Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Екскурсія на берег водойми
Екскурсія на берег водойми 

Мета: розглянути різноманітний рослинний і тваринний світ берега водойми, дослідити зв’язки, які є між рослинами і тваринами, виявити рівень забруднення водойми, обміркувати можливості поліпшення її екологічного стану.
Обладнання. Сачок для фільтрування води, збирання рослин та тварин, водонепроникне взуття, скляний посуд, лупа, палиця для вимірювання глибини водойми, рулетка, термометр для вимірювання температури води.

Підготовча робота:
- проведення інструктажу з техніки безпеки;
- ілюстративне ознайомлення з рослинами і тваринами – мешканцями водойм.

Практична робота
І група – дослідники рослин
Завдання:
2) дослідити чи ростуть біля берега водойми рослини:
- у яких коріння і частина стебла перебувають під водою;
- з листям, що плаває на поверхні;
- з підводним листям;
- вільно плаваючі;
2) за допомогою ілюстрацій та довідника визначити назву цих рослин.

ІІ група – дослідники тварин
Завдання:
- визначити, які види комах знаходиться на досліджуваній ділянці;
- дослідити, які інші тварини (земноводні, плазуни, птахи) мешкають на березі водойми;
- спробувати пояснити, чому ці тварини обрали для мешкання водойму.

ІІІ група – екологи
Завдання:
- визначити забруднення води у водоймі;
- дослідити ознаки забруднення берега водойми;
- запропонувати шляхи поліпшення екологічного стану водойми та її берегів.

Пам’ятка для визначення забруднення води
Чистоту води можна оцінити за її прозорістю, кількістю живих істот, зокрема комах, наявністю жовтої чи жовто-білої піни біля берега, явища "цвітіння” води.
За допомогою черпачка з довгою ручкою обережно наберіть воду, вилийте її у скляний посуд. Поспостерігайте за прозорістю води, за допомогою лупи розгляньте часточки, що є у воді.
Пам’ятайте, що чистоту води можна оцінювати за наявністю живих істот: бабок, травневих мух, водяних жуків, водяних метеликів, мух-одноденок та ставкових клопів-водомірок, які є супутниками чистої води. У забрудненій воді вдається виявити лише одиничні види.
Наявність явища "цвітіння” води, жовтої чи жовто-білої піни біля берега свідчить про забруднення водойми.
Оцініть екологічний стан берега (захаращеність хмизом, поваленими деревами, наявність відходів, сміття тощо).

ІV група – народознавці
Завдання:
- пригадати, які народні звичаї та обряди, пов’язані з водою.
Презентація виконаних досліджень, узагальнення матеріалів та обговорення створення спільного проекту "Врятуємо наші водойми”.

ПІДГОТУВАЛА:
Л. Н. Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти


Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: (11.05.2012) | Автор: Л. Н. Добровольська
Переглядів: 3001 | Рейтинг: 2.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!