Конспект інтегрованого уроку. Шелист Алла Петрівна
модуль
Тема: Квіти-землі окраса
Оповідання «Квіти-землі окраса» ( за Смоличем).
Визначення головних слів у реченні. Зв’язок слів у реченні.
Складання та розв’язування задач, що містять збільшення та зменшення числа.
Колективна аплікація «Квіти на клумбі».
Ключові компетентності:
вдосконалювати навички виразного швидкого читання,
активізувати пізнавальну діяльність учнів,
збагачувати словниковий запас,
узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Головні слова в реченні» ,
вдосконалювати вміння працювати над задачею,
розвивати творче мислення та мовлення учнів,
виховувати повагу до культурних цінностей майбутніх поколінь.
Предметні компетентності
Читання:
вдосконалювати навички виразного швидкого читання,
розвивати вміння виділяти у тексті головне.
Українська мова:
визначає головні слова в реченні,
за допомогою питань встановлює зв'язок слів у реченні.
Математика:
складає задачі за скороченим записом,
пояснює вибір дії, спираючись на ключові слова умови задачі,
знає елементи задачі,
коментує запис розв’язку задачі.
Трудове навчання:
створює елемент для колективної композиції на задану тему,
вирізає по контуру,
правильно розміщує елементи на аплікації.
Обладнання: презентація, основа для аплікації на дошці «Квіти на клумбі», Вирізані квіточки, кольоровий папір, ножиці, клей , « Я люблю у лузі квіти» (запис).
Тип уроку: урок – інтеграція(читання, українська мова, математика, трудове навчання).
Хід уроку
І.Організація початку уроку.
Уже дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо!
ІІ. Створення психологічного настрою.
1.Слово вчителя
- У нашому класі найвеселіші діти, тому даруємо один одному свої посмішки,
У нашому класі найдобріші діти, тому посилаємо один одному повітряні поцілунки.
А те, що у нас найрозумніші діти, ми доведемо протягом уроку.
2. Гра «Долоньки»
- А тепер пограємо гру «Долоньки». (слайд 2)
- Візьміться за руки зі своїм сусідом по парті. Подумайте приємне один про одного. Побажаємо один одному удачі. (Передають рукою)
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
- Отож, розпочинаємо урок.
— Яка пора року настала?
— Назвіть ознаки весни.
— Теплі промені сонця розтопили сніги, і на проталинах з’явились перші чарівні квіти.
- А чи знаєте ви звідки ж узялися квіти на Землі?
- А давайте послухаємо одну цікаву легенду. Колись давно Земля мала тільки сіре та зелене вбрання. Вона була вкрита мохом. А дерева і кущі дрібним листячком. Люди були засмучені. І одного разу матінці - Природі спало на думку змінити світ рослин, зробити його барвистим, різнокольоровим. Покликала вона до себе своїх помічників ельфів . Перетворила їх на квіти і розсипала по землі. Але ці квіти були безбарвні. І тут на допомогу прийшли Сонечко і Веселка. Веселка піднялася дуже близько до Сонця і почала танути. Її кольорові краплі пролилися вниз і пофарбували квіти у різні кольори. Так з'явилися на Землі квіти. А оскільки барвистих відтінків веселки було дуже багато, то і кольорове розмаїття квітів виявилося дивовижним.
А ще матінка - Природа має чарівну паличку. Якщо торкнутися нею до квітів, то вони оживають. Кожна квітка має свою історію і може розповісти про себе.
Квіти — постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах, на газонах, у полі, у лісі , у кімнаті. Вони на рушниках,вишивапнках, скатертинах, серветках. Ними розмальовують печі, стіни оселі.Їх дарують в знак поваги і любові. Ними прикрашають свої оселі.
- Першими після зими зявляються весняні квіти. Вони ще маленькі, але дуже бажані після зимових холодів, бо символізують зміну пори року.
— Які весняні квіти ви знаєте?
— Які з них з’являються першими?
І сьогодні ми будемо говорити саме про квіти. Будемо виконувати різні види завдань, за правильність яких ви отримаєте квіточку. А наприкінці уроку з них ми створимо цілу «клумбу».
ІV. Робота за матеріалом уроку читання.
1. Ознайомлення з віршем
Спершу ми почитаємо. Розгорніть підручник з «Літературного читання» на с. 135 . Сьогодні ми попрацюємо з оповіданням Ю. Смолича «Квіти – землі окраса». Отож слухаємо .(вчитель читає)
— А давайте перевіримо, чи уважно ви слухали. Оберіть правильну відповідь.
Життя квітів починається з:
а) пролісків;
б) рясту;
в) тюльпанів.
- Молодці.(за правильну відповідь – квіточка)
2. Читання оповідання учнями «ланцюжком» за абзацами
— У якій послідовності з’являються в лісі квіти?
— Знайдіть суттєві ознаки проліска, рясту, козельцю, фіалок, сону.
3. Словникова робота
Сон цупкий пнеться
ряст м’яка випростовує
пролісок смілива починається
фіалка нетерпляча з’являється
козелець рясного заквітовує
— На які питання відповідають слова першого стовпчика? другого? третього?
До якої частини мови належать?
(за кожну правильну відповідь – квіточка)
Фізкультхвилинка.
V. Робота за матеріалом з української мови з теми «Речення».
1.Складання речень
-А давайте спробуємо скласти речення про квіти. (діти називають свої варіанти речень)
-А тепер розгорніть зошити з мови і запишемо кілька речень:
« На клумбі розцвіли пахучі квіти.
Мама посадила гарні квіти.»
- Які це речення за метою висловлювання?
- Перебудуйте перше у питальне речення.
- А друге - у спонукальне речення.
- Яке слово – звертання у спонукальному реченні?
(за кожну правильну відповідь – квіточка)
2. Визначення головних слів у реченні
- Визначити і підкреслити головні слова в реченнях.
- Встановити зв'язок слів у реченнях за допомогою запитань.
- А які назви квітів ви знаєте?
- А пригадайте, на які групи поділяються квіти?
- Запишемо кілька назв квітів, поділяючи їх для переносу.
- Зробіть звуко – буквений аналіз слова тюльпан.
(за кожну правильну відповідь – квіточка)
- Молодці. А зараз ми доведемо, що ми ще й вміємо ми складати і розвязувати задачі.
VІ. Робота з математичним матеріалом.
- Скласти задачу за скороченим записом про квіти.
Троянди – 15 кв.
Ромашки - ?, на 17 кв. більше,ніж
Лілія - ?, у 4 рази менше, ніж
Фронтальний аналіз розв’язку задачі. Запис з коментуванням.
(за кожну правильну відповідь – квіточка)
VІ. Доповнення аплікації на дошці квітами.
- А тепер настав час створити нашу «клумбу». Декілька квіточок у вас є. Ви їх отримали за правильні відповіді. Але ми хочемо, щоб наша клумба вся буяла різнокольоровими квітами. Тому саме зараз кожен з нас зробить свою квіточку. У вас є квадратики кольорового паперу. Разом зі мною, шляхом складання і згинання паперу виконуємо такі дії:
- складіть його трикутником 4 рази,
- на маленькому утвореному трикутничку намалюйте 1 пелюстку квіточки, (показую на дошці)
- відріжте ножицями по намальованій лінії,
- розгорніть пелюстку,
- у вас утворилась квіточка,
- «посадіть» її на нашу клумбу - приклейте.
(Учні складають і вирізають з кольорового паперу квіти і колективно доповнюють їх на дошці на уявну клумбу під мелодію пісні про квіти.
- Квіти є одним із чудес природи . Вони наповнюють наше життя своєю красою, ароматом. Про них складено чимало пісень. Давайте і ми заспіваємо пісню про квіти, які є символом України про чорнобривці. (діти під фонограму виконують пісн. « Чорнобривці»)
VIІ. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
- Що нового дізналися на уроці?
- Що найбільше вас зацікавило?
- Яке завдання найбільше сподобалось?
Діти, будьте як маленькі сонечка-квіти, цвітіть, творіть добро на землі ,любіть свою землю, матінку-природу, і вона відповість вам любов’ю і щедрістю. Тоді будуть на нашій землі злагода і мир.
Діти, дякую вам за роботу.
VIIІ. Домашнє завдання
- Намалювати свої улюблені квіти і підготувати про них повідомлення
|