Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Екскурсія у ліс
Екскурсія у ліс 

Мета: познайомитися із організмами - виробниками, споживачами, перетворювачами природного угруповання – лісу; встановити, які зв’язки існують між ними, як пристосувалися рослини і тварини до життя у лісі; спонукати дітей до дослідницької, природоохоронної роботи, ведення спостережень; розвивати критичність, гнучкість та логіку мислення.
Обладнання. Компас, коробка для збору колекційного матеріалу, лупа.

Перед початком проведення екскурсії потрібно виробити правила поведінки на природі. Наприклад:
 Даремно не ламай гілки дерев і кущів.
 Не рви без потреби рослини.
 Не руйнуй мурашників і гнізд.
 Будь уважним, спостережливим та обережним.
 Виконання вказівок вчителя та його помічників є обов’язковим для кожного учня.

Практична робота
І група – дослідники організмів-виробників
Завдання:
- розгляньте яруси рослин;
- назвіть рослини, які населяють відповідний ярус;
- послухайте, як шумлять дерева, чи однакові у них голоси;
- визначте, які рослини найчастіше зустрічаються на даній ділянці лісу.

ІІ група – комахознавці
Завдання:
- поспостерігайте і назвіть комах, які живуть у лісі;
- визначте, які комахи найчастіше вам зустрілися;
- подумайте, яку роль вони виконують;
- поміркуйте, які зв’язки виникають між комахами та іншими членами угруповання.

ІІІ група – птахолюби
Завдання:
- впізнайте за голосами птахів;
- знайдіть пір’їнки;
- спробуйте за пір’ям визначити назву птаха;
- поміркуйте, яку роль відіграють птахи у лісі.

ІV група – дослідники тварин
Завдання:
- дослідіть, які тварини, крім комах і птахів, мешкають у лісі;
- поміркуйте, яку роль вони виконують у природному угрупованні;
- складіть ланцюжки живлення мешканців лісу.

V група – природоохоронці
Завдання:
- визначте стан забруднення відвіданої ділянки лісу;
- поміркуйте, як люди можуть вплинути на природне угруповання – ліс.
Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими групами. У кінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підводяться підсумки проведеної роботи.

ПІДГОТУВАЛА:
Л. Н. Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти


Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: (11.05.2012) | Автор: Л. Н. Добровольська
Переглядів: 1907 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!