Інтегрований урок у 4 класі
(ПРИРОДОЗНАВСТВО І.Жаркова, Л.Мечник;
УКРАЇНСЬКА МОВА Л.О.Ворзацька, Г.Є. Зроль,
Л.М. Шильцова)
Тема. Місяць - супутник Землі (зінтегровані теми з уроків: української мови- «Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини»; природознавства –«Земля-планета Сонячної системи»).
Мета. Розкривати загальні закономірності, законів, ідей, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах (українській мові та природознавстві).
Вчити відміняти іменники чоловічого роду в родовому відмінку однини. Узагальнювати знання про роди та число іменника. Вдосконалювати правопис, використовуючи досягнення передової педагогічної практики. Корегувати мовлення за потребою.
Закріплювати знання учнів про планету Земля, її супутника Місяця.
Формування в учнів цілісної системи уявлень про навколишню дійсність.
Виховувати у дітей навички самоорганізації, уміння працювати в команді, цікавість до знань.
Обладнання: відео експрес-урок з О. Авраменком, слова-терміни, таблиця відмінків, орфографічні словники, картки для групової роботи, запис народної пісні «Ой, місяцю, місяченьку», картки для індивідуальної роботи для дітей з особливими потребами.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.1 Гра «Емоційне налаштування»
ІІ. Мовленнєва розминка
2.1. Вірш
(Діти хором промовляють вірш)
Мій рідний край
Мій край чудовий — Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль ведуть дороги в світ.
І найдорожча рідна мова —
Джерельцем радісно дзвенить.
І мила пісня колискова,
Чумацький шлях кудись зорить.
Надія Красоткіна
1.2. Пальчикова гімнастика
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє небо, жовте жито;
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти.
(Перетворіть свої руки на прапорці. Розгорніть долоню правої руки від себе, великий палець опустіть униз (держак), інші пальці притисніть і спрямуйте вбік (полотнище)
ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань
3.1 Гра «Гронування»
Вчитель: «Підібрати прикметники до слова «мова»».
3.2. Експрес-урок з О. Авраменком. «Про прийменники «В Україні», чи «на Україні» ». (Використання ТЗН -відеоурок)
3.3 Каліграфічіна хвилинка (Явище «АЛІТЕРИЗАЦІЇ»)
Вчитель диктує речення: « Всі вкраїнці вміють вміло відміняти за відмінками.»
IV. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель :
Сьогодні ми проведемо інтегрований урок. Ми будемо вчитися відміняти іменники чоловічого роду в родовому відмінку. А також пригадаємо . що вивчали на уроках природознавства.
V. Вивчення нового матеріалу
5.1 Розродільна робота.
(Розподілити слова по родах «космос, Сатурн, Нептун, Уран, Місяць, Сонце, Земля»).
5.2. Провідміняти слово «Космос» за відмінками
5.3 Розібрати слово «Земля» як частину мови
VІ. Повторення й аналіз основних фактів, явищ
6.1. Гра «Мозковий штурм» (Природознавство)
-Скільки є планет Сонячної Системи?
-На якому місці наша планета? Які сусіди у планети Земля?
-Назвати у правильній послідовності усі планети.
-Який у нас є супутник? Які планети без супутників? (Меркурій і Венера)
VІІ. Фізкультхвилинка
ІІХ. Робота над матеріалом уроку
8.1 Письмо по пам’яті (вправа 151)- під музичний супровід з опорою на метод ейдетики.
Діти читають і замальовують кожну стрічку вірша, а потім записують його.
8.2. Робота з підручником ( Вправа 152)
-Списати слова, яке зайве? (Сатурн, Уран, Місяць)
Провідміняти ці слова (3 учні -біля дошки)
ІХ .Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації
9.1 Робота в парах
Як буде у Р.в. «Місяць» уточніть за орфографічним словником?
9.2 Вправа 153. (Записати речення «Місяць –природний супутник Землі».
Провідміняти слово «Супутник»).
9.3Групова робота
Діти отримують завдання.
І група: Чому ми бачимо місяць. Адже це холодне тіло і воно нічого не випромінює?
ІІ група: Чому , коли ми дивимось на Місяць, то нам здається, що він приблизно такого ж розміру, як Сонце?
ІІІ група: Чи погоджуєтесь ви, що із Землі, завжди бачимо Місяць з усіх боків?
9.4 Робота над граматичною стороною мовлення .(Вправа 154)
(ВИСНОВОК роблять діти із учителем разом)
Іменники чоловічого роду в родовому відмінку однини мають закінчення –а ( -я), або –у, (-ю). Праопис закінчень таких іменників варто перевіряти за орфографічним словником.
Х. Домашнє завдання.
Виконати вправу 155.
( Прослуховування народної пісні «Ой, місяцю, місяченьку»)
«Інформатор»
-За бажанням провести пошукову роботу : знайти інформацію про художника Івана Марчука.
«Науковець»
-За бажанням провести пошукову роботу: дослідження Місяця.
ХІ.Підсумок уроку
- Що вивчали на уроці?
-Що запам’яталося з уроку?
-Чи виправдалися ваші сподівання від нашої зустрічі?
- З якого предмета ми згадували матеріал?
- Аналіз Ваших відповідей відбудеться у індивідуальному порядку на перерві.
My WebPage
Також, Ви зможете завантежити, до уроку, пісню "Ой місяцю, місяченьку" тут
|