Тема: Харчування і здоров’я
Мета: довести до свідомості учнів значення здорового харчування, розширити знання про розмаїття продуктів, формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі. Пропагувати серед учнів вживання більшої кількості молочних продуктів, злаків, фруктів, овочів та переконати у шкідливості вживання надмірної кількості солодощів, продуктів харчування з фаст – фуду. Розвивати навички культури і гігієни правильного харчування, творчість, акторські здібності, пам'ять, мислення, увагу, вміння висловлювати власну думку. Виховувати бажання берегти своє здоров’я, як найцінніший скарб, вести здоровий спосіб життя.
Цілі: Формування навичок раціонального харчування.
Розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я.
Виховання в учнів культури харчування.
Обладнання: підручник, зошит, олівець, м’яч, кольорові малюнки, букви для оформлення, конверти із пазлами, розмальовки, муляжі домашніх тварин, тин (паркан із лози верби), сільська хата під очеретом, «коси» часнику, овочі, фрукти, ягоди, горіхи, зелень (петрушка, кріп, листя салату, базилік), молочні продукти, посуд, скатертина, таця, шість готових блюд, ІКТ, костюми овочів з наголовниками.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Немає нічого дорожчого на світі,
Ніж дивне щастя – жити на Землі.
В здоров’ї кожній квіточці радіти,
І посміхатись навіть уві сні.
Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,
Із юних літ нам треба берегти,
Адже нічого більше нам не треба,
Щоб тільки всі здорові були ми.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Гра «М’яч лови, так чи ні говори!»
(Учні в колі ловлять м’яч, який кидає вчитель і діти мають відповісти, чи є названі предмети засобами особистої гігієни).
Слова для гри: мило, викрутка, рушник, гребінець, миска, свічка, яблуко, зубна щітка, кросівки, шампунь, одеколон, манікюрні ножиці, лялька, носовичок, зубна паста, дзеркало, ручка, шоколад, ложка, мочалка, щітка для одягу.
Мотивація на значення харчування для здоров’я.
Слово вчителя.
Найдорожчий, безцінний скарб,що має людина – це її здоров’я. Без нього немає повноцінного, радісного, щасливого життя. Мабуть, кожному з вас відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти».
Так, наш урок буде присвячений правильному, повноцінному харчуванню та його впливу на здоров’я людини.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя.
Для того, щоб ви росли та розвивалися, щоб мали сили для гри, навчання, вам необхідно їсти. Ваше здоров’я буде залежати від того, що ви їсте. Якщо їжа недостатньо поживна, людина буде кволою, непрацездатною. Погане харчування може призвести навіть до тяжких хвороб. Для дітей дуже корисно щодня вживати свіжі, соковиті фрукти та овочі, молочні продукти та злакові культури. Чому саме ці продукти? Бо в них є вітаміни.
Слово «вітаміни» походить від латинського слова «vita» - життя. Ця назва невипадкова, адже якщо вітамінів бракує – людина важко хворіє. Вітаміни необхідні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
Отже, саме час з ними познайомитися!
Вітамін А - сприяє росту, допомагає зберегти гарний зір. Цього вітаміну багато міститься у таких продуктах: моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
(вчитель демонструє продукти, багаті на вітамін А).
Вітамін В - дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшує травлення. Шукайте його в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, м’ясі.
(вчитель демонструє продукти, багаті на вітамін В).
Вітамін D – зміцнює кістки, запобігає рахітові. Живе в молоці, печінці, риб’ячому жирі.
(вчитель демонструє продукти, багаті на вітамін D).
Вітамін С – запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту. Багата на цей вітамін капуста, картопля, помідори, смородина, часник, лимони та апельсини, цибуля, щавель, шипшина, хрін.
(вчитель демонструє продукти, багаті на вітамін C).
Хто дружить із ними буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби!
Діти, ви повинні пам’ятати, що сніданок повинен бути ситним, смачним і різноманітним. Крупи, макарони,цільнозерновий хліб, злакові хлібці, мед, молочні продукти, яйця, сир, відварена на пару риба – це найкраща їжа зранку.
На обід варто їсти перші страви – борщ, суп, тощо. Також, гарнір, м’ясна чи рибна котлета, компот з печивом чи шматком пирога. А вечеря – повинна бути легкою. Варто з’їсти легкий салат, молочну кашу, тощо.
Мозковий штурм.
Є чимало смачної їжі, яка шкідлива для дитячого організму. Давайте, спробуємо їх назвати.
(Орієнтовні відповіді учнів: чіпси, сухарики, велика кількість солодощів, солодкі газовані напої,гостра та копчена їжа.)
Дуже добре, діти. А ще шкідливі продукти, в який минув термін споживання. Тому, обов’язково, купуючи продукти, неодмінно слід звертати увагу на термін придатності.
На підтвердження того факту, що надмірна кількість солодощів шкідлива для здоров’я, пропоную переглянути мультфільм.
(Смішарики «Недоровий рекорд»).
Діти, щоб вирости сильними, здоровими, розумними, слід пам’ятати такі прості правила:
1. Щодня вживати молочні продукти, овочі, фрукти та ягоди!
2. Їсти 4-5 разів на день в один і той самий час!
3. Перед їжею – мити руки з милом!
4. Менше вживати солодощів!
(вчитель спільно з учнями розміщує правила на дошці).
Фізкультхвилинка
ІV. Узагальнення й систематизація знань.
1. Робота в зошиті.
2. Скласти пазл.
Фізкультхвилинка для очей.
3. Гра «Не розірви ланцюжок».
(учні діляться на 3 групи: «Овочі», «Фрукти», «Молочні продукти». Кожна група по черзі називає продукт своєї команди, а вчитель на за кожну правильну відповідь дає команді червоний, помаранчевий чи білий кружечок. Виграє та команда, у якої найбільше кружечків).
4. Гра «Обери сніданок, обід та вечерю».
(вчитель пропонує учню підійти до столу з готовими блюдами і обрати найбільш вдалі блюда для сніданку, обіду чи вечері. Виграє учасник, який безпомилково обрав правильний сніданок, обід чи вечерю).
5. Робота над загадками.
V. Підсумок уроку
- Про що ви дізналися на уроці?
- Діти, що вам найбільше запам’яталося із сьогоднішнього уроку?
- Які висновки ви для себе зробили щодо здорового харчування?
А зараз, щоб закріпити наші знання – покажемо виставу.
Вистава «Сперечались овочі»
Дійові особи:
Ведуча
Морква
Буряк
Огірок
Цибуля
Диня
Гарбуз
(звучить весела музика, виходить Морква)
Морква: (хвастливо)
Кожен знає, що Морквиця
Нас городі – мов цариця.
Коси довгі, кучеряві,
Та ще й платтячко яскраве.
Я- смачна і вітамінна,
І не гірше апельсина.
Той, хто моркву поважає,
До ста років доживає!
(виходить Буряк, руки в боки)
Буряк:
Ой, розхвасталась, дивіться!
Ти не схожа на царицю.
Я від тебе красивіший:
Червоніший і товстіший.
Український борщ чудовий
По усіх краях відомий.
У борщі я головний,
Борщ без мене – не смачний!
(із-за тину виглядає Огірок)
Огірок:
А зелені огірки,
всі вживають залюбки.
Нас шанують недаремно:
Дух наш свіжий і приємний.
На канапці і в салаті
Ми і в будень, і на святі.
(почувши розмову Огірка, з’являється Цибуля)
Цибуля:
На цибулю нарікають,
Що до сліз я допікаю.
Вибачте, та я не винна,
Бо я – лікарська рослина.
Соком з медом почастую
І здоров’я подарую!
(з-за хатини, потягуючись й позіхаючи виходить Диня)
Диня:
Знаменита жовта диня
На городі – господиня.
Я – солодка, соковита,
Покуштуй – не схочеш пити.
А як їстимеш саму –
Всі хвороби прожену!
(Не витримавши суперечок овочів, виходить Гарбуз. Лунає пісня «Ходить гарбуз по городу…»)
Гарбуз:
Не сваріться, любі! Годі!
Я- найстарший на городі.
Я – великий і бокастий,
Жовтогрудий і смугастий.
Я- чудовий дар осінній
З гарним і смачним насінням.
Хто їсть кашу гарбузову –
Буде сильним і здоровим!
Ведуча:
Жовтопузий пан Гарбуз
Підкрутив зелений вус,
По городу походжає,
Собі пару вибирає.
Морква косу розчесала,
Гарбузові проспівала:
Морква: (щебече)
Ой, Гарбузе - Гарбузоньку!
Візьми мене, дівчиноньку!
Я струнка і кучерява,
Буду тобі, як забава.
(Гарбуз чухає потилицю, розмірковує)
Гарбуз:
Ні, Мокриця, не годиться,
Бо худа і жовтолиця,
Дуже хвастає красою
І пишається собою.
(Морква ображено)
Морква:
Не худа я, а – струнка!
Йду за пана Буряка!
(бере Буряка під руку)
Ведуча:
Цибулина золотиста,
Одягла нове намисто:
(Цибуля пишається)
Цибуля:
Ой, Гарбузе - Гарбузоньку!
Візьми мене, дівчиноньку!
Стану тебе доглядати,
Всю родину лікувати.
Гарбуз:
Не візьму я цибулину
Навіть на одну хвилину!
Зла вона і язиката,
Буде мене допікати!
(Цибуля ображено)
Цибуля:
Як тобі я не така,
То піду за Огірка!
(бере Огірка за руку)
Ведуча:
Жовта Диня на осонні
Потягнулася з просоння:
(Диня знову потягуючись)
Диня:
Ой, Гарбузе - Гарбузоньку!
Візьми мене, дівчиноньку!
Золотиста я і гожа,
І на тебе трішки схожі.
Гарбуз: (обіймає Диню)
Обійшов город не марно:
Подругу знайшов я гарну.
Буде в мене господиня –
Золотиста кругла Диня!
(діти виконують пісню «Овочі»)
1.Завітала на город
Дітлахів родина
Там лежала жовтая, 2р.
Наче сонце, диня 2 р.
2. А зеленая капуста,
Листя розпустила.
І з квасолею разом, 2 р.
Хоровод водила. 2 р.
3. Розпашілися від танцю
Стиглі помідори.
Ой, скоріше вже несіть, 2 р.
Всіх нас до комори! 2 р.
4.Огірочки, як солдати,
Гарно маршували.
Усі овочі разом, 2 р.
У роти стрибали. 2 р.
Учень:
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я,
У Вас і у нас!
|