Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Для чого потрібні рослини
Тема: для чого потрібні рослини?
Мета: дати поняття для чого потрібні рослини, розвивати вміння групувати рослини за певними ознаками, виховувати бережливе ставлення до рослин. 
Обладнання: слайди, фрукти і овочі, 2 укр. Костюми для дівчат, предмети: колоски, цукор, пляшка олії, сорочка,кетяг калини, гречана крупа, цукровий буряк, гілка верби, штучні квіти льону і соняшника, вироби з деревини, роздатковий матеріал для пар – частини дерева, куща, квітки. 

Хід уроку


1.Організація учнів до уроку.

2.Створення психологічного мікроклімату уроку:


а) введення казкового героя – Сніговичка.

- Коли я йшла до школи, то зустріла у парку Сніговичка! Симпатичного! Дуже схожого ось на цього! (слайд №1)



- І куди це ви поспішаєте?- запитав він. На природі так гарно!
- На уроки, до своїх учнів. А про природу будемо говорити на уроці природознавства.

б) відгадування загадок по темі "Рослини".

- А чи вміють діти відгадувати загадки про природу?

* На сонечко я схожий
І сонечко люблю
За сонцем повертаю
Голівоньку свою.

• На "я’’ починається, на "я’’ кінчається.
В саду росте, на ній плоди є.

• Не гаряча, а пече – утечеш,
При дорозі не скубнеш – обминеш,
Дуже злючою буває ця трава,
Називається вона …(кропива).

• Як це дерево називається,
що влітку в білий пух вдягається?

- Назвіть відгадки одним словом. Що це? (рослини)
- І ми на уроці будемо говорити про значення рослин.
- Подумаеш, рослини! – пробурмотів Сніговик. І що в них такого?Найголовніше це сніг і мороз!
- Як ви думаєте, чому він так сказав? ( Він з ‘ являється взимку і не знає для чого нам рослини).

3. Повідомлення теми і мети уроку.

- Ми сьогодні визначимо для чого нам потрібні рослини. Це тема нашого уроку. (слайд№2)



4.Актуалізація опорних знань. ( " Мозковий штурм ")

- До якої природи належать рослини?
- Назвіть ознаки живої природи.
- Зіграємо у гру ‘‘Склади з частин ціле‘‘. Працюємо парами. Викладіть частини на аркуш і складіть із них рослину.
- Що утворилось у пари …? У кого ще вийшло дерево?
- Що склала пара…? У кого вийшов кущ?
- Чи є інша рослина? Яка? Хто склав квітку ?
- На які 3 групи можна розподілити рослини?
- Як їх відрізнити між собою?
- Назвіть будову рослини.

5. Вивчення нового матеріалу.

* Розповідь вчителя: хто відпочивав у лісі чи садку ? Ви любите там бувати?

- Де багато рослин – у лісах, садах, парках так легко дихається! Чому? (Висновок учнів – рослини виробляють кисень)

* Виконаємо вправу ‘’Вилучи зайву рослину із названих ":
Помідор, гарбуз, малина,
Морква, жито,буряки,
Мак, кульбаба, огірки.

- Чому кульбаба є зайвою?
- На які 2 групи можна розподілити рослини?
- Які рослини називаються дикорослими ?
- Які рослини називаються культурними?
- Де вони ростуть? Для чого їх вирощують?

* Зіграємо в гру " Справжній кухар”. Робота в зошитах ст.26.

На столі лежать фрукти і овочі, 2 миски.
- Справжній кухар вміє зварити борщ, кашу і компот. Хто вийде і вибере те, що потрібне для борщу?
- Для каші? (слайд№3-квітуче поле гречки)



- Для компоту?

* Самостійна робота.

- Зачитайте які продукти записані у зошиті. Виберіть потрібні номери і поставте їх у намальований посуд.

Перевірка.

- Для чого вирощують культурні рослини? (Висновок учнів – для отримання їжі)

* Фізкультхвилинка. (пісня ‘‘Морозець‘‘)


* Робота з підручником ст.70 – 71.

- Розгляньте малюнки. Хто це? Що вони роблять? (слайд№4,5 )





Висновок робить вчитель – рослини – це їжа і житло для тварин.

• Пограємо у гру ‘‘Щедра господиня‘‘. Господиня(дівчинка) має : пляшку олії, випічку, цукор,сорочку,вироби з дерева. Умова гри: щоб господиня подарувала вам те, що ви вибрали, назвіть рослину з якої це виготовлено.
(у процесі гри вчитель демонструє цукровий буряк)
Здогадайтесь, хто ця щедра господиня?

Висновок робить вчитель – це багата і родюча наша рідна українська земля. Люди використовують деякі рослини для виготовлення різних речей.

• А зараз сценка – діалог двох рослин. Відгадайте, які це рослини?(2 дівчинки в українських костюмах)
- І чого це тебе так шанують ? Адже я перша вітаю всіх з весною . Тільки зійде сніг, ледь пригріє сонечко, а я вже дарую всьому світу пухнасті котики. А ти зацвітаєш тільки тоді, коли вже й так багато квітів.
- Так, але моїм цвітом всі милуються, навіть порівнюють мене з молодою дівчиною.
- Я росту біля річок,ставків. На мене всяк зверне увагу. А ти ростеш в лісі, де й тебе не видно серед дерев.
- Але мене часто садять біля двору, бо я оберіг для дому.
- З моїх віт люди плетуть різні речі: корзини, меблі. А твої ні на що не придатні.
- Але мої плоди приносять багато користі. Вони лікують від застуди, зміцнюють організм. Навіть кісточки схожі на сердечко.
- Добре, чого нам сперечатися, ми обидві важливі. Недарма в народі кажуть, що без нас нема України.
- Які ж рослини сперечались між собою?

Введення прислів‘ я ‘‘ Без верби і калини нема України‘‘.
Показ кетяга калини і гілочки верби.
- Які ще лікарські рослини ви знаєте?

Висновок учнів – люди використовують лікарські рослини.

• Бесіда про бережливе ставлення до рослин. (слайд№6)



Висновок учнів – рослини – це краса.
Вчитель читає вірш:
Он повзе мурашка
Ось хлюпоче річка
Не ламай ромашку
Не топчи травичку
В зелені діброва
В китицях калина
Глянь, яка чудова
Наша Україна!

6. Підсумок уроку: для чого потрібні рослини?

Сніговичок хоче сказати вам слово – зловіть його по звукам (м о л о д ц і ).
Категорія: Уроки | Додав: (06.01.2013) | Автор: Левченко Тетяна Георгіївна E
Переглядів: 8221 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!