Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Взаємозвязок дії множення і ділення. Розв'язування задач
Урок математики Дата Вчитель Тимощук О.С. Тема. Взаємозвязок дій множення та ділення. Розв’язування задач. Мета. Навчати учнів використовувати зв'язок дій множення і ділення для розв'язування прикладів; формувати вміння складати приклади на ділення з прикладів на множення; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, вміння узагальнювати, аналізувати, групувати; виховувати акуратність, допитливість. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Перевірка Д/з. На дошці записані результати прикладів і одне «зайве» число. 67 55 19 19 48 35 12 Знайдіть «зайве» число. (12) Яке це число? З чого складається? Добутком яких двох чисел є число 12? 2. Усний рахунок Гра «Сніжинка» 3. Каліграфічна хвилинка Яке сьогодні число? Пропоную вам записати число 12. Де записане це число правильно? Чому? ( в одній клітинці і в двох). Ігрова ситуація Діти, сьогодні 12 грудня,зима, але ж надворі немає снігу. Дерева, земля ми сьогодні нашіптували «Холодно». Нам потрібно допомогти нашій матінці – Землі. Будемо збирати сніжинки за кожне правильно виконане завдання. 4. Математичний диктант (2 учні за зворотньою дошкою). 1. Мама спекла 23 пироги з вишнями, а з маком на 12 більше. Скільки пирогів спекла мама з маком? (23+12=35 (п.)). 2. Тато зірвав у саду 35 груш, а слив на 23 менше. Скільки слив зірвав тато? (35-23=12 (сл..)). 3. У бабусі було 35 яблук. 12 яблук бабуся віддала внукам. Скільки яблук залишилося в бабусі? (35-12=23(ябл.)). 4. В магазин привезли 6 ящиків по 2 кг в кожному печива. Скільки всього кг печива привезли в магазин? (2*6=12(кг)). Перевіримо. На дошці запис 23+12=35 35-23=12 35-12=23 - Діти, що ви помітили? - Висновок: дія додавання пов’язана з дією віднімання. - А хто пам’ятає правило? - А як же перевірити приклад 2*6=12? ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. - Сьогодні ми навчимося перевіряти дію множення дією ділення. А для чого нам це потрібно? ІV. Вивчення нового матеріалу. Приклад 2*5=10 10:2=5 10:5=2 У нас є 10 ґудзиків. Ділимо на 2 ряди і отримуємо по 5 ґудзиків у кожному ряді. А якщо ділимо на 5 – то отримуємо по 2 ґудзики. - Діти, ділити –це дуже довго, тому потрібно запам’ятати правило. - Прочитала правило я. - Прочитали хором. - Продовжіть моє речення: якщо добуток поділити на один із множників, то…. - Закрийте очі і повторіть собі правило. - Хто може розказати? Робота з підручником. Знайдіть № 470 на с. 76. - Прочитайте вираз. - Чи правильно обчислений знайдений добуток? Чому? - А зараз пропоную самостійно скласти 2 приклади наділення до прикладу на множення. 2*4=8 - 1 учень біля дошки (колективно). Фізкультхвилинка. V. Розвиток математичних вмінь та навичків. Задача №472.І недаремно у нас задача про урожай. Щоб його було більше, нам потрібно якомога більше назбирати сніжинок. Задачу читаю я. Показую овес, просо, кукурудзу. Читають самостійно. Складаємо скорочений запис задачі. - Діти, хто може самостійно розв’язати? - Кому важко? (допомагаю). - Перевірила. Похвалила. Задача 473 (колективно). - Цього року не було грибів. Чому? Тому що не було вологи. Знову потрібно сніжинку заробити. Вперед. - Складаємо скорочений запис. - Складаємо план розв’язку. - Діти, хто може самостійно розв’язати задачу? - Решта дітей розв’язують колективно. Самостійна робота (диференційована) В. р. 6+2*8 (23+8) – 2*6 25-2*9 45-2*5 Д.р. 14-7+4 2*8-6 14-(7+4) С.р. 2*5+2=12 2*4-1=7 Перевірка В. р. – на дошці. Д.р. – самоперевірка. С.р. - я. Підсумок уроку - Що нового ми сьогодні навчились? - Подивіться чи правильно я зробила? - 12:2=5 Знайдіть помилку. Допоможіть мені, то як мені скласти? Кажіть мені, а я буду писати. А хто придумає сам приклад на множення і складе на ділення? Самостійна робота 2*7=14 2*8=16 Перевірка. Домашнє завдання Виконати №474,475. | |
Переглядів: 674 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |