Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
КОДЕКС ВОЛОНТЕРІВ Зроби добро, Людино, і забудь, Воно тобі сторицею віддасться, Бо це єдина й непохитна суть По-справжньому людського щастя. В О Л О Н Т Е Р (від лат. „voluntarius” – воля, бажання, від англ. „voluntary” – добровільний, доброволець, йти добровільно) – це особа, яка за власним бажанням допомагає іншим. В О Л О Н Т Е Р С Ь К И Й Р У Х— це доброчинна діяльність, яка здійснюється фізичними особами на засадах неприбуткової діяльності, без заробітної плати, без просування по службі, заради добробуту та процвітання спільнот і суспільства в цілому. Волонтерський рух є одним із напрямів діяльності шкіль- ного учнівського самоврядування. Членами волонтерського руху можуть бути учні, що досягли 14 років, молодші школярі – тільки у співпраці та взаємодії з педагогами. Головна мета волонтерського руху в загальноосвітньому закладі – відродження кращих вітчизняних традицій добро- чинності; виховання у школярів таких соціально-значущих якостей особистості, як альтруїзм, милосердя, відповідаль- ність, ініціативність; формування соціально-активної, гро- мадянської, соціально-моральної позиції особистості. Основні завдання волонтерського руху у школі: – гуртування шкільного колективу навколо добрих справ; – задоволення духовних інтересів та потреб школярів; – патріотичне виховання; – організація змістовного дозвілля; – профілактика девіантної поведінки і шкідливих звичок; – пропагування здорового способу життя. Волонтер повинен бути: – безкорисливим; – чуйним до проблем інших; – милосердним; – толерантним; – відповідальним; – ініціативним; – вихованим. ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ- ВОЛОНТЕРІВ 1. Добровільність - ніхто не може бути примушений до заняття волонтерською діяльністю. Волонтерська діяльність здійснюється за власною ініціативою. 2. Безоплатність - волонтеська діяльність є неприбутковою, корисною для інших та суспільства в цілому. 3. Повага - волонтер поважає гідність, особистісні та культурні особливості всіх людей. 4. Відповідальність - волонтер несе відповідальність за свою роботу, її якість і дотримання встановлених термінів. 5. Самовдосконалення - волонтер завжди відкритий для придбання нових знань і навичок. 6. Здоровий спосіб життя - у повсякденному житті волонтер дотримується даного принципу. 7. Моральність - волонтер дотримується морально-етичних принципів. 8. Рівність - волонтер визнає рівні можливості участі кожного у волонтерській діяльності. 9. Волонтерська діяльність школярів повинна бути посильною. 10. Гарантованість безпеки волонтерської діяльності школярів. Гасло волонтерів. • Бажаєш щось змінити у суспільстві – прояви ініціативу • Хочеш щось змінити – починай з себе • Прагнеш бути корисним іншим – допомагай • Головне не те, Що я віддаю, чи Що я отримую, а Ким я стаю, працюючи волонтером Найважливіші риси волонтерства – турбота про людей. Адже співчуття, моральна підтримка, допомога, піклування сприяють формуванню важливої для людського суспільства атмосфери – взаємопідтримки. Для соціально-педагогічної роботи це важливий ресурс, який допомагає створювати безпечне середовище для існування та розвитку кожного члена суспільства. Найважливішим рушійним механізмом виступає людський фактор, який вище схеми взаємовідносин „ти – мені, я – тобі”. Для волонтерів характерними є формули: „я – тобі, ти – мені” та „я – усім”; – солідарність і гуманна корисливість. Люди добровільно жертвують своїм часом заради встановлення взаємодовіри та причетності, що робить їх зацікавленими в благополуччі інших; – духовна якість і громадянська чеснота. Адже його значення полягає не лише в тому, що ми робимо через любов та співчуття до інших, а й те, як це впливає на людину, яка надає добровільну допомогу, – „ми те, що ми робимо для інших”; – багате джерело людського досвіду. Під „людським досвідом” розуміють досвід, який набуває людина в процесі взаємодії з іншими людьми, соціальними групами, державою. Милосердя, толерантність, солідарність, співробітництво, подолання конфліктів, лобіювання, емоційні й соціальні зв’язки, захист від небезпечного впливу тощо. Можливість ділитися, обговорювати, переймати більш ефективні форми, методи – це можливість напрацьовувати та вдосконалювати цей неформальний суспільний фонд вмінь та навичок встановлення й підтримки стосунків; – нові інтелектуальні ресурси. Волонтери – це не лише виконавці програм, але й джерело нових ідей, нового життєвого досвіду; – участь і відповідальність як суть активної громадянської позиції. Громадянськість, взаємодовіра, солідарність і відповідальність, підкріплені соціальними відносинами, які базуються на схожих світоглядних установках і спільності обов’язків, є взаємодоповнюючими цінностями; – етичний стандарт, ця риса волонтерства виражає якість людських взаємостосунків. За рівнем норм, які встановлюються (що дозволено, що заборонено), це одна з найвищих сходинок. Вона розміщена приблизно на такому ж рівні, що й етичні норми духовних конфесій, однак підтримується не встановленими догматами, а цілком, максимально усвідомлено; – забезпечення надійної платформи для відновлення зв’язків між людьми. Відомо, що людей завжди розділяли багатство, культура, релігія, етнічне походження, вік, стать. Волонтерство ж може бути одним з найголовніших засобів примирення та відновлення розділеного суспільства, оскільки ця діяльність здійснюється без дискримінації за певними ознаками; – нове бачення соціальної діяльності. Воно полягає в новому ставленні до зайнятості в галузі соціального захисту. Людина, яка бере участь у волонтерських програмах, отримує повну ясність у мотивації своєї праці. Первинним для неї є вже не компенсація за працю, а результат – допомога, вирішення проблеми тощо, а для руху в цілому – охоплення всього спектра суспільних проблем. Типи волонтерської діяльності Волонтер зобов’язаний: – поважати гідность й культуру всіх людей, шановливо ставитися до інших членів команди; – надавати допомогу, безкоштовні послуги особисто чи організовано в дусі партнерства та братерства; – сприяти забезпеченню рівних важливостей особистих і колективних потреб, – перетворювати волонтерство на елемент набуття нових знань і навичок, удосконалювати здібності, стимулювати при цьому ініціативу та творчість людей, надавати кожному можливість бути творцем, а не користувачем, спостерігачем; – сумлінно та своєчасно виконувати обов’язки, пов’язані з провадженням волонтерської діяльності; – не допускати дій і вчинків, які можуть негативно вплинути на репутацію волонтера, організації чи установи, на базі якої провадиться волонтерська діяльність; Волонтер має право: - вибирати для себе той вид діяльності, який йому більш цікавий, до чого він прагне; - волонтер має право висловлювати свою думку щодо діяльності волонтерського руху, пропонувати або робити зауваження в ході проведення будь-якої акції; -волонтер має право на шанобливе і доброзичливе ставлення до себе інших учасників заходу; -волонтер має право на визнання і справедливу оцінку його внеску; - якщо у волонтера є поважні причини, він може відмовитися виконувати покладені на нього обов'язк. | |
Переглядів: 933 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |