Тема. Таблиця множення числа 6. Знаходження значень виразів із буквою. Розв`язування задач.
Мета. Скласти таблицю множення числа 6, формувати вміння обчислювати вирази, розв’язувати задачі із застосуванням таблиці; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, пізнавальні інтереси; виховувати охайність, самостійність у роботі, акуратність,повагу до традицій рідного народу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, на нашому уроці присутні гості. Пропоную розпочати урок із прояву гостинності. Привітайтеся з гостями. А тепер покажіть чи ви раді гостям? (оплески). Ми як справжні господарі зробимо все для того, щоб нашим гостям було затишно та комфортно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, у нас не звичайний урок, а ми сьогодні поїдемо на ярмарок. На математичний ярмарок. А щоб нам не було сумно, щоб поруч були добрі,
мудрі, кмітливі помічники, тобто наші гості, що ми зробимо?
(Запросимо з собою гостей у подорож).
Ну що ж вирушаємо на ярмарок!
На ярмарку цінується все найкраще, тому мені хотілося б, щоб девіз нашого уроку звучав так: «Не намагайся бути першим, а намагайся бути кращим».
На нашому ярмарку все можна купити тільки за знання.
Знайомимось із товарами, які продаються на ярмарку! Нам потрібно зробити «зарядку» для розуму.
Усний рахунок
От ми і на ярмарку. Підходимо до першого прилавку.
- Продається цибуля! Гірка, аж солодка! Гарні ліки від застуди! 4 грн віночок!
- У мене є 24 грн. То скільки ж віночків я зможу купити на ці гроші? У мене є 16 грн, 36грн?
А часничку не хочете? 5 грн віночок!
- Скільки вінків часнику можна купити на 45 грн? на 25? на 15?
Ой, діти дивіться, що продається. Тут є півні. Півень - символ вогню і войовничості. Він - уособлення пильності, завдяки чому стає передвісником біди: пильнуючи, першим помічає небезпеку і попереджає про неї. А ще за східним календарем 2017 рік - рік вогняного півня. Придбаємо?
- Діти, продаються 6 півнів. Кожен півень має вагу 2 кг. Яка маса всіх півнів?
- Покупці, які приїздили на ярмарок дуже цінували те, що придбали, тому вони все ретельно записували у зошит. Цифри вони писали каліграфічно та розбірливо. Давайте і ми запишемо, що ми придбали.
Каліграфічна хвилинка
Скільки півнів купили?
Запишемо стільки цифр 6, скільки вам років. Поставте між ними плюс. Замініть цей приклад на множення.
Учні повторюють про значення числа у таблиці множення:
- перше число показує який доданок;
- друге – скільки разів його додаємо;
- третє – добуток.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Діти, а хто здогадався, яку тему ми будемо вивчати сьогодні? Так, тема нашого уроку: Складання таблиці множення числа 6 та застосування її під час розв’язування виразів та задач.
ІІІ. Вивчення нової теми
1. Складання таблиці множення числа 6 (запис у зошити)
6 + 6 6 ⋅ 2 = 12
6 + 6 + 6 6 ⋅ 3 = 18
6 + 6 + 6 + 6 6 ⋅ 4 = 24
6 + 6 + 6 + 6 + 6 6 ⋅ 5 = 30
6 + 6 + 6+ 6 + 6 + 6 6 ⋅ 6 = 36
6 + 6+ 6 + 6 + 6 + 6 + 6 6 ⋅ 7 = 42
6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 6 ⋅ 8 = 48
6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 6 ⋅ 9 = 54
1.2. Спостереження та порівняння.
– Як перевірити кожен результат таблиці множення числа 6? (Додаванням числа 6).
– На скільки збільшується кожен наступний добуток? (На 6).
– Який перший множник? (стале число 6).
– Другий множник? (збільшується на 1).
– Випадки множення до 6 нам знайомі. Нам залишається опрацювати чотири приклади.
6 • 6 =36
6* 7 =42
6 • 8 =48
6* 9 =54
1.3. Робота в парах (проговорюємо):
- Прочитайте приклади, коли закриті добутки.
- Повертаємось до каліграфічної хвилинки, То скільки у вас вийшло?
ІV. Узагальнення та систематизація знань.
Ой, подивіться, що ще продається, та це ж бублики!
Бублики купуйте, продавця шануйте! Дірку від бублика дам за п'ятак! А як обчислите - можу й за так!
Приклади прикріплені до бубликів (біля дошки ).
Не забуваймо, що ми – юні економісти, тому будемо рахувати точно, швидко.
- Щоб придбати ці бублики ми маємо попрацювати самостійно
- Самоперевірка.
- В кого інші відповіді? Підніміть руки , в кого так як на екрані. Молодці!
Діти, а що ж це за ярмарок без пісень та танців? Нумо до танцю!
Фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія».
Робота над задачею. Робота в парах.
З давніх часів в Україні славилися вироби з глини.
Майстер, який виробляє вироби з глини – називається гончар.
Свої вироби пропонують гончарі і нам.
Задача.
Максим: Купуйте мій глечик, який коштує коштує 30 гривень.
Діма:А я продаю у 6 разів дешевше. Купуйте у мене.
- Діти, скільки потрібно грошей, щоб купити 2 глечики?
Аналіз змісту задачі.
- Що нам відомо?
- Що відомо про другий глечик?
- А дешевше – це більше чи менше?
Скорочений запис біля дошки.
1гл. – 30 грн
2 гл.- ?, у 6 разів менше
Разом - ?
Запис розв’язку задачі на дошці.
Робота в групах.
На Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи.
Скомороха – той, хто співає жартівливі пісні на ярмарку.
А один з них продавав «кота в мішку». Що це таке? А так говорили, коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами спробуємо купити «кота в мішку», а для цього потрібно згрупуватись та виконати завдання.
Правила!!!
Пригадайте, будь ласка правила роботи в групі. Перегляньте ще раз їх, вони лежать у вас на партах.
Задача 1.
На ярмарку козаки купили 6 кг фруктів, а овочів – у 3 рази більше, ніж фруктів. Скільки всього кг продуктів купили козаки?
Задача 2.
На ярмарку продавались 24 кг цукерок. А печива – у 6 разів менше. Скільки кг солодощів продавалось на ярмарку?
Задача 3.
Господиня купила на ярмарку 5 глечиків по 6 грн. А потім ще купила посуд за 20 грн. Скільки грошей витратила господиня?
Перевірка. (Лідери груп зачитують розв’язання).
Молодці! А нашим «котом у мішку» виявилась риба. А знаєте, чому люди купували рибу? Бо зовсім скоро (27 лютого) почнеться піст, а риба належить до пісної їжі.
ІV.Закріплення навчального матеріалу.
Іде дівчина. Несе окуня. На ньому напис: 6 кг
Говорить слова:
Ой, я, молода, на базар ходила.
На базар, на базар, на базар ходила я.
Ой, я, молода, окуня купила .
Окуня, окуня, окуня купила я.
- Гарненький окунь. Купуємо рибу.
- А скільки будуть важити 5 таких окунів? (2, 6, 7, 4, 9, 3, 8)
V. Підсумок уроку.
Ось і підійшла наша подорож до кінця. Ми багато чого придбали на ярмарку. А що саме, зараз дізнаємось
Я знаю . . .
Я вмію . . .
Я ціную . .
VІ. Домашнє завдання.
Дивіться, що у нас ще є! Це яблука. Ой, не звичайні, а з секретом! Це буде вам гостинець із домашнім завданням. Розкрию секрет: якщо серед результатів ваших обчислень буде відповідь, яка дорівнює добутку з таблиці множення числа 6, то на вас чекають успіх, щастя, а також подяки у щоденниках!
|