Екскурсія до сміттєвих баків
Мета : ознайомити дітей із облаштуванням майданчика для збору і сортування сміття, формувати активну соціальну позицію, розвивати спостережливість, вміння аналізувати , виховувати екологічну культуру особистості , почуття відповідальності за свої вчинки, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю.
Хід екскурсії
І. Інструктаж з техніки безпеки
- Сьогодні ми підемо на екскурсію у незвичне місце – до сміттєвих баків. Але для того, щоб піти на екскурсію , нам потрібно пригадати правила переходу дороги. Хто хоче пригадати нам ці правила?
- Молодці, вірно. Переходити дорогу слід парами , не розтягуюсь . Чергові учні повинні попередити водіїв про наш перехід червоними прапорцями.
- Звертаю вашу увагу також на те, що під час екскурсії не можна нічого чіпати руками, не підходити занадто близько до баків.
ІІ. Вступна бесіда.
- Ми на уроках сталого розвитку вивчали тему про сміття, його сортування, користь від цього. Сьогодні під час екскурсії ми зможемо побачити, як це відбувається насправді , в реальному житті.
Під час екскурсії ми повинні :
1) розглянути баки для сортування сміття,
2) зробити свої висновки, які види сміття в нашому місті сортуються і для чого потрібне таке сортування,
3) проаналізувати свої дії стосовно збору і сортування сміття
4) залучати інших людей до правильного збору і використання сміття.
ІІІ. Основна частина.
1.Ознайомлення з облаштуванням майданчика для збору і сортування сміття.
- Ось ми з вами прийшли до майданчика для збору і сортування сміття. Що ви тут бачите?
- Так, вірно. Майданчик має бетонну огорожу. Для чого це потрібно?
- Так. Вона не дозволяє розкидатися сміттю.
Ще побачили різні баки. Як ви думаєте, чому вони різні?
- Молодці . В різні баки треба кидати різне сміття. (Показую баки для скла, пет-пляшок, решти відходів)
- А ще у нашому мікрорайоні ,навпроти цього майданчика, є окремий пункт прийому макулатури – пригадайте, що таке макулатура?
- Правильно, це паперові відходи.
І ще в місті нашому є пункти прийому металолому. А що таке металолом?
- Молодці, це металеві відходи. Про це ми говорили на уроках.
2.Робота в екогрупах
- А зараз швиденько об’єднайтесь у свої екогрупи. Кожній групі пропоную за 2 хвилини пригадати , як можна переробити різні види сміття .(Розподіляю завдання)
Група «Капітошка»- на що переробляють скляні відходи,
група «Веселка» - що можна зробити з макулатури,
група «Стрибунці» - як і для чого переробляють металолом,
група «Сонечко» - яке інше життя можуть мати пластикові відходи,
група «Промінчики» - як доцільно використати органічні відходи.
- Час роботи груп завершено. Я сподіваюся, що ви готові і вибрали свого доповідача. Отож, даємо кожній групі 1 хвилинку для повідомлень. (Презентація груп)
- А ще пригадайте, що у нашій школі всі діти збирають пластмасові кришечки від пет-пляшок. Це теж сміття, але пригадайте з якою метою ми це робимо?
- Молодці, так ми допомагаємо воїнам, яким потрібні протези рук чи ніг. А яке небезпечне сміття ми ще збираємо і здаємо на переробку?
- Правильно, це використані батарейки.
3. Гра «Журналіст»
- А зараз я пропоную вам попрацювати журналістами.
Треба підійти до когось із перехожих і запитати їхню думку , чи треба сортувати сміття , що можна потім з нього зробити. Ось у мене є мікрофон і картки із запитаннями:
1.Чи треба сортувати сміття?
2.Чи можна щось корисне зробити із сміття?
3. Куди ви подінете сміття , яке зібрали вдома: викинете у баки, чи
викинете просто на вулиці?
4. Що ви пропонуєте зробити, щоб наше місто стало чистим і ще красивішим?
5.Що ви зробите, якщо побачите, що хтось кидає сміття прямо на вулиці?
- Отож, я запрошую бажаючих взяти інтерв’ю у перехожих.(Діти по черзі беруть інтерв’ю у перехожих, користуючись запитання із картки)
ІV. Підсумок екскурсії
- Молодці. Ви гарно справились з усіма завданнями.
- Чи сподобалась вам така незвична екскурсія?
- Що нового і корисного для себе ви дізнались?
- Які висновки зробили для себе і якими тепер будуть ваші дії стосовно сміття?
- Яка користь від цього буде вам, іншим людям, природі, планеті Земля?
- Закінчіть речення: « Якби я був міністром чистоти , я б…»
- А зараз , наприкінці нашої екскурсії , давайте влаштуємо невеличку агітбригаду для перехожих : (діти запрошують перехожих зупинитися читають вірші для них)
1. Шановні люди ! Пані та панове!
Давайте озирнемось навкруги:
Вже стільки бруду, починаючи із двору,
Що ніде нам поставити ноги
2. Життя-сміття – це рима?
Та ні, скоріше факт:
За вікнами й дверима –
Суцільний сміттєбак.
3. Давайте не псувати
Життя навколо нас.
Про землю рідну дбати
Я закликаю вас!
4. Планету, душу й тіло
Очистимо разом,
Щоб серце не боліло
Від бруду за вікном...
5. Рятуймо Україну від сміття!
Не Україну, то хоча б район!
Бо забирає часточку життя
Розкидане сміття твого й мого....
6. Задля краси майбутнього життя
Брудному оголосимо війну.
Рятуймо Україну від сміття,
Щоб скоро в ньому нам не потонуть!...
7. Бо стане Земля – велетенський смітник.
Ось був чоловік – та й на звалищі зник.
А все те, що ми мусимо десь викидати,
Ми можемо з користю переробляти
8. Планету живою лишити ми мусимо,
Інакше сміттям її просто задушимо.
Треба нам заводи збудувати
Й сміттєзвалища заставить працювати!
9. І з гаслом коротким «Хай згине сміття!»
Щасливими зробим планету й життя.
Якби хоч за собою ми прибирали,
Повірте, що змінилося б життя.
10.Ми збираємо сміття,
Кладемо у різні баки.
Буде чистою Земля
І життя на довгі роки.»
11.Зупиніться!
Це не місце для сміття.
Це ж бо наша найрідніша,
Найчарівніша Земля.
|