Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Я – людина. Мої знання й мої досягнення
Міністерство освіти і науки України Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №22» Я – людина. Мої знання й мої досягнення План-конспект уроку з предмета «Я у світі» у 3-Б класі учителя початкових класів Шебестюк Л.М. Нікополь - 2015 Тема: Я – людина. Мої знання й мої досягнення. Мета: Закріплювати знання дітей про людину, про взаємозв’язок людини і суспільства, розвивати мотивацію до аналізу і самоаналізу, формувати соціальну та комунікативну компетенцію, виховувати прагнення до саморозвитку. Обладнання: Портрети – В. Мономаха, В.І.Вернадського, Г.Сковороди, ілюстрації – «Людські спільноти», схеми, картки для самостійної роботи, малюнки дітей, свічка, мультфільм. Хід уроку І. Організація класу • візьміться за руки, посміхніться один до одного, гостям, передайте позитивний настрій один одному; • пригадайте правила, яких слід дотримуватися на уроці; • сядьте зручно за парти. ІІ. Актуалізація опорних знань Почнемо наш урок з рядочків вірша Г.Несмашної (вірш на дошці) Пишаюсь тим, що я людина Що маю розум, почуття Що неповторна і єдина І маю право на життя Учениця: Пишаюсь тим, що я творити можу Своє добро у білий світ нести І що несу свою життєву ношу Лише для віри, світла, доброти. Чим пишається автор? Який розділ ми закінчили вивчати? 1. Повідомлення теми і мети уроку. Тема нашого підсумкового уроку «Я – людина, мої знання і мої досягнення». Будемо працювати за таким планом: • людина має свій вид і образ; • людина – наймогутніша істота на землі, але вона нездатна зробити все сама; • людські якості і почуття; • правила життя, навчання і досягнення успіху. ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів. Володимир Мономах – великий князь київський, був видатним державним і політичним діячем, а ще й непоганим письменником. Найголовніша його праця це написання літопису «Повчання Володимира Мономаха дітям» (портрет, ілюстрація книги). Ми вивчали його думку, а зараз пригадаємо, що саме він говорив про людину (розповідь учениці). Що найголовнішого сказано у цих словах? (кожна людина не подібна іншій, вона є унікальною і єдиною у світі). Щоб довести цю думку і визначитися самим виконаємо інтерактивне завдання. Інтерактивне завдання «Я – неповторна людина» У кожного з вас на парті серветка. Я буду давати вам вказівки, а ви намагайтеся старанно виконувати їх: 1) згорніть, щоб вийшов трикутник; 2) згорніть ще раз; 3) відірвіть шматочок знизу; 4) відірвіть куточок вгорі; 5) відірвіть шматочок справа, а потім зліва; 6) розгорніть. Погляньте, що у вас вийшло. Чому вони всі різні? (всі люди різні і не може бути однакових) Ось і доведено «кожна людина має свій вид і образ». Ми також вивчали з вами думку видатного філософа і мислителя В.І.Вернадського, послухаємо, якою була його думка про людину. (Виступ учня) Що мислитель сказав про людину? (Наймогутніша на землі, але одна людина не здатна зробити все сама) Хто потрібен людині, щоб вона змогла вирости, навчатися, стати розумною, досягти успіху? (Рідні, близькі, друзі, вчителі – суспільство) Пригадаємо правило про людину (про суспільство). Людина навчається мислити, творити, для кого? А хто головний у суспільстві? Отже, продовжіть речення «Людина пов’язана із суспільством…» і «Суспільство не може розвиватися без людини» Що є найбільшим і найдорожчим багатством кожної країни? Проведення дослідження. Люди у суспільстві об’єднані у спільноти. Перегляньте ілюстрації і назвіть спільноти (родина, клас, спортивна секція, гурток, держава, школа, футбольна команда, народ). До якої спільноти ви належите? (Виконуємо письмово) До якої спільноти належимо ми під час навчання? (Школа, клас) Робота в парах. Виберіть назву тих якостей людини, які на вашу думку будуть покращувати шкільне суспільство. Обґрунтуйте свій вибір. сварка, справедливість, бійка, працездатність, дружба, ввічливість, ледарство, грубість, пасивність, відповідальність, підтримка. Яка поведінка, або якості людини були вами не обрані? Чому? Вправа «10 моїх Я». Уважно прочитайте і визначте свої власні риси характеру. Назвіть свою найкращу рису. Переглянувши мультфільм, ви зможете розв’язати складну моральну задачу. Обговорення. Що ви побачили? Що вам сподобалось? Що і чому не сподобалось? Що допомогло людині у спілкуванні? Що допоможе людині подолати свої негативні якості? Як допомогти однокласникам, друзям стати відкритими? Підтвердженням ваших думок буде ось такий дослід. Дослід із свічкою. Погляньте на запалену свічку. Вогник тремтить, боїться, що він згасне від мого подиху, чи від вашого необережного руху і тому, намагаючись зберегтись, заховається від нас під склянку. Свічка згасла. Висновок: Душа кожної людини – ніжна як вогник. Для того, щоб не виникало бажання відгородитися, треба бути впевненим у власній безпеці і цю впевненість повинні давати оточуючі люди. Завжди думайте як люди, що оточують вас оцінять ваші вчинки. Умійте підтримати людину. Не чиніть людям зла. Будьте в міру гордими, скромними, вимогливими і добрими. Учіться жити з людьми і для людей. Фізкультхвилинка Завдання «Мозковий штурм» Якщо ви перемогли у грі – це успіх? Якщо ви гарно прочитали вірш на пам'ять і вам аплодували – це успіх? Якщо ви перемогли на змаганнях – це успіх? Зверніться ще раз до карток і знайдіть, що допоможе досягти успіху у навчанні? Що таке успіх? Як став успішним Григорій Сковорода? (Виступ учениці) Що допомогло йому і багатьом відомим людям України досягти успіху? (Навчання) Прочитайте та поясніть запис: «УСПІХ = ЗДІБНОСТІ + ПРАЦЬОВИТІСТЬ» Якщо людина займається своєю улюбленою справою, багато навчається і наполегливо працює, вона буде успішною? Народна мудрість говорить «Наука для людини – як сонце для життя». Вправа. Здобуваючи науку у школі, діти ще вчаться перемагати, творити, розкривати свої здібності і таланти. У якій номінації ти чи твій однокласник міг би досягти успіху? Найцікавіший оповідач Найзавзятіший футболіст Найталановитіший художник Найрозумніший математик Найвміліший трудівник Найактивніший читач Найталановитіша танцівниця Найкращий природолюб Ми ще тільки третьокласники і не всі змогли досягнути успіху, попереду довге, цікаве, найкраще шкільне життя, розкривайте свої можливості і ставайте успішними, а для цього скористайтесь порадами як стати успішною людиною: 1. Працюйте зібрано 2. Вмійте зосередитись на справі 3. Навчайтесь співпрацювати 4. Не облишайте навчання 5. Не втрачайте надію 6. Отримуйте радість від навчання 7. Успіх приходить до того, хто в нього вірить ІV. Підсумок уроку. Підводячи підсумок нашого уроку, запам’ятайте школа – це велика країна, у якій маленька дитина стає дорослою людиною, а ще маленькі мрії можуть здійснитися у дорослому житті. Учні нашого класу намалювали малюнки «Ким я буду через 20 років», а через 20 років, коли вони завітають у гості до школи, ми подивимося чи здійснилися мрії, чи досягли вони успіху. Джерело: http://osvita.ua/doc/files/news/495/49592/Urok.doc | |
Переглядів: 2401 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |