Тема: „ ЕКЗОТИЧНІ ТВАРИНИ"
Мета: створити цікавий образ шляхом використання пластичних форм тварин; закріпити знання з анімалістичного жанру; розвивати уяву і фантазію шляхом використання нетрадиційних технік „ ниткографія" чи „ плямографія"; виховувати інтерес до пізнання нового.
Обладнання : акварель чи гуаш, склянки для води, нитки, альбом, гелеві ручки, пензлі.
ХІД УРОКУ :
І.Організація класу.
- підготуватися робоче місце до уроку.
ІІ. Актуалізація знань учнів:
1. Визначити жанри робіт.
(На ілюстраціях - роботи у різних жанрах : портрет, пейзаж, натюрморт, анімалістичний :- діти мають їх визначити ).
- за яким жанром ми зараз працюємо ? (анімалістичний)
- що означає слово „ ані мол" з латини ? (тварина)
- коли люди почали малювати тварин ? Для чого ?
- яких тварин малюють люди - художники ? (звірів, птахів, комах, плазунів).
- а яких, на вашу думку, тварин найбільше малюють художники ? (птахів - бо вони вміють літати ;маленьких дитинчат тварин, бо вони дуже гарні, тощо)
- а чи знаєте ви якихось тварин, які є символами для зображення на якихось предметах ?
( тварини на гербах, змія-символ медицини, тварини-символи країн, товарні знаки - Lakosta, Kondor тощо ).
- чим відрізняються тварини одна від одної ? (пропорції, форма тіла, забарвлення тощо).
- за допомогою чого можна створити образ тварини ? (живопис, графіка, ліплення тощо)
ІІІ. Пояснення нового матеріалу:
1. Оголошення теми і мети уроку.
- тема сьогоднішнього нашого уроку „Екзотичні тварини" .Я хочу, щоб ви навчилися створювати цікаві образи тварин, використовувати нові; нетрадиційні техніки образотворчого мистецтва. Ця робота - дуже цікава, і ви зможете створити гарні картинки, доклавши трохи зусиль і трохи пофантазувавши.
2. Пояснення способу виконання роботи з демонструванням -
1 спосіб : називається «ниткографія»'.
- для виконання цієї роботи потрібно взяти нитку №10 довжиною 40 см, обмакнути її у акварельну фарбу потрібного кольору і викласти на зігнутий вдвоє аркуш паперу; накрити цю нитку другою половинкою аркуша, притиснути рукою і різко витягти нитку. Розгортаємо аркуш і на двох його половинках бачимо симетричний абстрактний малюнок. Уважно вдивляємося у нього, на що схожий силует зображення, і ручкою, пензлем, фломастером чи олівцями домальовуємо окремі частини (деталі) так, щоб утворити образ якоїсь тварини.
2 спосіб – «плямографія»
- ставимо рідкою акварельною чи гуашевою фарбою пляму-кляксу на аркуші і через стержень від ручки дуємо на кляксу, видуваючи фарбу у потрібному напрямку. Придивляємося до силуету, промальовуємо образ тварини.
3 спосіб – «малювання мильним розчином»
ІV. Практична самостійна робота учнів.
- індивідуальна робота з учнями під час виконання роботи.
- сильніші діти мають виконати ще І рамочку : (накреслити чи наклеїти)
V. Підведення підсумків роботи, показ кращих робіт.
- чи сподобалося виконувати роботу у нетрадиційних техніках ?
- чи можна таким шляхом створити нові образи не лише анімалістичного жанру ?
|