Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Екскурсія «Луки – природне угруповання»
Екскурсія «Луки – природне угруповання» 

Мета: познайомитися із організмами - виробниками, споживачами, перетворювачами природного угруповання – луків; встановити, які зв’язки існують між ними, як пристосувалися рослини і тварини до життя на луках; спонукати дітей до дослідницької, природоохоронної роботи, ведення спостережень; розвивати критичність, гнучкість та логіку мислення.
Обладнання. Сачок, коробка для збору колекційного матеріалу, лупа.

Перед початком проведення екскурсії потрібно виробити правила поведінки на природі. Наприклад:
 Не рви рослини без потреби.
 Не руйнуй житла тварин.
 Будь уважним, спостережливим та обережним.
 Виконання вказівок вчителя та його помічників є обов’язковим для кожного учня.

Практична робота
І група – дослідники організмів-виробників
Завдання:
- розгляньте рослини, що ростуть на луках, визначте їх особливості;
- знайдіть і назвіть найвищі рослини луків;
- поміркуйте, які пристосування мають рослини луків;
- назви лікарські рослини луків.

ІІ група –знавці комах
Завдання:
- поспостерігайте і назвіть комах, які живуть на луках;
- подумайте, яку роль вони виконують;
- поясніть, що приваблює на луки метеликів;
- поміркуйте, які зв’язки виникають між комахами та іншими членами угруповання.

ІІІ група –орнітологи
Завдання:
- знайдіть пір’їнки і спробуйте за пір’ям визначити назву птаха;
- поміркуйте, яку роль відіграють птахи на луках.

ІV група – дослідники тварин
Завдання:
- дослідіть, яких тварин, крім комах і птахів, можна зустріти на луках;
- поміркуйте, яку роль вони виконують у природному угрупованні;
- складіть ланцюжки живлення мешканців луків.

V група – екологи
Завдання:
- виясніть, які зв’язки існують між рослинами і тваринами на луках;
- поміркуйте, які дії людей можуть призвести до руйнування луків.
Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими групами. У кінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підводяться підсумки проведеної роботи.

ПІДГОТУВАЛА:
Л. Н. Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти


Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: (11.05.2012) | Автор: Л. Н. Добровольська
Переглядів: 3491 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!