Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Вчитель - дефектолог Савчук Лариса Степанівна. Спеціальна школа - інтернат I-II ступенів №7 м. Києва.
Інтегрований урок з математики, фізичної культури та народознавства Тема: Куди ведеш, Чумацький шлях? Мета: Поглибити знання дітей про історію нашого народу. Закріпити швидкі обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі вивчених видів, визначати довжину ламаної. Розвивати швидкість, спритність, гнучкість, влучність під час виконання фізичних вправ. Продовжувати розвивати зв'язне мовлення, активізувати словниковий запас школярів, увагу, пам'ять. Виховувати любов до спадщини українського народу. Обладнання: Сюжетні зображення чумаків, картки з прикладами, мішки, індивідуальні картки для розв'язування задач, схема шляху, картки з зображенням гривні, малі м'ячі, гімнастичні лави, великий м'яч, канат. Хід уроку:
Учитель: Діти, сьогодні ми помандруємо у далеке минуле нашої Батьківщини. В народі кажуть, що майбутнє виростає з минулого. Уявимо себе чумаками, які вирушили в далеку подорож. Якщо козаки оберігали наші землі зі зброєю в руках, то чумаки сприяли розвитку торгівлі та економічних зв'язків. А що ви знаєте про чумаків-відважних ,мужніх, справедливих, надзвичайно чесних людей? Учитель: Звідки походить назва «чумак» ? Учень: З татарської мови чумак означає візник. Учитель: Чим користувалися чумаки для перевезення вантажів? Учень: Вони використовували паром, баржу, пліт. Учитель: Що таке валка возів? Учень: Група возів з вантажем. Учитель: Що возили чумаки в Україну? Учень: Чумаки возили сіль. Учитель: Скільки років існувало чумацтво? Учень: Тисячу років. Учитель: Що таке пуд? Учень: Старовинна одиниця виміру маси, 1 пуд дорівнював 16 кілограмам. Учитель: Що допомагало чумакам правильно визначати напрям шляху? Учень: Сузір'я Чумацький шлях. III. Повідомлення мети уроку: Учитель: Отже, вирушаймо у захоплюючу подорож, де нас чекають випробування і ви доведете, що ви справжні нащадки чумаків. На шляху у вас будуть траплятися різні перешкоди. Щоб їх подолати потрібно проявити кмітливість, сміливість, винахідливість. Вам доведеться пройти через болото, переплести річку, пройти по вузькому містку, зібрати сіль у мішки з результатами 32 і 35. Подолання смуги перешкод з використанням: 1.Різновиди ходьби. 2.Лазіння по гімнастичній лаві. 3.Різновиди пересувань. 4.Техніка метання малого м'яча в ціль (горизонтальну, вертикальну). Учитель: Чумаки були влучними стрільцями. Ви повинні, як справжні чумаки, влучити в ціль. Для цього потрібно вибрати гармату, використовуючи знання таблиці множення та ділення. Треба швидко знайти м'ячик з прикладом, щоб результат був 8 і влучити ним в ціль. Учитель: Ви зібрали сіль, а тепер вирушаємо на Україну. На віз (великий м'яч) кладемо мішки з сіллю, по зоряній карті знаходимо дорогу і визначаємо довжину шляху(довжину ламаної лінії). Вирушаємо! Учні прокочують великий м'яч за допомогою канату. Учитель: Ось ми вже на Україні! Яка довжина вашого шляху? А чим визначали довжину шляху чумаки? Учні: Верствами. 1 верства трохи більше кілометра. Учитель: Як ви дізналися довжину вашого шляху? Учні: Ми додали довжину всіх ланок нашого шляху: 5+5+9=19 верств. Учитель: А куди це ми потрапили? Учні: На ярмарок! Учитель: На ярмарку чумаки продавали сіль. Давайте й ми продамо нашу сіль. Чумаки, яка вага ваших мішків? Учні: В 1 мішку-пуд. В 2 мішку- на 4 кілограми менше ніж в 1 мішку, а в 3 мішку-у 3 рази менше ніж у другому мішку. Учитель: Хто швидше визначить вагу мішків? Учні на індивідуальних картках розв'язують задачу. Учитель: А скільки коштують ваші мішки з сіллю? Учні: 53 гривні. Учитель: А в мене є тільки 100 гривень. Дасте мені решту.? Учні вираховують решту, використовуючи картки з зображенням гривень. IV. Підсумок уроку. Учитель: Всі завдання ви виконали, і довели що ви є справжніми нащадками чумаків. Ви сміливо подолали всі перешкоди і зірочки із сузір'я «Чумацький шлях» спустилися на ваші долоні. Сподобалась вам подорож у минуле? Ми ще не раз будемо мандрувати сторінками історії нашої України. | |
Переглядів: 633 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |