Тема. Добре тому жити – хто вміє дружити
Мета.Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи. Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг». виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину. Розвивати бажання гарно вчитись, пізнавати нове.
Хід уроку
I.Організація класу.
Доброго дня вам, діти!
Ось і скінчилося літо.
Школа чекала на вас,
Радо запрошує в клас.
Бачу, ви всі відпочили,
влітку зросли і зміцніли.
Я вас зі святом вітаю,
Бути уважним, старанним
Кожному з вас я бажаю!
Запрошую вас у мандрівку – в 2 клас
Цікаву, проте незвичайну.
Якщо ви готові до старту,
Тоді усі разом рушаймо!
Пісня «СВІТ ШКІЛЬНИЙ»
II.Робота над темою уроку
1.Привітання вчителя
– Десь за плечима залишилося літо, з його чарівною красою, з його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І ось ми знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.
2. Гра «З ким я подружився».
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Я дуже скучила за вами. Мені хочеться кожного з вас обійняти, тому я хочу з вами пограти в гру. (Починає вчитель. Діти з коробочки витягають листочок з прізвищем однокласника . Він виходить і вони обнімають один одного , далі наступний.)
3.Вступна бесіда
-Погляньте на дошку. Карту якої держави ви бачите? (Відповіді учнів.)
-Так, це наша рідна Україна.
-А зараз подивіться на екран телевізора.
Складання акровірша. (Вірш на екрані телевізора)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини. М. Чернявський
-Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
-Яке слово зашифроване першими літерами кожного рядка?
- По-іншому ще можна назвати цей вірш - (Акровірш.)
-Чим цікавий цей твір? (У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини.)
Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Впізнає її з-поміж інших. Як ви впізнаєте свою державу, українців серед інших народів?
4.Вікторина
Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо ми свої сили і дамо відповіді на запитання.
* Назва нашої держави? (Україна.)
* Столиця України? (Київ.)
* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)
* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
* Рослини – символи України. (Верба і калина.)
Проведемо гру і перевіримо, чи справжні ви українці?
Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.
Плов, вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина, ялина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, каштан, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці, кактус , гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп , борщ, уха.
– Молодці, ви справжні маленькі українці.
Пісня « Барви рідної землі»
5.Розповідь вчителя
Наша держава розташована у частині світу, яка має назву Європа. Україну часто називають серцем Європи, адже центр Європи знаходиться на нашій території. Україна межує з державами, що входять до складу Європейського Союзу Польщею,Словаччиною, Угорщиною. Ми з вами можемо називатися європейцями. Адже наш народ поділяє європейські цінності.
Що означає бути європейцем?
це бути патріотом своєї держави;
це поважати людей інших національностей, з повагою ставитися до їх звичаїв і традицій;
дотримання законів;
це свобода слова й вибору
це прагнення миру і дружби у всьому світі;
6.Гра «Мій друг»
-Діти,спробуйте вігадати загадку.
Радість ділить він зі мною,
За мене він завжди горою.
Коли біда прийде зненацька,
Завжди підтрима вірний… (друг)
-Діти, а який справжній друг?
(Діти складають сонечко характеризуючи друга)
Друг (Привітний, вірний, жадібний, щедрий, хитрий, чуйний, байдужий, надійний, справедливий)
Краще не сваритися,
не битися,
а розібратися
і помиритися!
-А ви знаєте як потрібно миритися?
(Правила на екрані телевізора)
Правила примирення
1.Підійди до товариша, з яким посварився.
2.Щиро посміхнись.
3.Простягни праву руку товаришеві.
4.Промов мирилку.
5.Попроси вибачення.
6. Пообіцяй більше не робити поганого.
- Які ви знаєте мирилки?
Мир-миром,пироги з сиром,
Вареники в маслі,ми дружечки красні:
Не сварімося – помирімося.
Мирилка летіла на плече сіла.
Сказала тихенько: «Мирімося швиденько!»
7.Робота в групах.
Про дружбу є не тільки багато віршів, пісень, а й прислів`їв.
Гра « Незакінчене речення»
Сила птаха в крилах , а людини ... ( в дружбі)
Друга шукай, а знайшов... ( бережи)
Друзі пізнаються в ... ( біді)
З добрим дружись, а лихого... ( стережись)
Без вірного друга - ... ( велика туга)
Правила дружби:
(На екрані телевізора)
1. Радіти успіхам друга
2. Частіше посміхатися
3. Називати друга на ім’я
4. Допомагати другові
5. Захищати друга
6. Ділитися з другом
-Видно що ви добрі діти. Думаю ви будете справжніми друзями.
8.Колективна робота.(Створення кола друзів навколо карти України)
Пісня Кліп про дружбу український
На паперовій долонці діти пишуть своє ім’я, а на пальчиках імена своїх друзів. Обклеюємо долоньками карту України.
III. Підсумок уроку
Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця. І запам’ятайте: “Віддавати – куди приємніше, ніж брати“.
Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.
|