Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Мої рідні. Моя родина
Тема. Мої рідні. Моя родина.
Мета. навчальна: розширити знання учнів про сім'ю, родину, допомогти усвідомити своє місце, приналежність до певного роду та спільної християнської родини; розвивальна: розвивати бажання дітей приносити радість у свої сім'ї. виховна: вчити шанувати, любити своїх рідних, виховувати жити в любові. Обладнання: Біблія, сімейний альбом, малюнки родовідного дерева, плакати. Музичний супровід «Молитва матері». Ключовий вірш: «Як мені вас не любити». Міжпредметні зв'язки: зв'язок з образотворчим мистецтвом, музикою, читанням. Використана література: читанка для 2 класу, зошит, посібник для вчителя, Біблія. Хід уроку І. Вступна частина Вчитель. – Любі діти! Погляньте у вікно – як ласкаво посміхається Вам сонечко. Привітаймо його і скажімо: «Доброго дня!» А тепер усміхнімось один одному й побажаймо: «Доброго дня!» 1. Християнське привітання. - Діти, - будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне! 2. Спільна молитва. Вислухай мене, Боже Мій Господи, Почуй моє благання, Пошли в сім'ю мою Мир, спокій і єднання Ти, що таємно З неба поглядаєш, Про мою маму й тата мого Добре усе знаєш. Навчи батьків моїх У Божім страсі жити, Любити один одного Й ніколи не сваритись. 3. Повторення. - Хто дає нам життя? - Яке найбільше щастя для дітей? - Як треба ставитись до батьків? - Хто такий Отець – Небесний? - Чого хоче для дітей Бог? 4. Повідомлення теми і мети уроку. На сьогоднішньому уроці ви розкажете мені про себе, про рідних людей, з якими ви проживаєте та які піклуються про вас. ІІ. Основна частина 1.Відгадування загадки. Цифра ця усім говорить, Скільки днів до тижня входить. А як поряд стане буква»Я», То це буде вже…( сім'я ). Вступна бесіда. Вчитель. – Кожен із нас живе в родині серед близьких і дорогих людей. Тато, мама, діти – це родина. Дід, баба, дядько, тітка, дядькові і тітчині діти – рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня, - це рід. Рід від роду – то народ. Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу, до своєї землі. Бог – наш добрий Отець. Він сотворив нас і наші сім'ї. Сім'я і рідна домівка – це те місце, де людина почуває себе в повній безпеці та комфорті. Бог хоче, щоб у наших сім'ях завжди панували любов і злагода. 2. Розповідь дітей про свої родини з демонстрацією сімейного альбому. (Розповіді дітей). 3. Робота над завданням №1у зошиті (с.19).) (Діти описують найближчу їм людину). 4. Робота над акровіршем. (На дошці записаний вірш). Ми вічно прагнем вирости, А вона за нас радіти, Ми без неї – сироти, А для неї завжди діти, - Мама…Усе найрідніше, найдорожче, наймиліше від неньки. З перших днів і впродовж усього життя ми прагнемо поспілкуватися, порадитися з матусею, розділити з нею радощі і біди. Матуся – берегиня родинного вогнища, берегиня сім'ї. 5. Робота в групах. Завдання: - Які вірші про маму ви знаєте? - Опишіть словесно портрет матусі? - Заспівайте пісню про рідну матусю. (Презентація). 6. Прослуховування пісні «Молитва матері». Вчитель. – Поміркуйте: якщо від слів »танк» і «торт» забрати по дві останні букви, а ті, що залишилися, - з'єднати, то рідне нам слово будемо мати.(Тато) - Татка всі вважають сильнішою половиною сім'ї, тому він повинен забезпечувати сім'ю. 7. Робота в парах. - Розкажіть, де працюють ваші татусі? - Чого ви навчилися у своїх батьків? 8. Складання «Павутинки» (асоціативного куща). Робота в групах. Мама (яка?)… Тато (який?)… ІІІ. Фізкультхвилинка «Ми – одна сім'я». В цьому класі друзі всі ми, раз-два-три. Ви і ми, і ти, і я – раз-два-три. Руку дай тому, хто зліва, Руку дай тому, хто справа, Ми одна сім'я. Посміхнісь тому, хто зліва раз-два-три. Посміхнись тому, хто справа раз-два-три. Ми – одна сім'я. ІV. Закріплення матеріалу 1.Розповідь учителя про приналежність кожного з нас до однієї християнської родини. - Ваші тати та мами трудяться. Для чого вони так стараються? Для того, щоб кожен із вас виріс і став доброю людиною. А ваших батьків виростили ваші дідусі, бабусі, прадідусі, прабабусі – християни. Це означає, що всі вони вірили в Бога і жили за Божим Законом. Новонароджених дітей приносять в церкву і охрещають їх. Пізніше вчать дітей молитви і приводять їх у Божий дім – церкву. Отже, ми всі належимо до великої християнської родини – християнської. Ми - християни, а це означає, що ми маємо віру в Ісуса Христа, молимось Йому і просимо в Нього допомоги. 2. Робота над прислів'ями (Читанка с. 27). (Діти читають і пояснюють зміст прислів'я). Без сім'ї нема щастя на землі. 3. Робота над біблійним віршем (Читанка с. 27). (Читання і пояснення змісту вірша). 4. Робота над завданням №2 у зошиті (с.19). (Діти розфарбовують малюнок «Християнська родина»). 5. Родовідне дерево. - З давніх-давен велику сім'ю порівнювали з великим деревом, яке міцно тримається за землю своїм корінням, а гілками тягнеться до неба, до сонця. Чим грубіший і вищий стовбур, тим старовинні ший рід. Нижні гілки – це лінія дідусів та бабусь; трохи вище розмістилися батьки: тато мама, а також дядьки, тітки. На найвищих тоненьких гілочках прикріпилися брати і сестри. 6. Розгляд родовідного дерева. (Розповіді дітей, показ малюнків родовідного дерева). 7. Вивчення вірша. Вчитель. – Вивчіть цей вірш і розкажіть батькам. Вони будуть раді. Як мені вас не любити, Рідний, батьку, нене; Та ви ж мене згодували І дбали про мене. Батько розуму навчає, Мати приголубить. Ніхто мене так на світі, Як вони, не любити. Дай же, Боже, щоб виріс, В школі гарно вчився, Щоб я батькові і ненці Добре відплатився. Богдан Лепкий 8. Робота над прислів'ями і приказками. Конкурс «Закінчи прислів'я».Робота в парах. * Шануй батька й неньку (буде тобі скрізь гладенько). * У дитини заболить пальчик, (а у матері – серце). * Яка сім'я, (такий і я). * Який кущ – така й калина, (яка мати – така й дитина). * Мати однією рукою б'є, (а другою – гладить). 9. Читання та обговорення додаткової літератури. Ну й гарно все придумав Бог! Ну й гарно все придумав Бог: Як тато й мама – то удвох. А як бджола – то у гурті, Сова – в дуплі й у самоті. Придумав рибок ціле море, Карпати – гори й хмари – гори. Придумав сонце – соняха вгорі, А зорі засвітив, як ліхтарі. І місяця поставив на сторожі Лілеї, чорнобривчика і рожі. А щоб забути геть про все сумне, Придумав Бог для тебе й мене! Галина Карпа Батьківське і материнське благословення – це добрі слова батьків, їхні любов, підтримка й молитва. І в давні часи і нині батьки благословляють дітей на навчання, на добрі справи, на важливі кроки в житті. V. Підсумок уроку Дружна родина – велика підтримка на все життя. Хто з дитинства шанує батьків, дідуся з бабусею, інших родичів, дружить з ними, той усе життя буде відчувати родинне тепло, матиме дружну родину. Поклонися щодня батькові низенько, Бо в нього серденько до твого близенько. Поклонися щодня матінці ще нижче, Бо серденько в неї до тебе ще ближче. Климанова Валентина Михайлівна? учитель початкових класів.
Новоград-Волинська школа № 7 Житомирської обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 9754 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всього коментарів: 0 | |