Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Іменник. Слова - назви істот і неістот.
Укр.м. Дата _________________
Вчитель Бондар Т.М.
Тема: Іменник. Слова – назви істот і неістот.
Мета: вчити учнів розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву; формувати вміння ставити питання до слів, що означають назви істот і неістот; поглиблювати знання учнів про слова — назви предметів; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати доброту, бажання робити добрі вчинки.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
ІІ. АОЗ
1. Перевірка д/з
2. Каліграфічна хвилинка
Д об бр от та
Яке слово можна прочитати? (Доброта)
Так, сьогодні всесвітній день толерантності, день добра. А добро починається з кожного з нас.
Пропишіть каліграфічно слово ДОБРОТА
3. Складання Абетки добрих слів на літеру ДЕ (усно)
Добрий, доброзичливий, дбайливий, дружній, добросовісний.
4. Словникова робота
Лексичне значення ДОБРО Усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям; благо.
Доберіть протилежне за значенням слово: зло, лихо.
Поставте питання до слова добро. (Що?)

ІІІ. МНД
Діти, а хто у вашому житті добрий? (мама, бабуся, тато, брат, сестра, дідусь тощо)
Доведіть.
Добро це назва істоти чи неістоти? Мама – це назва істоти чи неістоти?
А що хорошого вони вам робили? (відповіді учнів)
А ми, в свою чергу, зробимо для них теж хороший вчинок – будемо здобувати нові знання. І будете допомагати один одному.

ІV. Повідомлення теми уроку
Мікрофон
Як ви гадаєте, що саме ми будемо робити на сьогоднішньому уроці? (Відповіді учнів)
Так, ми будемо знайомитися з іменниками та словами назвами істот і неістот.
Табличка ЗНАТИ і ВМІТИ (надрук)

V. Вивчення нового матеріалу
1. Читання (пригадування) оповідання Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні?»
Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
Чому дідусь такий добрий сьогодні
Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов.
Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться — сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов дідусь після дощу в сад.
"Що ж його робити? — думає Андрійко. — Злізати з шовковиці — струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє".
Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутись. Жде, поки дідусь до хати піде. А дідусь не йде.
Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає:
— Чому це ти сидиш на дереві, внучку?
— Боюся струсити на вас краплі, дідусю...
— Злазь, Андрійку...
Дідусь відійшов, Андрійко зліз із шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка. "Чому це дідусь такий добрий сьогодні?" — з подивом подумав онук.

Коротка бесіда за прочитаним.
Виховний момент!

Ой, скільки слів потрібно щоб написати оповідання. А що можуть означати слова? (Назви предметів)
Хто поліз на шовковицю? (Андрійко, хлопчик, онук.)
Куди поліз Андрій? (на шовковицю, на дерево.)
Отже, певні предмети ми назвали певним словом!
Якщо діти не назвали слово онук, то вчитель запитує, а ким приходиться Андрійко для дідуся?
Запишіть слова Онук, дерево
Висновок: є слова – назви предметів. Вони називаються іменниками.
2. Робота з правилом
Правило (на дошці або в кожного)
Читають, переказують.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

2. Вчитель демонструє предметні картки й просить назвати предмети .
Поставте питання
Чому до одних іменників ми ставили питання ХТО?, а до інших ЩО?
Відповіді учнів
Висновок: назви людей і тварин (назви істот) відповідають на питання ХТО? Назви всіх інших предметів (назви неістот) на питання ЩО?

VІ. Закріплення
1. Вибірковий диктант
Виписати іменники.
Дятел, працює, диван, хурделить, прекрасна, ведмідь, заєць, дзюркоче, ноутбук.
Перевірка
2. Гра «Чарівні будинки»
Правила роботи в групі
Кожна група має слово й прикріплює його до будинку ХТО? Або до будинку ЩО?
Звернути увагу на написання деяких слів.
Будуть слова в множині, сказати, що з такими словами ми будемо знайомитися на наступному уроці.
Згадати про кита (на минулому уроці давала пізнавальне завдання).
Кити́ (грец. κῆτος — «морське чудовисько») — нетаксономічна група, найбільші види морських ссавців
Ми зробили добру справу: допомогли словам знайти свої домівки.
3. Творча робота (Працюють консультанти)
М’який (що?)
Добра (хто?)
Перевірка
4. Гра «Хлопчики-дівчатка»
Вчитель називає іменники, хлопчики підводяться на слова, що відповідають на питання ХТО?, дівчатка – на питання ЩО?
5. Одночасно №5
Учениця працює біля дошки – підписує малюнки й ставить питання до слів.
Перевірка колективна.
6. Творчий диктант (*)
Використовую матеріали свого збірника диктантів.

VІІ. Підсумок
Повертаємося до таблички ВМІТИ
Ми виконали поставлену мету?
В житті нам знадобляться набуті знання? Де? Як?
Продовжіть речення
Іменник – це частина мови, що …….
Наведіть приклади іменників
Робота з прислів’ям (Усно)
Добре роби - добре й буде.
Як ви розумієте це прислів’я?
Ви сьогодні порадували мене хорошими знаннями, а дома й батьків порадуєте. Ви допомагали своїм однокласникам. У кожного з вас найдобріше серце.

VІІІ. Д/з
Диференційоване
Категорія: Уроки | Додав: adelina (15.11.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна
Переглядів: 959 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!