Інтегрований урок (навчання грамоти + образотворче мистецтво)
Тема: Життя неодмінно має бути барвистим. Закріплення звукових значень вивчених букв. К.Єгорушкіна «Цятки і плямки». Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (за настроєм).
Ключові компетентності
Уміння вчитися: учень уміє організувати своє робоче місце, орієнтується в часі та береже його, визначає мету, планує свої дії.
Загальнокультурна: вміє будувати стосунки з оточенням на партнерській, толерантній основі.
Громадянська: бережливо ставиться до себе та до інших.
Здоров’язбережувальна: розуміє взаємозв’язок організму людини з природнім і соціальним оточенням, піклується про удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я;, виявляє дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Інформаційно-комунікативна: вміє добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел.
Соціальна: продуктивно співпрацює з різними партнерами в групі та команді, використовує різні ролі й функції в колективі, проявляє ініціативу, підтримує та керує власними взаєминами з іншими, конструктивно розв’язує конфлікти, бере на себе відповідальність за наслідки вчинків.
Предметні компетентності
Повторити і закріпити вивчені букви, їх звукове значення;
формувати в учнів навички читання слів і текстів з вивченими буквами;
розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення;
розвивати аналітико-синтетичні вміння;
збагачувати словниковий запас учнів;
виховувати інтерес до самопізнання, спостережливість, уважність до інших людей.
навчати передавати настрій за допомогою кольору та його відтінків; надавати початкове уявлення про виражальні можливості кольору та його роль у створенні художнього образу;
розвивати творчу уяву, акуратність, увагу;
виховути почуття прекрасного;
збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.
Матеріали та обладнання: дошка «Щоденні новини», торбинка з фарбами, клубок ниток; картки з словами, портрет К.Єгорушкіної, «Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1-му,2-му класах» (укладач Т.В.Стус); малюнка для пальчикової розминки; відеозапис руханки, аудіозапис казки; зображення цяток, що демонструють різні емоції, картки для парної роботи; дитячі малюнки з цятками в техніці «Кляксографія», кольорові олівці.
Зміст уроку
І. Створення емоційного фону. Ранкова зустріч (7хв)
1.Вітання в колі .
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Вправа «Комплімент»
Учні разом з учителем розміщуються в колі, вітаються один до одного по колу і роблять компліменти.
2. Вправа «Долонька»
-Покажіть мені, будь ласка, свої долоньки.
Загніть один пальчик ті діти, кого сьогодні вранці розбудила рідна людина;
Другий пальчик загинають ті, хто отримали сьогодні хоч одну посмішку;
Третій пальчик загнуть ті дітки, які самі хоч один раз посміхнулися;
Четвертий пальчик загинають ті, хто сьогодні побачився зі своїм другом;
І п’ятий пальчик я пропоную загнути тим діткам, які сьогодні хочуть навчитися чогось нового.
- Погляньте і порахуйте скільки у вас загнутих пальчиків, от скільки у вас є причин для гарного настрою.
3. Щоденні новини
Доброго ранку! Я рада, що ви тут
Сьогодні вівторок, 20 лютого.
Особа дня – Богдан Анюта.
У нас незвичайний урок про життя людини «Розфарбуємо життя».
4. Вправа «Що у пакунку?»
В торбинці - фарби, діти по черзі прощупують її вміст, але не повідомляють що там, аж поки торбинка не обійде все коло. Потім кожен висловлює своє припущення.
- Як ви гадаєте, для чого нам на уроці навчання грамоти фарби?
ІІ. Оголошення теми і завдання уроку (1-2хв)
-Тема нашого уроку - «Життя неодмінно має бути барвистим». Як ви розумієте значення слова «неодмінно» ? А що означає «бути барвистим»?
Вправа «Очікування»
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Яким ,на вашу думку, він має бути?
- А якими на уроці мають бути діти?
- Я сподіваюся, що наш урок буде цікавим, творчим, корисним, на ньому кожен з вас відкриє для себе щось нове, адже ви в мене розумні, талановиті і надзвичайно творчі діти.
ІІІ. Зясування досвіду учнів з теми.
Гра «Павутинка» (2хв)
- Діти, ми вже з вами багато разів говорили про життя людини. Ви мені розповідали про те, як ви живете. Кожен із нас хоче мати гарне і веселе життя. Давайте пограємо в гру «Павутинку». В мене є чарівний клубочок, ми пустимо його по класі і кожен, до кого потрапить клубочок, скаже, що ж робить ваше життя щасливим.
(Передаючи один одному клубочок з нитками, діти відповідають, утворюючи «павутинку».)
ІV. Робота над темою уроку.
1. Аналітико-синтетичні вправи зі словами (1-2хв)
Гра «Пройди лабіринт- прочитай слово» (додаток1)
Добро
Радість
Дружба
Співчуття
Сум
Самотність
Злість
Страх
(Вчитель прикріплює картки з надрукованими словами, літери надруковані тільки контуром,не мають кольору.)
- Що означають слова, які ми склали?
- Це емоції, їх людина переживає протягом життя. Саме вони роблять наше життя таким неповторним і цікавим.
2. Руханка «Весело нам»(2хв)
Використовуємо відеозапис
www.youtube.com/watch?v=8Of4_BSEM9Y
3. Вступне слово вчителя (2хв)
На дошці портрет письменниці (додаток2), її книги.
- Сьогодні я хочу познайомити вас з однією незвичайною казкою. Її написала наша українська письменниця-казкарка Катерина Єгорушкіна. Вона народилася і живе в Україні, зараз їй 34 роки, а свої перші твори пані Катерина почала писати у 9 років, видала 3 книги:
«Музична подорож Золотого Каштанчика»,«Країна Сніговія» та «Будиночок з води». Катерина Єгорушкіна пише для дітей цікаві казки і веде свою передачу на радіо «Марія».
- До вашої уваги казка «Цятки і плямки». Прослухайте, як авторка прочитає вам цей твір. Головна героїня казочки – маленька Цяточка. Будьте уважними, зверніть увагу на почуття, які відчуватиме Цяточка.
4. Слухання аудіозапису. (3хв)
(Під час аудіозапису вчитель прикріплює на дошці малюнки Цяточки, Ляпки і Цятки.)
www.youtube.com/watch?v=1SZlGzMV0o4
5. Обговорення прочитаного. (3хв)
- Якою була Цяточка на початку казки?
- Як змінилося її життя потім?
-Які почуття виникли у Цяточки з появою Ляпки?Як ви гадаєте, чому?
-Що сталося з Цяточкою, коли з’явилася велика Цятка?
- Як маленька Цяточка себе заспокоїла?
- Що б ви порадили маленькій Цяточці?
6. Читання кінцівки тексту учнями ( 2хв)
-Як ви гадаєте, чим могли б бути насправді оці цятки і ляпки?
7.Робота в парах (4хв)
(На дошці вчитель прикріплює малюнки Цяточки з виразом різних емоцій. Кожна пара дітей отримує картку (додаток3))
- Діти, давайте уважно роздивимося, які емоції зображені на кожній Цяточці. З’єднайте їх з назвами почуттів.
(Або діти можуть самостійно вписати слова, керуючись записами на дошці.)
- Якими кольорами вам хотілося б зафарбувати кожну цяточку?
Фарби можуть бути «теплими» або «холодними». У теплих кольорах переважають відтінки жовтого і червоного, їх асоціюють з сонцем, вогнем, спекою, енергією, небезпекою, радістю. Холодні кольори — зелений, синій, фіолетовий. Вони нагадують лід, сніг, прохолоду. їх асоціюють з меланхолією, ніжністю та журбою.
Пропоную вам зафарбувати цяточки у такий колір, який на вашу думку буде виражати певну емоцію.
- Які почуття подобається вам переживати?
-А які вам хотілося б переживати якомога рідше?
8. Гімнастика для пальчиків (за малюнками на дошці) (1хв)
1) «Драбинка»
Пальці ставлю на драбинку,
Вилізаю на хатинку.
Вниз злізаю до землі,
Мої пальці,як щаблі.
2) «Замок»
Тут важкий замок висить.
Як нам двері відчинить?
Ми постукали замочком,
Ми замочком покрутили,
Ми замочком повертіли –
Двері хутко відчинили!
3) «Торт»
Тісто ручками мнемо,
Торт солодкий печемо.
Мажем між коржами джемом,
Зверху – солоденьким кремом.
Прикрашаєм виноградом,
І потертим шоколадом.
А тоді заварим чаю –
Радо гостей зустрічаєм!
4) «Чай»
На столик накриваємо,
Блюдця розставляємо,
А на блюдця – чашечки,
Срібні чайні ложечки.
Чайник закипів пузатий,
Час до столу нам сідати!
V. Практична робота з олівцями. «Перетворення цятки». (5 хв)
(У дітей підготовлені заздалегідь створені ними малюнки цяток в техніці «Кляксографія»).
- Я пропоную вам перетворити власну цяточку, чи ляпку, чи пляму, на якусь дуже цікаву річ. По закінченню роботи, розкажіть нам на що чи на кого перетворилася ваша цяточка.
-Які емоції подарує ваша Цяточка вам і вашим рідним?
- Що треба робити, щоб дарувати іншим приємні почуття?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія. (1-2хв)
- Чи справдилися ваші очікування?
- Чого нового ви навчилися на уроці?
- Що було для вас найцікавіше?
- Про що ви розкажете своїм рідним?
- З яким настроєм ви закінчуєте наш урок?
|