Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2

Тема: Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2.
Мета: на основі практичних вправ розглянути випадки додавання і віднімання 0, 1,2. Формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками; знаходити знайомі двовимірні (площинні) фігури на предметах навколишнього середовища, закріплювати вміння учнів додавати та віднімати числа у межах 10; закріплювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, мовлення дітей; піднімати емоційний настрій через використання ігрових моментів та сюрпризних моментів; виховувати цікавість та інтерес до успіхів у математиці, прагнення мотивовано працювати в групах.
Очікувані результати: на основі практичних вправ розглядає випадки додавання і віднімання 0, 1,2. Знаходить суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють (наприклад, на пальцях); лічить у межах 10; знаходить знайомі двовимірні (площинні) фігури на предметах навколишнього середовища, уважно слухає репліки вчителя та дітей, висловлює власну думку; проявляє цікавість та інтерес до успіхів у математиці, прагне мотивовано працювати в групах, надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку .

Обладнання: геометричні фігури, малюнок Зима, завдання-комплекти для групової роботи, презентація, правила, м'яч, цеглинки лего, дидактичний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційна частина. – слайд 1
Дзвінко пролунав дзвінок –
Всім пора нам на урок. Працюватимемо старанно,
Щоб почути укінці, Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
- Сідайте рівненько. Діти, а які правила ми будемо виконувати на уроці, щоб робота була вдала, ніхто не ображався і всім було цікаво?
Правила : - правило піднятої руки, - поважаю інших і уважно слухаю; - працюю спокійно, - чекаю черги сказати, - тримаю речі в порядку.

ІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо: рахувати, додавати та віднімати числа 0, 1, 2, розв'язувати задачі та приклали. Але це буде незвичайний урок математики, тому що до нас завітали гості. Ми їх привітали, але ще одна незвичайна гостя запізнюється. І якщо ви правильно розташуєте числа в порядку зростання ( від меншого до більшого), то дізнаєтесь, що це за таємнича гостя. (діти збирають)
(картинка зими)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності - слайд 2
Приходить чаклунка-зима зі своїми холодними чарами. Накриває весь світ широкими білими крильми і зачаровує, робить його казковим і неповторним, білим-білим...
І ось Чародійка завітала до нас у школу. Їй дуже цікаво, як вчаться діти, які в цьому році стали школярами. З собою вона принесла чарівну скриньку, в якій дуже багато завдань і сюрпризів для вас.

ІV. Актуалізація вивченого матеріалу.
Математична розминка - слайд 3
- Діти, а ви знаєте, яка улюблена гра взимку у дітвори, і навіть у дорослих, коли випадає сніг? (сніжки). Ось і ми пограємо в сніжки, але не прості, а математичні.
- Назвіть сусідів числа 8, 4, 9, 6.
- Назвіть наступне числу 5.
- Назвіть попереднє числу 2
- З яких чисел складається число 2?
- Що означає додати 2?
- Назвіть числа більші за 5 і менші ніж 8.

V. Розвиток і закріплення математичних знань
1) Робота з ЛЕГО (розв'язування задач) - слайди 4 – 9
- Ще цікаве завдання приготувала володарка зима. Подивіться, що це? Так, це чарівні цеглинки лего. За допомогою них ми можемо не лише будувати, складати звукові моделі слів, а й навіть розв'язувати приклади. Увага на екран.
7, 2, 9, 4, 8

VІ. Фізкультхвилинка для очей - слайд 10-11
2) Повторення додавання та віднімання числа 0.
- Зима справжня чаклунка та іноді вона любить пожартувати. І сьогодні вона перетворила деякі числа на букви. І вийшли ось такі приклади. Діти, я ви вважаєте, чи зможемо ми з ними розібратися. Дивіться уважно. Здогадайтеся, яким буде результат, якщо до Н+0, від В-В, від С – 0, 0+Н
- Молодці! Ще одне завдання нашої гості ми виконали.

3) Робота з геометричним матеріалом. Вправа «Холодильник»
А ви знаєте, що в наших квартирах теж живе зима. Хто здогадався, де саме?
Він продукти зберігає,
Їжу в холоді тримає.
Є у ньому морозильник..
Зветься диво ..
                               (Холодильник)
- Ось таке цікаве завдання на вас чекає. Скажіть, які геометричні фігури на дошці? Як ви думаєте, яке завдання ми повинні виконати? Правильно, треба визначити форму продуктів та співвіднести їх з геометричними фігурами.

VІІ. Фізкультхвилинка – слайд 12
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Сіли - встали , сіли - встали
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Зошит відкриваємо —
Знання здобуваємо!

VІІІ. Робота в зошиті з друкованою основою. слайд 13
- Відкриваємо зошити. Стр. 48 № 3. Зима дуже любить приносити подарунки, адже скоро свято Нового Року. І зараз ми складемо задачу про іграшки. Які іграшки зображені на 1 малюнку (ведмедики та віслюки). Скільки ведмедиків на малюнку? (5). А віслючків? (2). Кого більше? (ведмедиків). Ставимо цифру 5 у клітинку на великому відрізку. Відповідно 2 – у клітинку на маленькому.
- Я розпочну задачу, а ви допомагаєте.
В дитячий садок привезли …. (діти продовжують) – 5 в. та 2 в. Скільки всього …. (діти продовжують)- іграшок привезли до дитсадка?
Як дізнатися скільки привезли іграшок? (скласти приклад)
(1 учень на дошці – всі у зошитах) 5 + 2 = 7

ІХ. Групова робота. Вправа «Замети» - слайд 14
- Чуєте, що це? ( звук завірюхи)
- Це завірюха. Зима намела величезні кучугури снігу. І тепер неможливо ні пройти, ні проїхати. Давайте, розчистимо їх. Як ви думаєте, це краще робити по одному чи разом? Так, недарма в народі говорять : «Де дружніші, там і сильніші».
- Працюємо в групах. Ви отримаєте кошики, куди треба розкласти сніжинки з прикладами. В групі працюють всі, робимо це тихо, щоб не заважати іншим. Розпочинаємо за сигналом. (діти працюють в групах, по закінченню – роботи вивішуються на дошку і перевіряються)

Х. Підсумок уроку. Рефлексія. – слайд 15
- Ось і добігає кінця наш урок. Давайте згадаємо, які завдання ви виконували на уроці. (діти називають). Нашій гості дуже цікаво: чи сподобалися завдання, які вона приготувала. Чи запросите її ще раз у гості?
Цеглинкова вежа
- Якщо вам сподобався урок і було цікаво – берете зелену цеглинку. Якщо вам було складно на уроці – жовту. Якщо не сподобалися завдання – червону. І побудуємо вежі.
- Яка вежа в нас найвища? А найменша? Запросимо Зимоньку до нас на гостини? Урок закінчен.

Категорія: Уроки | Додав: crfksuf21 (23.01.2020)
Переглядів: 34 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!