Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Людина та її здоров'я. Показники здоров'я

 Тема: Людина та її здоров'я. Показники здоров'я.

Мета: Продовжувати формувати в учнів уявлення про вплив здоров'я на фізичний розвиток, навчання, виконання різних справ, спілкування, настрій, поведінку.
Формувати уявлення про показники здоров'я.
Виявити ставлення дітей до свого здоров'я.
Розвивати в учнів мотиваційні основи збереження і зміцнення свого здоров'я.
Виховувати бажання оволодівати основами здорового способу життя, навичками безпечної для здоров'я поведінки.

І. Оголошення теми уроку.

II. Вивчення нового матеріалу.

Вступна бесіда.
У статті 49 Конституції України сказано: «Кожен громадянин України має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування».
- Діти, ви чули прислів'я "Здоров'я - всьому голова"?
- Як ви розумієте це прислів'я?
- Від чого залежить здоров'я людини?
- Що потрібно робити, щоб людина росла сильною і мала міцне здоров'я?
- Що ж означає бути здоровим?
Якщо ви веселі, вам хочеться бігати, стрибати, веселитися з друзями, якщо ви їсте з апетитом і міцно спите, - значить, ви здорові. У таких випадках ви говорите: "У мене нічого не болить. Я бадьорий та веселий. Мені добре вдома, хочеться ходити до школи".
Таке визначення поняття "здоров'я" на побутовому (буденному) рівні цілком відповідає науково офіційному: "Нормальне здоров'я - це стан фізичної та духовної рівноваги й соціального благополуччя; відсутність хвороб або фізичних вад".
Людина почувається нездоровою, коли в неї щось болить, присутні певні фізичні вади (наприклад, слуху, зору) або загальні негативні прояви (швидка втома, кволість, запаморочення тощо).

Здоров'я - це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми (діти - через необізнаність, дорослі - через легковажність) бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а повернути - дуже важко, іноді неможливо.

Як не прикро, Природа дарує здоров'я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати.
Якщо ж людина порушує цю умову - Природа відбирає здоров'я і дарує його комусь іншому з тією ж умовою.
Лікарі стверджують: здоров'я людини на 10% залежить від спадковості, на 5% - від медицини. Решта 85% - у руках самої людини.
Отже, наше здоров'я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення.

2. Знайомство з самим собою.

З чого «я» складаюсь, як особистість?

- Наша Земля велика. На ній живуть різні люди. Разом вони утворюють людське суспільство. Коли людина живе в суспільстві і спілкується (розмовляє з іншими людьми, допомагає чи заважає їм), вона проявляє своє суспільне (громадське) "я".
Наприклад: «Я допомагаю мамі вдома», «Я забрав у друга портфель», «Я пішов з однокласниками в кіно».
Є в людини і друге "я"- індивідуальне. Воно проявляється в тих випадках, коли ми щось робимо для себе. Це може приносити нам користь або завдавати шкоди.
Наприклад: "Я читаю цікаву книжку", "Я переходжу вулицю на червоне світло світлофора".
І, нарешті, є "я" біологічне. Це поняття включає в себе людське тіло і його життєдіяльність.
Наприклад: "Я людина високого зросту", «Я дихаю».
Із цих трьох "я" складається єдина, неповторна людська особистість.

Кожен з нас - особистість.

Ситуації.

а) Коли ми говоримо: "У дівчинки красиві очі», яку частину її "я" маємо на увазі?
б) Коли ми говоримо: "Хлопчик любить кататися на роликах", яку частину його "я" маємо на увазі?
в) Придумайте фрази, в яких говорилося б про суспільне та біологічне "я" людини.

Суспільне: я на прийомі в лікаря; я на екскурсії; я на прогулянці; я прибираю в класі тощо.

Індивідуальне: я дивлюся телевізор; я займаюся спортом; я курю; я їм багато овочів та фруктів тощо.

Біологічне: я маю гарне волосся; я сплю; я думаю; я маю гарну поставу; я ходжу в окулярах тощо.

г) Людина дихає свіжим повітрям, їсть якісні продукти, багато рухається, не перевтомлюється і т п. Про яке "я" людини ви почули? (про біологічне).

Коли ви здорові, - ви бадьорі і веселі. Будь яка справа вам під силу, хочеться бігати, стрибати, їсти з апетитом, міцно спати. На уроках ви уважні, активно і старанно працюєте, розв'язуєте задачі, малюєте, відвідуєте шкільну бібліотеку, спортивну секцію.

Ви, мабуть, чули приказку: «Глянь на вид - та не питай про здоров'я».
Напевне, знаєте й таку: "Здоров'я - всьому голова».

Ознаки здоров'я:
- відсутність болю;
- гарний настрій;
- пружні м'язи;
- блискуче волосся;
- нормальна температура тіла;
- хороший апетит;
- рожевий язик;
- рум'яні щоки;
- міцний сон;
- достатня маса тіла;
- достатній зріст;
- правильна постава;
- охайний вигляд;
- загартований організм тощо.

III. Робота по підручнику с.3 - 6.

IV. Робота з прислів'ями.

- Здоровому все здорово.
- Здоров'я за гроші не купиш.
- Хвороба людину не прикрашає.
- Хворому і мед гіркий.
- Праця - здоров'я, лінь - хвороба.
- Лагідне слово для хворого - ліки.
- Сила мовчить, а слабкість кричить.
- У здоровому тілі - здоровий дух.
- Сонце, повітря і вода - найкращі друзі.
- Здоров'я дорожче за багатство.

V. Здоровий спосіб життя.

Здоровий спосіб життя - це повсякденна турбота про збереження та зміцнення здоров'я.
Основні складові здорового способу життя:
- рухова активність;
- раціональне харчування;
- дотримання режиму дня;
- охайність і особиста гігієна;
- запобігання захворюванням і травматизму;
- прогулянки на свіжому повітрі;
- гарний настрій;
- організація робочого місця в класі і вдома.

VI. Підсумок уроку.

- Які основні ознаки здоров'я ви запам'ятали?
- Які ознаки здоров'я є у вас?
- Що ви робите, щоб бути здоровими?

 
Коркач Л.Д., СШ № 46 Солом'янського р-ну м.Києва

http://ostriv.in.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (04.01.2010)
Переглядів: 13650 | Рейтинг: 3.8/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!