнятими моральними нормами і культурними цінностями, уміння тактовно відстоювати свою позицію; здоров’язбережувальної: дбайливо ставитися до свого здоров’я, удосконалювати фізичну, соціальну та духовну складові здоров’я; читацької: володіти комплексом читацьких знань, умінь і навичок, свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань, розуміти тексти різних жанрів, вміти висловлювати ціннісні судження щодо прочитаного.

            предметних компетентностей:  розпочати знайомство учнів з творчістю Лесі Ворониної для дітей, її життєвим шляхом; збагачувати словниковий запас учнів словами та виразами з творів письменниці; розширювати уявлення про фантастичне оповідання як жанр;  формувати уміння самостійно й продуктивно працювати з дитячою книжкою, орієнтуватися у світі книжок і вибирати їх для задоволення власних пізнавальних потреб; вчити виділяти головну думку твору, характеризувати дійових осіб, оцінювати їх вчинки.

            Розвивати читацький кругозір, спостережливість, пам’ять, увагу, вміння робити висновки, висловлювати та аргументувати свою думку.

            Виховувати любов до рідного слова, гордість за людей – письменників рідного краю. Формувати морально-етичні цінності через художні образи літературних творів, вчити виділяти повчальне у прослуханих і прочитаних творах.  

Тип уроку: урок зінтегрованого змісту.

Обладнання:   ілюстрації до творів Лесі Ворониної, сигнальні картки, роздаткові картки для роботи з деформованим реченням, картки для роботи в групах, книжки Лесі Ворониної для виставки («Слон на ім’я Ґудзик», «Хлюсь та інші», «Прибулець з країни Нямликів», «Таємне Товариство Боягузів, або засіб від переляку №9», «Пригоди голубого папуги», «Таємне Товариство Брехунів, або Пастка для синьоморда»), ілюстрації для словникової роботи, відеоматеріали, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Підготовча робота.

  1. Вступна бесіда
  2. Робота з виставкою книжок з теми
  3. Довідкове бюро

ІІІ. Читання вчителем уголос художнього твору.

  • Сьогодні ви познайомитесь з твором Лесі Ворониної. Його назву ви дізнаєтесь, правильно розклавши картки зі складами.
  1. Робота з деформованим реченням

     (Виконавши завдання, учні отримують назву «Слон на ім’я Ґудзик»).

  • Вмостіться зручненько і слухайте.

Вчитель читає казкову пригоду «Слон на ім’я Гудзик». Читання має бути виразним, з відповідними інтонаціями, паузами, логічними наголосами. 

  1. Прийом передбачення змісту тексту за прочитаним уривком.

Спочатку вчитель читає  до слів «… взяла його на руки, обережно поклала до кишені».

  • Як  ви  думаєте,  що  відбувалося  далі? 

Учитель закінчує читати.

ІV. Бесіда-міркування про прочитане.

  1. Відповіді на запитання
  2. Словесне малювання
  • Опишіть слоника, якого побачила Яся.
  1. Тестування (вибрати правильну відповідь)
  • Як усі родичі і знайомі називали Ясю?

А) слухняною дівчинкою

Б) Золотою Дівчинкою   (+)                                                

В) нечепурою

  • Що роздивлялася Яся, коли їла морозиво?

               А) квітучий кущ бузку     (+)

               Б) різнобарвну клумбу

               В) білі хмаринки

  • Що побачила Яся під кущем?

               А) маленьке чорне кошеня

               Б) пташеня, що випало з гнізда

               В) щось сіре й маленьке        (+)

  • Якого розміру був слоник?

               А) як великий кавун

               Б) маленький, завбільшки з рукавичку        (+)

               В) як маленький ґудзик

  • Що зробила зі слоником Яся?

               А) віднесла до зоопарку

               Б) віддала сусідському хлопчику

               В) поклала до кишені і понесла додому        (+)

  • Що принесла Яся, щоб нагодувати слоника?

               А) багато бананів

               Б) велику миску з молоком

               В) дві булочки, халву, кілька бананів, п’ять зефірин і пакетик чіпсів  (+)

  • У що найбільше любив гратися слоник?

               А) у гру «Упіймай слона за хвіст»      (+)

               Б) у хованки

               В) розповідати різні фантастичні історії

  • Що мав зробити той, хто переміг у грі «Упіймай слона за хвіст»?

                А) пригостити переможеного смачненьким

                Б) виконати три бажання переможеного      (+)

                В) розпочати нову гру

  • Яке бажання слоник попросив виконати Ясю?

                А) ще раз пограти з ним у гру

                Б) зробити зиму     (+)

                В) принести морозиво

  • Чому слоник хотів, щоб настала зима?

                А) бо ніколи не бачив, як святкують Різдво і Новий рік       (+)

                Б) бо ніколи не бачив снігу

                В) бо хотів покататися на ковзанах

  1. Інсценізація уривку прослуханого твору (Гра Ясі та Ґудзика в «Упіймай слона за хвіст»).
  2. Визначення головної думки твору
  3. Хвилинка-цікавинка (Перегляд відео «Слон – цікаві факти»).
  4. Робота над задачею (у зошитах з математики). Задача. У   зоопарку  дорослий слон з’їдає за 1 день 30 кг сіна, 10 кг овочів та 10 кг хліба. Скільки кілограмів їжі з’їдять троє таких слонів за 2 дні?

Фізкультхвилинка

V. Самостійне ознайомлення учнів з новою книжкою, яку вони мають читати.

VI. Самостійне читання учнями мовчки запропонованого вчителем твору.

  1. Словникова робота
  2. Хвилинка-цікавинка. (Розповідь вчителя про папугу жако). (Перегляд відео «Хвилястий папуга говорить»).
  3. Гра «Шифрувальники»
  • За допомогою таблиці розшифруйте слово. Так ви дізнаєтеся ім’я головного героя фантастичного оповідання «Пригоди голубого папуги».

Н

О

Ь

А

Т

С

11

14

10

        13

9

8

(30 + 48) : 6  =

(24 + 64) : 8 =

(27 + 54) : 9 =

(25 + 45) : 5 =

(48 + 16) : 8 =

(24 + 36) : 6 =                              (Антось)

  1. Самостійне читання учнями фантастичного оповідання «Пригоди голубого папуги»

VII. Виявлення та оцінка вчителем якості самостійного читання – розглядання книжки та прочитаного твору.

  1. Бесіда за змістом прочитаного
  2. Гра «Так» чи «Ні»

(Визначити, чи було в прочитаному оповіданні наступне речення? Виправити  почуті помилки).

  • Антося їй подарував онук-моряк. (+)
  • Тепер у затишному помешканні балачки не вщухали з ранку до ночі. (+)
  • Однієї ночі Антосеві приснився дуже веселий сон. (-) (страшний сон)
  • І папуга замислив втечу: «Повернуся до Африки…»  (+)
  • Під самим будинком світилась велика червона літера А. (-) (зелена буква М)
  • Коли Антось отямився, його здивувала тиша. (+)
  • Антось озирнувся. Під стінами зали сиділо кілька сотень різнобарвних птахів. (-)  (кілька десятків різних тварин)
  • Папуга злетів на велетенську люстру. (+)
  • Зараз ви побачите, чим займається наша вельмишановна мавпа. (+)
  • Та мавпа вже тягла Антося назад у потайний хід. (-)  (миша)
  1. Робота в групах. Добір синонімів
  2. Читання в особах Розмова пані Магди з Антосем, коли він вперше заговорив.
  3. Скринька запитань  Перший ряд ставить запитання, другий ряд відповідає, третій ряд виправляє помилки.
  4. Визначення головної думки фантастичного оповідання
  • Яка головна думка фантастичного оповідання?
  • Доберіть прислів’я, яке відповідає його головній думці.

VIII. Рекомендація до позаурочної діяльності на наступні два тижні

  • Я ставлю книжку Лесі Ворониної «Слон на ім’я Ґудзик» у «Куточок читача» і раджу вам у вільний час переглянути її ще раз, прочитати усі казкові пригоди, що увійшли до цієї книги («Різдвяна казка від слона Ґудзика», «Слон Ґудзик і вогняна квітка», «Слон Ґудзик і карнавал чудодіїв»). Поділіться з рідними своїми враженнями про сьогоднішню зустріч з новою книжкою. Намалюйте ілюстрації до прочитаних творів.
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (16.01.2025) | Автор: Замотайло Алла Анатоліївна
Переглядів: 132 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!