Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Лічильна одиниця- сотня. Розрядні числа

Тема: Лічильна одиниця- сотня. Розрядні числа

Мета: ознайомити з новою одиницею лічби- сотнею та розрядами трицифроих чисел; формувати в учнів уявлення про числа в межах 1000; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; формувати прийоми аналізу, синтезу, порівняння; стимулювати цікавість до вивчення математики.

Обладнання: ноутбук, прєктор, картки для групової та роботи в парах, підручник з математики, мікрофон, кольорові цеглинки LEGO.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

Вид уроку: урок- подорож.

                                                                                                 Хід уроку

І Організаційний момент

Я рада вітати  всіх у класі.

Пролунав шкільний дзвінок,

Запросив нас на урок.

Вирушаймо ми у путь,

Нас цікаві справи ждуть.

     Кожен із вас – творча особистість. Ваша творча натура налаштована на фонтан думок, ідей, пропозицій.

-Якщо ви хочете бути добрими та розумними – посміхніться один одному.

-Якщо ви хочете допомагати один одному -  простягніть руку товаришу.

-Якщо ви хочете  бути працелюбними – підніміть руки вгору.

Вправа «Очікування»

Діти, а що ви очікуєте від  нашого урока ?

нових знань;

дізнатися щось нове на уроці;

цікавим;

отримати задоволення від уроку;

Дякую!  Мені подобаються ваші варіанти очікувань.

Відповідно до очікувань пропоную працювати під девізом:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно й плідно працювати!

На уроці ми будемо спілкуватися вчитися розуміти одне одного. Для цього ми повинні працювати , як одна команда – злагоджено і чітко. А тому давайте я нагадаю правила роботи на уроці.

Правило піднятої руки.

Співпраця в групах, парах.

Вміння слухати інших.

Працювати творчо.

Працювати активно.

А також  протягом уроку будемо оцінювати себе.

Якщо ви все зрозуміли і правильно виконали завдання (зелений колір лего).

Якщо були незначні помилки 1 – 2 ( жовтий колір лего ).

Якщо було важко працювати, припускався помилок ( червоний колір лего).

Я дуже хочу, щоб на нашому уроці панувала атмосфера взаєморозуміння, пізнання успіху.

ІІ Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів.

   Ще до школи для багатьох із вас вивчення математики повʼязувалось із вивченням чисел. Ви чули назви великих чисел – сотні, тисячі, мільйону, і прагнули їх застосувати у лічбі. В першому класі ви спочатку вивчили числа в межах 10, а потім – у межах 100 і дуже чекали, коли будете оперувати більшими числами.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та способів дії.

  Ось і настав цей час, сьогодні на уроці  ви нарешті вийдете за межі однієї сотні.

Але спочатку погляньте під парти і дістаньте те. Що ви туди не клали. Що це? ( крапелька)

Вірно!

На крапельках є числа. Якого вони розряду ? ( ІІ розряду, десятків)

-1 група, візьміть свої крапельки і розташуйте свої числа в порядку спадання.

-2 група, в порядку зростання.

-3 група, в порядку зростання.

-4 група, в порядку спадання.

Молодці! Гарно впоралися з першим завданням.

   Сьогодні у нас урок – подорож, а помандруємо ми океанами і ця мандрівка поведе нас на острів «Нових знань». На нашому уроці  ми будемо не тільки мандрівниками, а й дослідниками.

Перш ніж вирушити в подорож, нам потрібно зібрати з собою весь багаж наших знань.

   А щоб подорож здійснилася, ми будемо мандрувати, як ви думаєте на чому? ( на кораблі)

Вірно!

Давайте розгорнемо свої зошити, сьогодні це будуть бортові журнали і запишемо

25 січня

Класна робота

А якою буде каліграфічна хвилинка ми зараз дізнаємося, коли дамо відповіді на запитання.

Давайте пригадаємо скільки океанів ми знаємо? (5)

 Чудово!

Досліджувати ми з вами будемо 3.

      -Тихий

      -Індійський

      - Атлантичний

    У нас є числа 5і3. Давайте складемо двоцифрові числа? (53)

        3)Перш ніж записати, давайте дамо характеристику числу 53

- Число 53- двоцифрове, складається із 5 десятків 3 одиниць. Сусіди числа 52   53   54

Записуємо каліграфічно число 53

Самооцінювання

Продовжуємо подорож

Порт « Геометричний

 А тепер скажіть, що ще потрібно справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах?( Курс)

А щоб правильно визначити курс корабля нам потрібні математичні знання. У подорож беремо карту.

Давайте поглянемо на карту, що ж наш маршрут нам нагадує? ( ламану лінію)

Завдання

Потрібно дізнатися довжину нашого шляху. Вимірявши ламану лінію.

 

 

28+36+14+22=100км.

Це і буде наша відповідь між портами

Оцініть себе на цьому етапі нашого уроку( Якщо біля дошки то оцініть себе цеглинкою лего, а всі інші в зошитах сердечком відповідного кольору)

Виконання вправ, що необхідні для відкриття нових знань.

   Як ви думаєте ?Без чого корабель не зможе виконувати нашу подорож? ( без штурвалу)

   А щоб попасти на корабель і дізнатися його назву зараз пограємо в гру.

Гра  «Бліц - турнір» (швидко і правильно відповідати )

«Мозковий штурм»

1)Як називають число, якщо у ньому одна цифра? ( Одноцифрове)

2) Назвіть найбільше одноцифрове число? (9)

3) Найменше одноцифрове число? (1)

4)Які розряди ви знаєте? ( І- розряд одиниць, ІІ- розряд десятків)

5)Скільки одиниць становить один десяток ? ( один десяток складається з 10 одиниць)

6) Назвіть числа 4-го десятка

Молодці! Супер! Ви довели, що готові працювати далі і отримувати нові знання, то як ми назвемо наш корабель? Я пропоную « УСПІХ»

А успіх – це:

У- уміння працювати в групі

С- співпраця

П- перемога

І- інтерес

Х- хороший настрій

Оцініть себе на цьому етапі уроку ( цеглинками лего)

ІV. Формування нових знань і способів дій.

  -На цьому уроці на вас чекає маленьке відкриття. Сьогодні ви познайомитесь з новою лічильною одиницею – (сотнею). А якою давайте виконаємо завдання. Але ви маєте бути уважними, адже повинні засвоїти знання, які будуть потрібні вам у подальшому житті.

1)Об’єднаємося в групи.

Зараз ми з вами проведемо невеличке дослідження. ( У кожній групі на парті є палички)

Спочатку ви лічите окремі палички одиницями і зв’язуєте в пучок – десяток. А потім беремо 10 десятків і зв’язуємо у великий пучок.

Хто може сказати як називається цей пучок ? ( Сотня )

То як ви думаєте, про що ми будемо говорити на уроці ?

  Так тема нашого уроку: Лічильна одиниця – сотня. Розрядні числа.

2)Колективне виконання завдання.

 Розгорніть будь ласка, підручник на с. 16. Завдання 1.

– Ще з першого класу ми знайомі з лічильною одиницею. Десять лічильних одиниць складають десяток (1 пучечок паличок). Перераховуємо 10 десятків, звʼязуємо їх у великий пучок – сотню. Записуємо 10 десятків = 1 сотня.

1 сотня = 10 десятків = 100 одиниць

Тож ми познайомилися з ІІІ розрядом – сотні. Перераховуємо сотні і повідомляємо учням, що 10 сотень становлять тисячу.

3) Наступна гавань «ОБЧИСЛЕНЬ»

Робота в парах

Порахувати один одному до тисячі – сотнями ?

Порівняйте числа:

500  900          700  700

200  400          400  800

900  300          100  500

 Чудово! Гарна робота!

Оцініть себе на цьому етапі уроку

V. Фізкультхвилинка

Ознайомлення із числами першої сотні, лічба в межах 1000.

Колективне виконання завдання

Продовжуємо нашу подорож. Шлях наш пролягає через Атлантичний океан, в якому рухається тепла течія  Гольфстрім. Щоб вона нас не віднесла в сторону нам потрібно виконати ще одне завдання.

Робота на дошці.

Зістав числа:

29 і 129           83 і 183       14 і 214         45 і 954

48 і 348           99 і 499       75 і 575         34 і 734

Однакове  число одиниць і десятків. Відрізняє  те, що друге число трицифрове, воно містить сотні.

Оцініть себе на цьому етапі уроку.

5) Робота з ЛЕГО.

Що я тримаю в руках – ЛЕГО.

Діти сьогодні ми з вами відправимося в в чарівний світ – ЛЕГО. А нам допоможе наша подружка, її звати – ЦЕГЛИНКА. Знайдіть башточку і перевірте їх -  6. Розберіть її. За допомогою цеглинок зараз ми будемо вчитися викладати числа.

І стовпчик – це сотні.

ІІ стовпчик – це десятки.

ІІІ стовпчик – це одиниці.

Зараз я буду говорити числа, а ви викладаєте їх із цеглинок  -  33, 15, 41, 131, 231, 312.

Об’єднуємося в групи.  442, 532, 362

Молодці ! Із цим завданням впорались.

Оцініть себе на цьому етапі уроку.

Тепер ми можемо висадитись на острів « Нових знань» . І знайшли скарб. А який? Зараз дізнаємося.

Ви знаєте, що людина без їжі може прожити 45 діб

А без води від 3 до 10 діб

Ми сьогодні знайшли крапельку, подорожували океанами – все це ВОДА. Як ви вважаєте, що в скрині?( пляшечки з водою)

Супер!

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа « Мікрофон»

Із якими числами ми ознайомились сьогодні на уроці? ( сотнями)

Який розряд містить трицифрові числа? ( ІІІ розряд)

Що ви можете сказати про сьогоднішній урок?

 Домашне завдання

Опрацювати с. 17 завдання 7

Молодці діти! Ви справжні мандрівники. Винахідливість, взаємодопомога, та дружба з математикою допомогли досягти успіхів у подорожі.

Я вас вітаю! Урок закінчено.

 

 

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.01.2022) | Автор: Лісова Тетяна Сергіївна
Переглядів: 209 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!