Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Міністерство освіти і науки України Відкритий урок літературного читання у 4 класі Марія Хоросницька. Звідки в міста назва – Львів. Підготувала: Тема: Марія Хоросницька. Звідки в міста назва – Львів. Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; ознайомити із походження назви Львів; сприяти свідомому розумінню тексту вірша; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальні інтереси учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до України; шанобливе ставлення до історії свого народу. Хід уроку I Організаційна частина Уривок з пісні «Я – сонячний промінчик» Ситуація «Створи в собі сонечко» (Слайд 1) У природі є сонце. Воно світить, всіх любить і гріє. Давайте створимо сонце в собі. Закрийте очі, уявіть в своєму серці маленьке сонечко. Подумки направляємо до нього промінчик, який несе любов. Ми відчуваємо, як сонечко збільшилось. Направляємо промінчик з добром, сонечко ще стало більшим. Я направляю до вашого сонечка промінчики, які несуть здоров’я, радість, тепло, світло, ніжність, ласку. Тепер всі ваші сонечка об'єднались і стали одним великим сонечком, яке наповнене любов'ю, радістю, ласкою, світлом. Ось воно несе всім тепло і з’являється в нашому класі. Погляньте, діти! (прикріплюю сонечко) -Я гадаю з таким чудовим сонечком і вашим гарним настроєм, наш урок пройде вдало. Інтерактивна вправа «Очікування» (Слайд 2) - Діти, перед вами сонечко. Напишіть на промінчиках, що ви очікуєте від уроку і прикріпіть їх під сонечком на дошці. А в кінці уроку, якщо наші очікування здійсняться наше сонечко засіяє ще сильніше . (Деякі діти оголошують свої очікування). Для того, щоб ваші очікування справдилися, як ви гадаєте якими ви повинні бутина уроці: дружними, активними, уважними, творчими, не викрикуйте, слідкуйте за мовленням, запам'ятовуйте, давайте повні відповіді на запитання, читаючи, уявляйте, міркуйте та фантазуйте Давайте згадаємо і складемо правила до сьогоднішнього уроку. (Виставляється у вигляді силуетних знаків). Девіз уроку Слайд 3 Хай не буде ні одної Української людини Що не вміла б розказати Про минуле України! II Перевірка домашнього завдання. 1.Фронтальне опитування вправа - гра «Журналіст» (Слайд 4)
( називаю дитину), хоче взяти інтерв’ю та задати вам декілька запитань про історію міста з яким ви ознайомились на попередньому уроці. Запитання :
- Скажіть будь ласка, коли вперше згадується місто Чернігів у творі ? ( в 907 році )
2. Підсумок домашнього завдання.
III Мовленнєва розминка
У вс..м. св.т. — к.ж.н зн.. : Є Б.тьк.вщ.н. л.ш .дн. . І в н.с в.н. .дн. -єд.н. — Це н.ш. сл.вн. Укр.їн. .
Київ, Чернігів, Кременчук, село, Львів, Україна. Париж, Полтава, Кіроворгад, Одеса. Дніпро, Прут, Київ, Південний Буг, Десна.
Ни-ни-ни – вивчаємо історію … (України) Та-та-та – читаєм про історію …(міста) Ев-ев-ев лапою ляпає …(лев) Ів-ів-ів – дізнаємось про місто … (Львів) Іш-іш-іш – виразно читаєм …(вірш)
Зашифровані слова (Оповідання, вірш, легенда, казка) Опа-а+ов+ічк-чк+дат-т+ння=Оповідання Лап-ап+егі-еі+нро-ро+да=Легенда Бей-бей+ка+зін-ін+ка=Казка Для того, щоб дізнатися з яким жанром літературної творчості ми познайомимося на сьогодняшньому уроці, ви повинні відгадати останній літературний приклад. Вор-ор+ір+ш=Вірш - Що таке вірш? Вірш – це невеликий твір, іноді поділений на строфи( стовпчики). Рядки вірша римуються між собою, тобто мають риму. - Що таке рима? Наведіть приклади. Рима – це співзвучне закінчення віршованих рядків. IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку. 1. Вступне слово вчителя. Слайд 10 - Сьогодні ми продовжимо мандрувати містами України і поринемо у далеке минуле міста Львів. Познайомимося з віршем Марії Хоросницької «Звідки в міста назва – Львів»
Слайд 11 2. Уявна подорож по славетному місту Львів (відеозапис). VІ. Вивчення нового матеріалу 1.Інтерактивна вправа «Знаю сам, поділюся з іншими». – Напередодні кожен з вас мав змогу обрати групу, яка вам до вподоби. Слайд 12 Знайомтеся: І група – «Екскурсоводи» ІІ група – «Історики» ІІІ група – «Літературознавці». Кожна з груп отримали випереджувальні завдання. Слайд 13 Завдання першої групи «Екскурсоводи» - підготувати повідомлення про місто Львів. Прослухайте повідомлення і скажіть, хто побудував місто Львів? Вправа «Мікофон» (кожен член групи по черзі передає мікрофон). Слайд 14 Місто Львів виникло в середині 13 ст. Слайд 15 За переказами, його побудував галицький князь Данило Романович (десь приблизно 1241 р.) і назвав на честь найстаршого сина Лева, якому воно по смерті батька дісталося у спадщину. Слайд 16 За іншими переказами, місто заснував сам князь Лев Данилович. У 15-17 ст. Львів відігравав значну роль у розвитку середньовічної культури. Слайд 17 Так, заснований у 1661 році Львівський університет був одним із перших у Центральній Європі. Слайд 18 У Львові ж завдяки першодрукарю Івану Федорову був виданий перший в Україні друкований «Буквар». Слайд 19 Слайд 20 У місті знаходиться найбільша кількість пам’яток архітектури в Україні. У 2009 році Львову надано знання «Культурної столиці України». Слайд 21 Площу Ринок утворюють 44 будинки і ратуша в центрі. На цій площі проживали найбагатші дворяни, вони мали право споруджувати будинки вище трьох поверхів заввишки та розміщувати на фасаді більше трьох вікон на одному поверсі. На Площі Ринок був базар, який відвідували перси і англійці, турки і голландці та французи. А в наші часи – це туристичний центр міста Львів. Слайд 22 Львів – сьоме за розмірами місто України. Тут живе майже 740 тис. мешканців. Слайд 23 Найвищий житловий будинок у Львові розташований на вулиці Зубрівська,49. Його висота 65 метрів. Він збудований у 2007році. Слайд 24 У Львові понад 100 діючих храмів. Слайд 25 Ще у Львові є будинок – кросворд та будинок з гігантським портретом Шевченка. Завдання другої групи «Історики» – підготувати інформацію про Данила Галицького. (Слайд 26) (Слайд 27) Данило Галицький був одним із найвідоміших князів. Він відзначився своїми здібностями в політиці, воєнній справі, управлінні державою. В умовах ворожого оточення, не маючи достатньої опори, він зміг приборкати боярську опозицію. Данило Галицький зміг відновити єдність і відстояти незалежність держави, що досталася йому в спадок. А також протистояти такому могутньому ворогу, як монголо-татари. Слайд 28 Літописець дав влучну характеристику його діяльності: «Був князем добрим, хоробрим і мудрим, який спорудив городи многі, і церкви поставив...» – Багато легенд, міфів, віршів складено письменниками, поетами про походження міст, сіл. Однією з таких поетес була Марія Хоросницька. Завдання третьої групи «Літературознавці» підготувати інформацію про поетесу М.Хоросницьку. (Слайд 29) (Слайд 30,31)Марія Василівна Хоросницька (Сваричевська) народилася 13 травня 1924 року в с. Хоросно на Львівщині. Від назви села й узяла собі літературний псевдонім. Слайд 32 Після закінчення школи навчалася у Львівському педагогічному інституті. Рідний галицький край наділив її веселою вдачею. Коли вона стала письменницею, біля неї завжди юрмилися подруги, чувся сміх, вигуки, звучали вірші. Слайд 33 На долю Марії Василівни випали нелегкі роки арешту і заслання, про які вона неохоче згадувала. Померла письменниця 11 грудня 2006 року.
Шоколад місто лев М.Хоросницька Данило Галицький
V Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. 1.Опрацювання вірша М. Хоросницької «Звідки в міста назва – Львів». (Слайд 36 ) Проблемне питання: Звідки в міста назва – Львів»? Аудіозапис вірша. 2. Словникова робота Слайд 37 - Перед тим, як читати вірш, давайте проведемо словникову роботу. вік днина княжна дзвеніла перекотило Галицький - Значення, яких слів вам не зрозумілі? - Яка це частина мови? -Яке слово найдовше? -Яке слово найкоротше? - Прочитайте спочатку слова, в яких наголос падає на перший склад, тоді ті, в яких – на другий склад і т.д. 3. Повторне читання твору учнями. Слайд 38 - Гра «Рибки» (читання мовчки) - Гра «Бджілки» ( напівголосне читання) - «Лінійка» (читання з лінійкою) - Гра «Небо і земля» (читання з відривом очей) - Що ви дізналися з вірша про місто Львів? 4. Аналіз змісту твору. «Торбинка запитань» Слайд 39 (питання учні дістають з скриньки, а відповідь шукають у підручнику) - Між ким ведеться розмова у вірші? - Що зацікавило молодшого брата? - До кого звернувся молодший брат із запитанням? - Хто такий Данило Галицький? - Скільки років тому жив Данило Галицький? - Чому сумував князь? - На чию честь назвав князь місто? - Чого бажав князь синові? 5. Робота над виразністю читання. - Пригадайте, як читають речення залежно від розділових знаків . Знайдіть питальні, розповідні, спонукальні, окличні речення? - Як потрібно читати, коли стоїть тире? Двокрапка? Три крапочки? - Яким повинен бути темп читання? 6 .Виразне читання. Гра «Диктор телебачення» Слайд 40 Учень читає, періодично відриваючи погляд від вірша, дивлячись на глядачів. 7. Читання вірша в особах. 8. Робота в парах Слайд 41 Гра «Знайдіть дію»
8.Гра «Добери риму». Слайд 42 Розумів - ... (Львів) Питаю - ... (знаю) Данило - ... (перекотило) Слава - ... (справа) Один - ...(син) Прослав - ... (назвав) VI Підсумок уроку - Ось і закінчилася наша коротка мандрівка прекрасним містом Львів. Що вам найбільше сподобалося, запам’яталося . 1.Інтелектуальна вправа «Закінчи речення» (Слайд 43) Ø Сьогоднішній урок навчив мене ….. Ø Прочитаний вірш спонукає мене ….. Ø Найцікавішим на уроці для мене було …. Ø Здобуті знання мені допоможуть …… 2. Підведення підсумків очікування. - Діти ми гарно попрацювали на уроці і я хочу, щоб ви сказали – чи справдились ваші очікування від уроку. Хто досяг мети Підніміть свої промінчики на стільки справдилися ваші очікування. VІI. Домашнє завдання Слайд 44 Творчим і самостійним – знайти додаткову інформацію про легенди м. Львів Працьовитим – виразно читати вірш в особах на ст. 44. Запитання за змістом. Слайд 45 На згадку про це прекрасне місто пропоную вам подивитися відео сюжет «Сім чудес Львова» | |||||||||||||
Переглядів: 1214 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |