Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

«Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

Добірка ігрових прийомів, які доречно використовувати під час першого тижня навчання для встановлення доброзичливих дружніх відносин між учнями класу та їх успішної адаптації до шкільного навчання.

Перші дні у школі – найскладніші. І невідомо, для кого більше – для маленьких щойно школяриків чи для їхнього вчителя. Адже саме від педагога залежить, будуть його учні ходити до школи із задоволенням чи з небажанням.

Досвідчені вчителі розповідають: скільки б учнів їм не доводилось навчати, але кожного разу, щойно діти заходять у клас вперше – приходить чітке розуміння того, що вони дещо відрізняються від попередніх учнів, і підхід до них треба шукати інший. Як створити комфортні умови для кожного? Як пришвидшити адаптацію та перетворити навчання на невимушений процес?

Згідно з новим Державним стандартом початкової школи, увага вчителя має бути спрямована не тільки на передавання знань учням, а й на формування в них відповідних компетентностей. Формат навчання – переважно ігровий.

На допомогу вчителям-новаторам авторським колективом під керівництвом Р. Б. Шияна до кожного навчального тижня 1 класу розроблена модельна навчальна програма, а ми пропонуємо пропонуємо добірку ігрових прийомів, які можуть стати цікавим доповнення у навчально-виховному процесі в період Першого тижня НУШ «Я – школяр».

Ідеї ігор-руханок для знайомства учнів класу

Гра-руханка буде сприяти не тільки швидкому запам'ятовуванню імен однокласників, але і стане веселою фізкультхвилинкою, доречною між уроками.

Гра «Трубопровід»

Орієнтовний час: 5-8 хвилин.

Принцип: Діти стають у лінію, тримаючись за руки. Обирають ведучого-водопровідника. Він стає спиною до гравців і говорить: «Вода пішла». Після цього діти по черзі швиденько називають свої імена. Коли останній в ланцюжку назве своє ім'я, учні продовжують називати імена у зворотному напрямку (2-3 рази).

Після цього ведучий каже «Кран перекритий», повертається обличчям до гравців і називає їхні імена по черзі. Кожна правильна відповідь – очко. Після цього обирають нового ведучого, гра поновлюється.


Весела руханка «Знайомимось!»

Орієнтовний час: 3-10 хвилин.

Принцип: Учасники стоять колом. Кожен учень по черзі робить крок у центр, називає своє ім'я і показує певний рух. Потім всі учасники одночасно повторюють ім'я однокласника і рух, який він щойно показав.


Гра-руханка «Два береги»

Орієнтовний час: 5-7 хвилин.

Принцип: На підлозі чи асфальті креслять дві паралельні лінії на відстані 0,5 м одна від одної. Діти стають довільно вздовж ліній.

Вчитель стає між лініями та називає якісь характеристики, наприклад: «Нехай праворуч стануть ті, хто любить малювати, а ліворуч – ті, хто любить майструвати» (варіанти можуть бути будь-які).  

Учасники повинні швидко перебігати за ту лінію, яка їм підходить. Якщо комусь з учнів не подобається жоден із варіантів, вони мають залишитися між лініями-берегами. Гра повторюється кілька разів.


Гра-руханка «Компот»

Орієнтовний час: 5-7 хвилин.

Принцип: Учні класу стоять колом, а усередині кола – ведучий. Він може звернутися до будь-кого з дітей. Якщо той, хто водить, говорить слово «грушка», то учень, до якого звернувся ведучий, має назвати ім’я свого сусіда праворуч, якщо «сливка»,– відповідно однокласника ліворуч. Якщо відповідь учасника гри буде неправильна, він стає замість ведучого.

На команду ведучого «компот» – учасники гри швиденько перемішуються і знайомляться з тими дітьми, які знаходяться праворуч та ліворуч від них.


Гра-руханка «Трям-привіт!»

Орієнтовний час: 4-8 хвилин.

Принцип: За сигналом вчителя учні мають привітатися за руку з якнайбільшою кількістю однокласників. Зверніть увагу на те, що тиснути руку потрібно максимально доброзичливо і, вітаючись, зустрітись поглядом з однокласником.

Виграє той, хто привітався із максимальною кількістю учнів.

З часом можна запропонувати ускладнений варіант цієї гри – попередньо кожному учневі видається картка із зображенням певного казкового персонажа, а завдання – привітатися так, як би вітався його персонаж. Виграє той, хто виявився найбільш артистичним.

Веселі ігри для швидкого запам'ятовування імен однокласників

Пропонуємо добірку ігор, які дозволяють створити у класі дружню атмосферу, сприяють розвитку сконцентрованості у кожного школяра та допомагають всім учням класу швидко запам'ятати імена однокласників.  

Гра «Сніговий ком»

Орієнтовний час: 3-10 хвилин.

Принцип: Учні класу стають колом. Перший називає своє ім'я, після цього інший учень називає ім'я попереднього і своє. Третій ім'я першого, другого і своє. Таким чином має утворитись великий ланцюжок з імен.


Гра «Ми йдемо в похід»

Орієнтовний час: 5-12 хвилин.

Принцип: Учень називає своє ім'я і предмет, який він бере із собою у похід, назва предмету має починатися на ту ж букву, що й ім'я учня.

Наприклад: «Мене звати Настя, я йду в похід і беру із собою наплічник». Наступний учень говорить відповідну фразу про себе та повторює фразу попереднього школяра: «Мене звати Степан, я йду в похід і беру з собою спальник, а ще Настю з наплічником». Гра продовжується, доки не будуть названі імена всіх учнів класу.


Гра «Я-такий»

Орієнтовний час: 3-10 хвилин.

Принцип: Учні утворюють коло і по черзі називають своє ім’я, дода­ючи слово-прикметник, що їх характеризує (можна запропонувати ускладнений варіант – прикметник має починатися з тієї ж букви, що й ім'я дитини).


Гра «Імена дівчаток та хлопчиків»

Орієнтовний час: 5-15 хвилин.

Принцип: Клас об'єднується у 2 групи – команди хлопчиків та дівчаток. Команди сідають одна навпроти іншої. Хлопчики називають будь-які імена дівчаток. Якщо ці імена має хтось із команди дівчаток, то вони встають і розповідають трохи про себе. Потім дівчатка називають будь-які імена хлопчиків. Гра продовжується, доки всі імена дітей не будуть названі.


Гра «Відкриваємо серце один одному»

Орієнтовний час: 7-10 хвилин.

Принцип: Кожен гравець отримує маленький аркуш паперу в формі сердечка, на якому він пише своє ім'я. Вчитель йде з капелюхом по колу. Учні по черзі голосно називають свої імена і опускають сердечко у капелюх. Завдання гравців: витягнути з капелюха сердечко, прочитати ім'я і віддати його дитині, яка має це ім'я.


Гра «Реклама»

Орієнтовний час: 10 – 13 хв.

Принцип: Учні об’єднуються в пари. Протягом кількох хвилин діти спілкуються один з одним, дізнаючись про захоплення, уподобання, улюблені ігри тощо. Потім усі діти сідають у коло, кожна пара повинна якнайкраще представити свого друга з пари, зробивши йому рекламу перед учнями всього класу.


Гра «Кросворд з імен»

Орієнтовний час: 7-12 хвилин.

Обладнання: аркуш паперу, фломастери.

Принцип: У центрі аркуша ватману ведучий пише друкованими літерами своє ім’я. Потім усі діти почергово додають свої імена по горизонталі та по вертикалі на зразок кросворда – так, щоб вони поєднувались через спільні літери. Після цього аркуш ватману можна прикріпити на стіну чи на дошку.



Джерело: https://naurok.com.ua/post/ya-shkolyar-1-tizhden-nush-dodatkovi-materiali-ta-rekomendaci
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (29.08.2018) | Автор: На Урок
Переглядів: 1075 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!