Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Диференціація звуків [з]-[ж] за місцем утворення
Мета: навчити учнів розрізняти звуки за акустичними та артикуляційними ознаками. Порівнювати й аналізувати склади,слова із звуками[ з-ж]. Розвивати слухову увагу,фонематичний слух,пам'ять,увагу,мислення, Збагачувати активний словник. Виховувати працелюбність,старанність,виховувати культуру мовленнєвого спілкування. Обладнання: предметні малюнки,профілі артикуляції звуків,індивідуальні карточки, дзеркала,сюжетні малюнки. Хід заняття І.Організаційний момент. 1.Психологічний настрій. - Доброго дня!- мовлю за звичаєм. - Доброго дня!- кожному зичу я. - Доброго дня!- людям бажаю. І посміхаються у відповідь люди: Добрі слова ж бо для кожного любі. Щоб урок минув не марно, Треба сісти рівно,гарно. Не базікать на уроках, Як папуга чи сорока. ІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу. 1.-Над якими звуками ми працювали на попередньому занятті? - Це звуки голосні чи приголосні? - Що спільного при вимові цих звуків? - Чим відрізняється вимова цих звуків? - Сьогодні ми будемо продовжувати вивчати приголосні звуки і розрізняти їх за положенням язика. ІІІ. Основна частина. Щоб дізнатися які звуки будуть чергувати сьогодні на занятті,вам потрібно відгадати загадки та у словах-відгадках визначити перший звук. Летить виє. Сяде-землю риє. Чорне тіло,чорний вус, Ніби справжній сажотрус. В лісі тваринка живе полохлива, Добра,пухнаста та дуже ляклива, Вушка вона притискає свої, Шурхіт усякий лякає її. - Отже,сьогодні на занятті ми будемо вчитись розрізняти звуки [з-ж]. 2. Робота з профілями артикуляції. 3.Робота з індивідуальними дзеркалами (слідкуємо за органами мовлення при вимові даних звуків). (При вимові звука [ з ] – форма губ наближається до посмішки, кінчик язика за зубами внизу). - Язик донизу- за,за,за Кору берези гризе коза. (При вимові звука[ ж ]–губи наближають до кола, язик за верхніми зубами,піднятий догори). Язик вгору-жа, жа, жа Грає в лісі ведмежа. -Отже, що спільного при вимові цих звуків? -Чим відрізняється вимова звуків з-ж. 4.Запис числа та теми заняття в зошити(звертаємо увагу дітей,що звуки[ з ],[ж] на письмі позначаються буквами з,ж. І˅.Закріплення матеріалу. 1.Прочитати схему звукового ланцюжка. 2. Читання складів за стрілочками. А - У О - О У - У Е - Е А - А - А О - О - О 3.Читання слів із заданими звуками(букви у словах записані ,а ми рукою показуємо умовне положення язика у словах). Взував – жував Залізо – жаль Озимина – ожина Зебра – жебрак Везу – важу Лоза – ложка Вези – біжи 4. Гра «Збери букет квітів».(З квіток облетіли пелюстки,потрібно взяти пелюстку,назвати малюнок,що на пелюстці,прикріпити правильно пелюстку з малюнком на квіти,де живуь букви З,Ж). ˅.Фізкультхвилинка. 5.Робота в зошитах. (Назвати малюнки,записати слова у два стовпчики,виділяючи букви різним кольором). 6.Скласти словосполучення із словами (по одному на вибір з кожного стовпчика). 7.Скласти і записати речення. 8.Вправа «Фотооко»(визначити зайве слово)газета,лижі,кажан,бензин,жир,огірок. 9.Гімнастика для очей. 10.Робота з карточками(заміни символи буквами). ˅І. Підсумок заняття. Кримська Оксана Іванівна, вчитель-логопед СЗОШ І-ІІІ ст. №15 м.Хмельницького
| |
Переглядів: 4685 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.8/11 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>