Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема: Лічильна одиниця- сотня. Розрядні числа Мета: ознайомити з новою одиницею лічби- сотнею та розрядами трицифроих чисел; формувати в учнів уявлення про числа в межах 1000; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння; стимулювати цікавість до вивчення математики. Обладнання: ноутбук, прєктор, картки для групової та роботи в парах, підручник з математики, мікрофон, кольорові цеглинки LEGO. Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу. Вид уроку: урок- подорож. Хід уроку І Організаційний момент Я рада вітати всіх у класі. Пролунав шкільний дзвінок, Запросив нас на урок. Вирушаймо ми у путь, Нас цікаві справи ждуть. Кожен із вас – творча особистість. Ваша творча натура налаштована на фонтан думок, ідей, пропозицій. -Якщо ви хочете бути добрими та розумними – посміхніться один одному. -Якщо ви хочете допомагати один одному - простягніть руку товаришу. -Якщо ви хочете бути працелюбними – підніміть руки вгору. Вправа «Очікування» Діти, а що ви очікуєте від нашого урока ? нових знань; дізнатися щось нове на уроці; цікавим; отримати задоволення від уроку; Дякую! Мені подобаються ваші варіанти очікувань. Відповідно до очікувань пропоную працювати під девізом: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати Дружно й плідно працювати! На уроці ми будемо спілкуватися вчитися розуміти одне одного. Для цього ми повинні працювати , як одна команда – злагоджено і чітко. А тому давайте я нагадаю правила роботи на уроці. Правило піднятої руки. Співпраця в групах, парах. Вміння слухати інших. Працювати творчо. Працювати активно. А також протягом уроку будемо оцінювати себе. Якщо ви все зрозуміли і правильно виконали завдання (зелений колір лего). Якщо були незначні помилки 1 – 2 ( жовтий колір лего ). Якщо було важко працювати, припускався помилок ( червоний колір лего). Я дуже хочу, щоб на нашому уроці панувала атмосфера взаєморозуміння, пізнання успіху. ІІ Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів. Ще до школи для багатьох із вас вивчення математики повʼязувалось із вивченням чисел. Ви чули назви великих чисел – сотні, тисячі, мільйону, і прагнули їх застосувати у лічбі. В першому класі ви спочатку вивчили числа в межах 10, а потім – у межах 100 і дуже чекали, коли будете оперувати більшими числами. ІІІ. Актуалізація опорних знань та способів дії. Ось і настав цей час, сьогодні на уроці ви нарешті вийдете за межі однієї сотні. Але спочатку погляньте під парти і дістаньте те. Що ви туди не клали. Що це? ( крапелька) Вірно! На крапельках є числа. Якого вони розряду ? ( ІІ розряду, десятків) -1 група, візьміть свої крапельки і розташуйте свої числа в порядку спадання. -2 група, в порядку зростання. -3 група, в порядку зростання. -4 група, в порядку спадання. Молодці! Гарно впоралися з першим завданням. Сьогодні у нас урок – подорож, а помандруємо ми океанами і ця мандрівка поведе нас на острів «Нових знань». На нашому уроці ми будемо не тільки мандрівниками, а й дослідниками. Перш ніж вирушити в подорож, нам потрібно зібрати з собою весь багаж наших знань. А щоб подорож здійснилася, ми будемо мандрувати, як ви думаєте на чому? ( на кораблі) Вірно! Давайте розгорнемо свої зошити, сьогодні це будуть бортові журнали і запишемо 25 січня Класна робота А якою буде каліграфічна хвилинка ми зараз дізнаємося, коли дамо відповіді на запитання. Давайте пригадаємо скільки океанів ми знаємо? (5) Чудово! Досліджувати ми з вами будемо 3. -Тихий -Індійський - Атлантичний У нас є числа 5і3. Давайте складемо двоцифрові числа? (53) 3)Перш ніж записати, давайте дамо характеристику числу 53 - Число 53- двоцифрове, складається із 5 десятків 3 одиниць. Сусіди числа 52 53 54 Записуємо каліграфічно число 53 Самооцінювання Продовжуємо подорож Порт « Геометричний А тепер скажіть, що ще потрібно справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах?( Курс) А щоб правильно визначити курс корабля нам потрібні математичні знання. У подорож беремо карту. Давайте поглянемо на карту, що ж наш маршрут нам нагадує? ( ламану лінію) Завдання Потрібно дізнатися довжину нашого шляху. Вимірявши ламану лінію.
28+36+14+22=100км. Це і буде наша відповідь між портами Оцініть себе на цьому етапі нашого уроку( Якщо біля дошки то оцініть себе цеглинкою лего, а всі інші в зошитах сердечком відповідного кольору) Виконання вправ, що необхідні для відкриття нових знань. Як ви думаєте ?Без чого корабель не зможе виконувати нашу подорож? ( без штурвалу) А щоб попасти на корабель і дізнатися його назву зараз пограємо в гру. Гра «Бліц - турнір» (швидко і правильно відповідати ) «Мозковий штурм» 1)Як називають число, якщо у ньому одна цифра? ( Одноцифрове) 2) Назвіть найбільше одноцифрове число? (9) 3) Найменше одноцифрове число? (1) 4)Які розряди ви знаєте? ( І- розряд одиниць, ІІ- розряд десятків) 5)Скільки одиниць становить один десяток ? ( один десяток складається з 10 одиниць) 6) Назвіть числа 4-го десятка Молодці! Супер! Ви довели, що готові працювати далі і отримувати нові знання, то як ми назвемо наш корабель? Я пропоную « УСПІХ» А успіх – це: У- уміння працювати в групі С- співпраця П- перемога І- інтерес Х- хороший настрій Оцініть себе на цьому етапі уроку ( цеглинками лего) ІV. Формування нових знань і способів дій. -На цьому уроці на вас чекає маленьке відкриття. Сьогодні ви познайомитесь з новою лічильною одиницею – (сотнею). А якою давайте виконаємо завдання. Але ви маєте бути уважними, адже повинні засвоїти знання, які будуть потрібні вам у подальшому житті. 1)Об’єднаємося в групи. Зараз ми з вами проведемо невеличке дослідження. ( У кожній групі на парті є палички) Спочатку ви лічите окремі палички одиницями і зв’язуєте в пучок – десяток. А потім беремо 10 десятків і зв’язуємо у великий пучок. Хто може сказати як називається цей пучок ? ( Сотня ) То як ви думаєте, про що ми будемо говорити на уроці ? Так тема нашого уроку: Лічильна одиниця – сотня. Розрядні числа. 2)Колективне виконання завдання. Розгорніть будь ласка, підручник на с. 16. Завдання 1. – Ще з першого класу ми знайомі з лічильною одиницею. Десять лічильних одиниць складають десяток (1 пучечок паличок). Перераховуємо 10 десятків, звʼязуємо їх у великий пучок – сотню. Записуємо 10 десятків = 1 сотня. 1 сотня = 10 десятків = 100 одиниць Тож ми познайомилися з ІІІ розрядом – сотні. Перераховуємо сотні і повідомляємо учням, що 10 сотень становлять тисячу. 3) Наступна гавань «ОБЧИСЛЕНЬ» Робота в парах Порахувати один одному до тисячі – сотнями ? Порівняйте числа: 500 900 700 700 200 400 400 800 900 300 100 500 Чудово! Гарна робота! Оцініть себе на цьому етапі уроку V. Фізкультхвилинка Ознайомлення із числами першої сотні, лічба в межах 1000. Колективне виконання завдання Продовжуємо нашу подорож. Шлях наш пролягає через Атлантичний океан, в якому рухається тепла течія Гольфстрім. Щоб вона нас не віднесла в сторону нам потрібно виконати ще одне завдання. Робота на дошці. Зістав числа: 29 і 129 83 і 183 14 і 214 45 і 954 48 і 348 99 і 499 75 і 575 34 і 734 Однакове число одиниць і десятків. Відрізняє те, що друге число трицифрове, воно містить сотні. Оцініть себе на цьому етапі уроку. 5) Робота з ЛЕГО. Що я тримаю в руках – ЛЕГО. Діти сьогодні ми з вами відправимося в в чарівний світ – ЛЕГО. А нам допоможе наша подружка, її звати – ЦЕГЛИНКА. Знайдіть башточку і перевірте їх - 6. Розберіть її. За допомогою цеглинок зараз ми будемо вчитися викладати числа. І стовпчик – це сотні. ІІ стовпчик – це десятки. ІІІ стовпчик – це одиниці. Зараз я буду говорити числа, а ви викладаєте їх із цеглинок - 33, 15, 41, 131, 231, 312. Об’єднуємося в групи. 442, 532, 362 Молодці ! Із цим завданням впорались. Оцініть себе на цьому етапі уроку. Тепер ми можемо висадитись на острів « Нових знань» . І знайшли скарб. А який? Зараз дізнаємося. Ви знаєте, що людина без їжі може прожити 45 діб А без води від 3 до 10 діб Ми сьогодні знайшли крапельку, подорожували океанами – все це ВОДА. Як ви вважаєте, що в скрині?( пляшечки з водою) Супер! VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа « Мікрофон» Із якими числами ми ознайомились сьогодні на уроці? ( сотнями) Який розряд містить трицифрові числа? ( ІІІ розряд) Що ви можете сказати про сьогоднішній урок? Домашне завдання Опрацювати с. 17 завдання 7 Молодці діти! Ви справжні мандрівники. Винахідливість, взаємодопомога, та дружба з математикою допомогли досягти успіхів у подорожі. Я вас вітаю! Урок закінчено.
| |
Переглядів: 768 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |