Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Компетентність як педагогічне явище. Можливості продуктивного навчання щодо формування основних груп компетентностей учнів
МОЖЛИВОСТІ ПРОДУКТИВНОГО НАВЧАННЯ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ ГРУП КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ Групи компетентностей Можливості продуктивного навчання
///Соціальна • вміння робити вибір; • вміння приймати рішення; • вміння брати відповідальність; • вміння безконфліктно співіснувати; Забезпечення власної активності учня – (activity – діяльність). Стимулювання пізнавальної активності учнів. Опора на діяльність учня. Забезпечення співробітництва. Здійснення роботи в команді. Орієнтація на конкретний продукт. Забезпечення мотивації діяльності (те, що я роблю, є корисним). Усвідомлення власного внеску у спільну роботу. Розв’язання проблем. Пошук шляхів реалізації проекту. Встановлення причинно-наслідкових зв’язків. Формування адекватної оцінки й самооцінки. Вміння використовувати власний досвід. Адаптація до змін. Розвиток здібностей та обдарованості учнів та підвищення через це їх соціального статусу. ///Полікультурна • оволодіння досягненнями культури; • розуміння інших людей, їх індивідуальності, їх відмінностей за національними, культурними, релігійними та іншими ознаками. Розробка проектів культурологічної спрямованості. Забезпечення розширення кругозору та підвищення культурного рівня учнів. Здійснення роботи в команді, забезпечення взаємодії учнів. Усвідомлення ролі й впливу предмета на розвиток культури. Оцінювання творів літератури та мистецтва. Визначення ставлення до власної діяльності та діяльності інших людей. Повага до чужої праці. Вплив освітнього середовища на розвиток учнів. Співвіднесення об’єкта навчання з власним досвідом. Формування цінностей. ///Комунікативна Вміння спілкуватися усно, писемно, рідною та іноземними мовами. Обговорення проблем. Формування власної точки зору. Вміння доводити власну позицію. Розвиток культури мовлення. Вміння презентувати свій продукт. Можливість для безпосереднього спілкування. Адекватне ставлення до критики. Стимулювання критичного ставлення до себе. Вміння адаптуватися в мовному середовищі. ///Інформаційна Вміння добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел. Використання різних джерел інформації. Вміння класифікувати документи. Вміння користуватися новими інформаційними технологіями. Вміння переробляти інформацію для отримання певного продукту. Аналіз та критичне ставлення до інформації. Самостійне опрацювання інформації. Розуміння та усвідомлення інформації. Залучення власного досвіду. ///Саморозвитку й самоосвіти Готовність та потреба навчатися протягом всього життя. Узагальнення власних знань. Організація власних прийомів навчання. Організація самоосвітньої діяльності. Постійне вдосконалення. Мотивація саморозвитку. Залучення та збагачення власного досвіду. Підтримка пізнавального інтересу. Потреба в нових знаннях. Визначення перспективи діяльності. Співвіднесення теоретичних знань з практикою. ///Продуктивної творчої діяльності Готовність та потреба у творчості. Вміння побачити та сформулювати проблему. Вміння знаходити нові рішення. Вміння діяти в нестандартних ситуаціях. Активізація творчих здібностей учнів. Реалізація творчого потенціалу учнів. АВТОР: Родигіна Ірина Вікторівна Джерело: http://Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. | |
Переглядів: 3216 | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |