Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Екскурсія «Луки – природне угруповання»
Екскурсія «Луки – природне угруповання» Мета: познайомитися із організмами - виробниками, споживачами, перетворювачами природного угруповання – луків; встановити, які зв’язки існують між ними, як пристосувалися рослини і тварини до життя на луках; спонукати дітей до дослідницької, природоохоронної роботи, ведення спостережень; розвивати критичність, гнучкість та логіку мислення. Обладнання. Сачок, коробка для збору колекційного матеріалу, лупа. Перед початком проведення екскурсії потрібно виробити правила поведінки на природі. Наприклад:
Не рви рослини без потреби. Не руйнуй житла тварин. Будь уважним, спостережливим та обережним. Виконання вказівок вчителя та його помічників є обов’язковим для кожного учня. Практична робота І група – дослідники організмів-виробників Завдання: - розгляньте рослини, що ростуть на луках, визначте їх особливості; - знайдіть і назвіть найвищі рослини луків; - поміркуйте, які пристосування мають рослини луків; - назви лікарські рослини луків. ІІ група –знавці комах Завдання: - поспостерігайте і назвіть комах, які живуть на луках; - подумайте, яку роль вони виконують; - поясніть, що приваблює на луки метеликів; - поміркуйте, які зв’язки виникають між комахами та іншими членами угруповання. ІІІ група –орнітологи Завдання: - знайдіть пір’їнки і спробуйте за пір’ям визначити назву птаха; - поміркуйте, яку роль відіграють птахи на луках. ІV група – дослідники тварин Завдання: - дослідіть, яких тварин, крім комах і птахів, можна зустріти на луках; - поміркуйте, яку роль вони виконують у природному угрупованні; - складіть ланцюжки живлення мешканців луків. V група – екологи Завдання: - виясніть, які зв’язки існують між рослинами і тваринами на луках; - поміркуйте, які дії людей можуть призвести до руйнування луків. Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими групами. У кінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підводяться підсумки проведеної роботи. ПІДГОТУВАЛА: Л. Н. Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/ | |
Переглядів: 3491 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |