Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Казка "Колосок"
Тема: «Колосок» (українська народна казка)
Мета: Вчити відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство,боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати в особах, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбним.

Обладнання: Комп’ютер.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку

Встаньте всі скоріше, діти!
Посміхніться всім миліше!
Привітайтесь: «Добрий день!»
Продзвенів дзвінок: «Дзелень!»

II. Вправи з техніки мовлення та читання

1. Учні читають із дошки девіз уроку и. Слайд №2
• Уважність, старанність, праця – шлях до знань.

2. Скоромовка. Слайд №3
На печі, на печі смачні гарячі калачі.
Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.
— Прочитайте повільно, голосно і швидко.
— Який звук зустрічається найчастіше?
— Прочитайте весело.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Підбір млів протилежних за значенням Слайд №4

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Мотивація навчальної діяльності
Слайд №5
— Щоб дізнатись хто буде дійовими особами казки , відгадай¬те загадки.
Хвіст — як ниточка,
Сама — як калиточка,

Любить дуже ніч і тишу
Це маленька сіра... (миша).

— Хто найраніше встає? (півень)

— Прочитайте назву казки. Хто її автор?

VІ. Робота над казкою "Колосок "

1. Читання казки вчителем. Слайди №№7-18
— Хто головні герої?
— Як звали півника? (Голосисте Горлечко)
— Як звали мишенят? Чому в них такі дивні імена? (Круть, Верть)

2. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами.
1) Зачин.
— Чи можна дати характеристику героїв? Яку?

2) Вчитель читає до слів «...глядіть, скільки я зерна намолотив!»
— Хто виконував роботу?
— Що робили мишенята?

3) «...взяв собі на плечі мішок і пішов».
— Хто поніс зерно до млина?
4) «...мабуть, мені доведеться».
— Як ви думаєте, хто спече пироги?
— Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст остан¬нього речення?
— Чи справедливо вчинив півник?

3. Читання казки учнями вголос «ланцюжком».
— З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? Потім? Чому?
— Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?

4 1. Словникова робота. Слайд №19

1) Читання слів із підручника.
Читає вчитель — діти повторюють; читання «ланцюжком».

2) вчитель пояснює значення слів .
Ціп — це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок,
з'єднаних між собою ременем.
Млин — це споруда для розмелювання зерна на борошно.

5. Робота над образними висловами.
Голосно закричали;
тихіше сказали;
зовсім тихо відказали;
ледве чутно пропищали.

Фізкультхвилинка Слайд №20

Сірі мишки маленькі,
хвостики у них довгенькі.
В лісі грались, веселились,
працювати вже втомились.
А щоб добре працювати,
треба трошки пострибати.
Відпочили, розім’ялись –
Й до роботи знову взялись.

6. Складіть прислів’я, яке з них виражає головну думку казки? Слайд№ 21

Без трудів а хто гави ловить.
Хто дбає, не їстимеш пирогів.
Хто діло робить, той і має.

7. Характеристика героїв. (Асоціативний кущ) Слайд №22
— Які слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мише-нята»?
Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова. Слайд№22

5 Творча робота.
- Подумайте ,що буде з героями після закінчення твору.
- Де треба було змінити сюжет казки,щоб мишенята змогли їсти пироги?

VІІ. Підсумок уроку
"Мікрофон "
— Чи було вам цікаво на уроці?
— Який етап уроку найбільше сподобався?
— Від якого слова походить "казка”?
— Чого вчить нас казка «Колосок»?
— Які риси характеру засуджує народ?
— Що б ви порадили мишенятам?
Засідання «Клубу філософів» (за групами)
«Я б порадив мишенятам...»

Рефлексія результатів уроку.

Оцінювання учнями своєї роботи.
Приказка:
Хто працював,а хто ловив Ґав
- хтож з вас працював, а хто ловив Ґав?
- Зроби для себе висновок.

VIІІ. Домашнє завдання
навчитися читати казку «Колосок».

З досвіду роботи вчителя початкових класів Білозірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Гераймович Антоніни Миколаївни 
Категорія: Уроки | Додав: bilzosh (16.01.2013) | Автор: Гераймович Антоніна Миколаївна
Переглядів: 4390 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!