Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Для чого потрібні рослини
Тема: для чого потрібні рослини? Мета: дати поняття для чого потрібні рослини, розвивати вміння групувати рослини за певними ознаками, виховувати бережливе ставлення до рослин. Обладнання: слайди, фрукти і овочі, 2 укр. Костюми для дівчат, предмети: колоски, цукор, пляшка олії, сорочка,кетяг калини, гречана крупа, цукровий буряк, гілка верби, штучні квіти льону і соняшника, вироби з деревини, роздатковий матеріал для пар – частини дерева, куща, квітки. Хід уроку 1.Організація учнів до уроку. 2.Створення психологічного мікроклімату уроку: а) введення казкового героя – Сніговичка. - Коли я йшла до школи, то зустріла у парку Сніговичка! Симпатичного! Дуже схожого ось на цього! (слайд №1) - І куди це ви поспішаєте?- запитав він. На природі так гарно! - На уроки, до своїх учнів. А про природу будемо говорити на уроці природознавства. б) відгадування загадок по темі "Рослини". - А чи вміють діти відгадувати загадки про природу? * На сонечко я схожий І сонечко люблю За сонцем повертаю Голівоньку свою. • На "я’’ починається, на "я’’ кінчається. В саду росте, на ній плоди є. • Не гаряча, а пече – утечеш, При дорозі не скубнеш – обминеш, Дуже злючою буває ця трава, Називається вона …(кропива). • Як це дерево називається, що влітку в білий пух вдягається? - Назвіть відгадки одним словом. Що це? (рослини) - І ми на уроці будемо говорити про значення рослин. - Подумаеш, рослини! – пробурмотів Сніговик. І що в них такого?Найголовніше це сніг і мороз! - Як ви думаєте, чому він так сказав? ( Він з ‘ являється взимку і не знає для чого нам рослини). 3. Повідомлення теми і мети уроку. - Ми сьогодні визначимо для чого нам потрібні рослини. Це тема нашого уроку. (слайд№2) 4.Актуалізація опорних знань. ( " Мозковий штурм ") - До якої природи належать рослини? - Назвіть ознаки живої природи. - Зіграємо у гру ‘‘Склади з частин ціле‘‘. Працюємо парами. Викладіть частини на аркуш і складіть із них рослину. - Що утворилось у пари …? У кого ще вийшло дерево? - Що склала пара…? У кого вийшов кущ? - Чи є інша рослина? Яка? Хто склав квітку ? - На які 3 групи можна розподілити рослини? - Як їх відрізнити між собою? - Назвіть будову рослини. 5. Вивчення нового матеріалу. * Розповідь вчителя: хто відпочивав у лісі чи садку ? Ви любите там бувати? - Де багато рослин – у лісах, садах, парках так легко дихається! Чому? (Висновок учнів – рослини виробляють кисень) * Виконаємо вправу ‘’Вилучи зайву рослину із названих ": Помідор, гарбуз, малина, Морква, жито,буряки, Мак, кульбаба, огірки. - Чому кульбаба є зайвою? - На які 2 групи можна розподілити рослини? - Які рослини називаються дикорослими ? - Які рослини називаються культурними? - Де вони ростуть? Для чого їх вирощують? * Зіграємо в гру " Справжній кухар”. Робота в зошитах ст.26. На столі лежать фрукти і овочі, 2 миски. - Справжній кухар вміє зварити борщ, кашу і компот. Хто вийде і вибере те, що потрібне для борщу? - Для каші? (слайд№3-квітуче поле гречки) - Для компоту? * Самостійна робота. - Зачитайте які продукти записані у зошиті. Виберіть потрібні номери і поставте їх у намальований посуд. Перевірка. - Для чого вирощують культурні рослини? (Висновок учнів – для отримання їжі) * Фізкультхвилинка. (пісня ‘‘Морозець‘‘) * Робота з підручником ст.70 – 71. - Розгляньте малюнки. Хто це? Що вони роблять? (слайд№4,5 ) Висновок робить вчитель – рослини – це їжа і житло для тварин. • Пограємо у гру ‘‘Щедра господиня‘‘. Господиня(дівчинка) має : пляшку олії, випічку, цукор,сорочку,вироби з дерева. Умова гри: щоб господиня подарувала вам те, що ви вибрали, назвіть рослину з якої це виготовлено. (у процесі гри вчитель демонструє цукровий буряк) Здогадайтесь, хто ця щедра господиня? Висновок робить вчитель – це багата і родюча наша рідна українська земля. Люди використовують деякі рослини для виготовлення різних речей. • А зараз сценка – діалог двох рослин. Відгадайте, які це рослини?(2 дівчинки в українських костюмах) - І чого це тебе так шанують ? Адже я перша вітаю всіх з весною . Тільки зійде сніг, ледь пригріє сонечко, а я вже дарую всьому світу пухнасті котики. А ти зацвітаєш тільки тоді, коли вже й так багато квітів. - Так, але моїм цвітом всі милуються, навіть порівнюють мене з молодою дівчиною. - Я росту біля річок,ставків. На мене всяк зверне увагу. А ти ростеш в лісі, де й тебе не видно серед дерев. - Але мене часто садять біля двору, бо я оберіг для дому. - З моїх віт люди плетуть різні речі: корзини, меблі. А твої ні на що не придатні. - Але мої плоди приносять багато користі. Вони лікують від застуди, зміцнюють організм. Навіть кісточки схожі на сердечко. - Добре, чого нам сперечатися, ми обидві важливі. Недарма в народі кажуть, що без нас нема України. - Які ж рослини сперечались між собою? Введення прислів‘ я ‘‘ Без верби і калини нема України‘‘. Показ кетяга калини і гілочки верби. - Які ще лікарські рослини ви знаєте? Висновок учнів – люди використовують лікарські рослини. • Бесіда про бережливе ставлення до рослин. (слайд№6) Висновок учнів – рослини – це краса. Вчитель читає вірш: Он повзе мурашка Ось хлюпоче річка Не ламай ромашку Не топчи травичку В зелені діброва В китицях калина Глянь, яка чудова Наша Україна! 6. Підсумок уроку: для чого потрібні рослини? Сніговичок хоче сказати вам слово – зловіть його по звукам (м о л о д ц і ). | |
Переглядів: 8221 | Рейтинг: 3.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |