Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Екскурсія у ліс
Екскурсія у ліс Мета: познайомитися із організмами - виробниками, споживачами, перетворювачами природного угруповання – лісу; встановити, які зв’язки існують між ними, як пристосувалися рослини і тварини до життя у лісі; спонукати дітей до дослідницької, природоохоронної роботи, ведення спостережень; розвивати критичність, гнучкість та логіку мислення. Обладнання. Компас, коробка для збору колекційного матеріалу, лупа. Перед початком проведення екскурсії потрібно виробити правила поведінки на природі. Наприклад:
Даремно не ламай гілки дерев і кущів. Не рви без потреби рослини. Не руйнуй мурашників і гнізд. Будь уважним, спостережливим та обережним. Виконання вказівок вчителя та його помічників є обов’язковим для кожного учня. Практична робота І група – дослідники організмів-виробників Завдання: - розгляньте яруси рослин; - назвіть рослини, які населяють відповідний ярус; - послухайте, як шумлять дерева, чи однакові у них голоси; - визначте, які рослини найчастіше зустрічаються на даній ділянці лісу. ІІ група – комахознавці Завдання: - поспостерігайте і назвіть комах, які живуть у лісі; - визначте, які комахи найчастіше вам зустрілися; - подумайте, яку роль вони виконують; - поміркуйте, які зв’язки виникають між комахами та іншими членами угруповання. ІІІ група – птахолюби Завдання: - впізнайте за голосами птахів; - знайдіть пір’їнки; - спробуйте за пір’ям визначити назву птаха; - поміркуйте, яку роль відіграють птахи у лісі. ІV група – дослідники тварин Завдання: - дослідіть, які тварини, крім комах і птахів, мешкають у лісі; - поміркуйте, яку роль вони виконують у природному угрупованні; - складіть ланцюжки живлення мешканців лісу. V група – природоохоронці Завдання: - визначте стан забруднення відвіданої ділянки лісу; - поміркуйте, як люди можуть вплинути на природне угруповання – ліс. Групи, які виконали своє завдання, обмінюються картками з іншими групами. У кінці уроку відбувається обговорення результатів досліджень, спостережень, узагальнюються матеріали, підводяться підсумки проведеної роботи. ПІДГОТУВАЛА: Л. Н. Добровольська, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/ | |
Переглядів: 1907 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |