Тема . Заповідь любові
Мета: допомогти дітям усвідомити зміст головних заповідей любові - любов до Бога і до ближнього; розвивати життєву християнську позицію дітей на основі щоденних ситуацій; виховувати почуття гідності та любові.
Ключовий вірш: «Хто любить Бога, той нехай любить брата свого»
Обладнання: Підручник, відеослайди про любов, кольорові олівці , сліди зі словами ключового вірша, контур серця.
Хід уроку
l. Організаційно-мотиваційний етап
(Читання вірша з дошки)
Як любиш ти й тебе полюблять.
Як ти з добром добро й тобі.
Так Бог створив цей світ з любові,
Любов він дав її тобі й мені.
ll. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду
1. Слухання та обговорення оповідання « Мамина казка про любов та турботу»
Жили два маленьких хлопчики, два сусіди. Один, Сергійко, був слухняний, а другий, Миколка, ніколи не слухав маму чи тата. Одного разу на подвір`я хлопчиків впало невідоме насіннячко. Сергійкові мама одразу порадила посадити насіння, тому що гарна справа завжди приносить гарні результати, наче вдячність. А Миколка нікого не слухав та вважав, що йому непотрібно ніколи нічого робити. Насіннячко, яке посадив Сергійко, швидко почало проростати, оскільки хлопчик турботливо та з любов`ю піклувався про нього, поливав та посипав добривом. Як порадила любляча мама. Й через пару місяців виросла пишна та гарна шипшина, заквітла, ароматом та красою віддячила Сергійкові за турботу. Та одного разу Миколка захворів. Його мама не знала, що робити, а тому звернулася по допомогу до Сергійкової мами. Сергійко пішов до своєї улюбленої шипшини та зірвав плоди для хворого сусіда. Шипшина була дуже корисна, оскільки виросла на любові та турботі. Миколка швидко видужав та зрозумів, наскільки важливо у житті робити добрі справи. Адже любов і турбота завжди приносять чарівні плоди, які здатні творити чудо у житті , навіть врятувати життя.
2. Бесіда.
-Чому маленьке насіння проросло? -Які плоди приносить любов і турбота про інших?
lll. Мотивація навчальної діяльності.
1.Слово вчителя.
Ми дуже часто чуємо слова «любов», « я тебе дуже люблю», « любов дає мені силу».
Що ж означає слово «любов»?
2. Перегляд слайдів ( ілюстрацій) «Любов очима дітей .»
3 .Повідомлення теми і мети уроку.
ЗАПОВІДІ ЛЮБОВІ.
lV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.
1.Слово вчителя.
Бог промовляв до вибраних людей. Мойсей отримав на горі Синай 10 Божих заповідей, та всі вони спираються на дві заповіді любові - любов до Бога і до ближнього.
2.Словникова робота.
Любов - це почуття глибокої сердечної прихильності до кого -, чого –небудь.
Любов до Бога – це почуття глибокої сердечно ї прихильності до Творця.
Любов до людини –глибока повага , шанобливе ставлення до неї глибока приязнь, викликана родинними зв`язками.
3. Фізкультхвилинка.
4. У чому проявляється любов до Бога? Шануючи його творіння, шануємо його Самого.
Допоможе нам це зрозуміти оповідання А. Бортника « Зламана гілка.»
Зламав Івасик гілку ясеневу і кинув геть,коли награвся нею. Веселий він побіг собі додому. Вона ж лежить на глинищі рудому. В самотності зітхає гілка тяжко :Уже на ній не сяде більше пташка. Вже вітерець її не захитає. «Хитати ще?»- її не запитає. В її прожилках не бродити соку, не гріти мрію, ніжну і високу! Вгорі шумлять зелені верховіття, вона ж довіку тлітиме як сміття. Івась у ліжку спить спокійно,тихо. Невже не знає він, що скоїв лихо?
5. Опрацювання біблійної історії .
Любов до ближнього добре ілюструє «Притча про доброго самарянина.»
Один чоловік ішов дорогою до Єрусалиму до Єрихона. На дорозі напали на нього розбійники, які його обдерли, побили тяжко, забрали всі гроші та пішли геть, залишивши його вмирати.
Через якийсь час тією дорогою йшов священний. Побачив він пораненого чоловіка,але не зупинився і пішов далі.
Згодом час проходив тією дорогою церковний слуга - левіт. Та він також не допоміг пораненому чоловікові.
Однак невдовзі проходив ще один чоловік, що проживав в місті Самарія. Євреї та самаряни не любили одні одних. Та, побачивши пораненого єврея самарянин змилосердився над ним. Він підійшов до нього, обмив , перев’язав йому рани, замастив їх оливою.
Потім посадив чоловіка на осла і привіз до заїжджого будинку, в якому доглядав за ним. Коли ж мав від’їхати, то заплатив господареві будинку.
А також попросив його,щоб той доглядав за хворим чоловіком, та пообіцяв: якщо буде потрібно,то, коли повернеться,заплатить ще.
- Кого з трьох подорожніх можна назвати ближнім для пораненого чоловіка?
- Які справи засвідчили про любов до ближнього?
- Що доброго ти можеш зробити для тих,хто є поряд з тобою?
6.Ключовий біблійний вірш. На слідах написані слова ( Хто любить Бога, той нехай любить і брата свого). Складіть сліди і прочитайте що говорить Бог про любов.
-Дорога юбові довга і звивиста, треба зробити не один крок, щоб пізнати справжню ЛЮБОВ.
7.Робота з віршем Людмили Брокс.
(-Прочитай вірш. Червоним олівцем підкресли слова, які говорять нам, кого та що ми маємо ще любити крім Бога.
-Прочитай підкреслені слова.)
Люби, дитино, квітку і комаху.
Люби усе що бачиш ти навкруг!
Бог дав любов, але не пута страху.
Він є отець, Він є найкращий друг!
Люби свій край, люби свою родину ,
Свята земля-- її також люби,
І свій народ, і кожную людину,
А любиш - отже , всім добро роби.
Не убивати, нищити, ламати-
У світ прийшли ми будувать, любить
І берегти, й творіння шанувати-
Руками нашими сам Бог творить.
8.Фізкультхвилинка.
VI. Закріплення вивченого на уроці
1.Слухання та обговорення оповідання В. Осєєвої « Просто бабуся».
Вулицею ішли хлопчик і дівчинка. А попереду йшла бабуся.Було дуже слизько.Бабуся послизнулася і впала.
- Потримай мої книжки!- крикнув хлопчик,віддав дівчинці портфель і кинувся допомагати бабусі.
Коли хлопчик повернувся, дівчинка запитала його:
- Це твоя бабуся?
- Ні,- відповів хлопчик.
- Мама? – здивакувалася подружка.
- Ні!- Хто ж, тітка? Чи знайома?
- Та ніж бо, ні!- усміхаючись , відповів хлопчик. – Просто бабуся.
-Чому дівчинка дуже здивувалася?
-Чи ти робиш добро іншим з любові до них чи з обов`язку?
-Чого ти очікуєш від друзів та рідних?
VII. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.
1.Бесіда.
-У полягає любов до Бога?
-Що означає любити Бога?
-Хто є твоїм ближнім?
2.Творча робота.
-Обведи контур серця.
-Замалюй його в червоний колір.
-Впиши імена найдорожчих тобі людей.
VIII. Підсумок уроку.
Щасливий той хто …(продовжити)
|