Контроль та оцінювання знань за темами «Мова і мовлення», «Текст»
Мета: перевірити рівень сформованості знань учнів за темами «Мова і мовлення», «Текст»; розвивати мислення учнів, увагу; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми й мети уроку
III. Контроль знань (тестування)
1 варіант
1. П означити правильну відповідь.
Мова потрібна людям, щоб... :
а) малювати;
б) передавати думки;
в) спілкуватися.
2. Усне мовлення має бути:
а) голосним, гарним, емоційним;
б) правильним, виразним, зрозумілим;
в) культурним, тихим, лагідним.
3. Текст — це:
а) окремі речення;
б) об’єднані за змістом речення;
в) зв’язна розповідь.
4. Указати тип тексту.
І чому ж така красива наша школа восени? Бо навколо школи ростуть квіти. У садку достигають яблука. Але найбільше прикрашають школу дитячі голоси.
а) Розповідь;
б) міркування;
в) опис.
5.Записати три слова привітання.
6. Д ібрати заголовок до тексту.
Кіт побачив на дереві гніздо, у якому пищали пташенята. Він поліз на дерево. Прилетів старий дрізд. Він почав клювати кота. Кіт злякався і втік.
7. Записати речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
На ньому було дупло. В лісі росло дерево. Там жила білка. Вони були маленькі. В неї були білченята. Мати навчала своїх малят здобувати собі їжу.
8. Д описати кінцівку тексту.
Птахи — наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом...
2 варіант
1. П означити правильну відповідь.
Мова складається... :
а) зі слів;
б) із букв;
в) з речень.
2. П исемне мовлення має бути:
а) охайним, каліграфічним, зрозумілим;
б) мімічним, жестикулятивним;
в) голосним, інтонаційним.
3. Т екст складається:
а) із зачину, основної частини, кінцівки;
б) із заголовка, абзаців;
в) із речень.
4. Указати тип тексту.
У лісі діти знайшли зайченят. У руки їх брати не можна. Почує людський дух зайчиха — і побоїться до маляти підійти. Так і загине зайченя з голоду.
а) Міркування;
б) опис;
в) розповідь.
5. Записати три слова прощання.
6. Д ібрати заголовок до тексту.
У мами сьогодні день народження. Петрусь і Василько пішли до лісу. Вони нарвали квітів і подарували їх мамі. Матуся дуже зраділа. Вона похвалила синів.
7. Записати речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
І журавель видужав. Восени хлоп’ята знайшли в кущах журавля. Хлопчики принесли його в село. У птаха було поранене крило. Діти довго лікували журавлика.
8. Дописати кінцівку тексту.
Горобець побачив на березі шпаківню і зайняв її. За тиждень прилетіли з півдня шпаки.
Піднявся гамір...
IV. П ідсумок уроку
— Які труднощі виникли у вас під час виконання роботи?__
|