Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Мої рідні. Моя родина
Тема. Мої рідні. Моя родина.

Мета.
навчальна:
розширити знання учнів про сім'ю, родину, допомогти усвідомити своє місце, приналежність до певного роду та спільної християнської родини;
розвивальна: розвивати бажання дітей приносити радість у свої сім'ї.
виховна: вчити шанувати, любити своїх рідних, виховувати жити в любові.
Обладнання: Біблія, сімейний альбом, малюнки родовідного дерева,
плакати. Музичний супровід «Молитва матері».
Ключовий вірш: «Як мені вас не любити».
Міжпредметні зв'язки: зв'язок з образотворчим мистецтвом, музикою, читанням.
Використана література: читанка для 2 класу, зошит, посібник
для вчителя, Біблія. 

                                                            Хід уроку

І. Вступна частина
Вчитель.
– Любі діти! Погляньте у вікно – як ласкаво посміхається
Вам сонечко. Привітаймо його і скажімо: «Доброго дня!» А тепер
усміхнімось один одному й побажаймо: «Доброго дня!»

1. Християнське привітання.
- Діти, - будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!

2. Спільна молитва.
Вислухай мене, Боже
Мій Господи,
Почуй моє благання,
Пошли в сім'ю мою
Мир, спокій і єднання

Ти, що таємно
З неба поглядаєш,
Про мою маму й тата мого
Добре усе знаєш.

Навчи батьків моїх
У Божім страсі жити,
Любити один одного
Й ніколи не сваритись.

3. Повторення.

- Хто дає нам життя?
- Яке найбільше щастя для дітей?
- Як треба ставитись до батьків?
- Хто такий Отець – Небесний?
- Чого хоче для дітей Бог?

4. Повідомлення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ви розкажете мені про себе, про рідних людей, з якими ви проживаєте та які піклуються про вас.

ІІ. Основна частина

1.Відгадування загадки.
Цифра ця усім говорить,
Скільки днів до тижня входить.
А як поряд стане буква»Я»,
То це буде вже…( сім'я ).

Вступна бесіда.
Вчитель.
– Кожен із нас живе в родині серед близьких і дорогих
людей. Тато, мама, діти – це родина. Дід, баба, дядько, тітка, дядькові і тітчині діти – рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня, -
це рід. Рід від роду – то народ.
Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу,
до своєї землі.
Бог – наш добрий Отець. Він сотворив нас і наші сім'ї. Сім'я і рідна
домівка – це те місце, де людина почуває себе в повній безпеці та комфорті. Бог хоче, щоб у наших сім'ях завжди панували любов і злагода.
2. Розповідь дітей про свої родини з демонстрацією сімейного альбому.
(Розповіді дітей).

3. Робота над завданням №1у зошиті (с.19).)
(Діти описують найближчу їм людину).

4. Робота над акровіршем.
(На дошці записаний вірш).

Ми вічно прагнем вирости,
А вона за нас радіти,
Ми без неї – сироти,
А для неї завжди діти,

- Мама…Усе найрідніше, найдорожче, наймиліше від неньки. З перших
днів і впродовж усього життя ми прагнемо поспілкуватися, порадитися з
матусею, розділити з нею радощі і біди. Матуся – берегиня родинного вогнища, берегиня сім'ї.
5. Робота в групах.
Завдання:
- Які вірші про маму ви знаєте?
- Опишіть словесно портрет матусі?
- Заспівайте пісню про рідну матусю.
(Презентація).

6. Прослуховування пісні «Молитва матері».

Вчитель. – Поміркуйте: якщо від слів »танк» і «торт» забрати по дві останні букви, а ті, що залишилися, - з'єднати, то рідне нам слово будемо мати.(Тато)
- Татка всі вважають сильнішою половиною сім'ї, тому він повинен
забезпечувати сім'ю.

7. Робота в парах.
- Розкажіть, де працюють ваші татусі?
- Чого ви навчилися у своїх батьків?

8. Складання «Павутинки» (асоціативного куща). Робота в групах.
Мама (яка?)…
Тато (який?)…

ІІІ. Фізкультхвилинка «Ми – одна сім'я».
В цьому класі друзі всі ми, раз-два-три.
Ви і ми, і ти, і я – раз-два-три.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Ми одна сім'я. Посміхнісь тому, хто зліва раз-два-три.
Посміхнись тому, хто справа раз-два-три.
Ми – одна сім'я.

ІV. Закріплення матеріалу
1.Розповідь учителя
про приналежність кожного з нас до однієї християнської родини.
- Ваші тати та мами трудяться. Для чого вони так стараються? Для того, щоб кожен із вас виріс і став доброю людиною. А ваших батьків виростили ваші дідусі, бабусі, прадідусі, прабабусі – християни. Це означає, що всі вони вірили в Бога і жили за Божим Законом.
Новонароджених дітей приносять в церкву і охрещають їх. Пізніше вчать дітей молитви і приводять їх у Божий дім – церкву. Отже, ми всі належимо до великої християнської родини – християнської. Ми -
християни, а це означає, що ми маємо віру в Ісуса Христа, молимось Йому і просимо в Нього допомоги.

2. Робота над прислів'ями (Читанка с. 27).
(Діти читають і пояснюють зміст прислів'я).
Без сім'ї нема щастя на землі.

3. Робота над біблійним віршем (Читанка с. 27).
(Читання і пояснення змісту вірша).

4. Робота над завданням №2 у зошиті (с.19).
(Діти розфарбовують малюнок «Християнська родина»).

5. Родовідне дерево.
- З давніх-давен велику сім'ю порівнювали з великим деревом, яке
міцно тримається за землю своїм корінням, а гілками тягнеться до неба, до
сонця. Чим грубіший і вищий стовбур, тим старовинні ший рід. Нижні
гілки – це лінія дідусів та бабусь; трохи вище розмістилися батьки: тато
мама, а також дядьки, тітки. На найвищих тоненьких гілочках прикріпилися
брати і сестри.

6. Розгляд родовідного дерева.
(Розповіді дітей, показ малюнків родовідного дерева).

7. Вивчення вірша.
Вчитель. – Вивчіть цей вірш і розкажіть батькам. Вони будуть раді.

Як мені вас не любити,
Рідний, батьку, нене;
Та ви ж мене згодували
І дбали про мене.
Батько розуму навчає,
Мати приголубить.
Ніхто мене так на світі,
Як вони, не любити.
Дай же, Боже, щоб виріс,
В школі гарно вчився,
Щоб я батькові і ненці
Добре відплатився.
Богдан Лепкий

8. Робота над прислів'ями і приказками.
Конкурс «Закінчи прислів'я».Робота в парах.

* Шануй батька й неньку (буде тобі скрізь гладенько).
* У дитини заболить пальчик, (а у матері – серце).
* Яка сім'я, (такий і я).
* Який кущ – така й калина, (яка мати – така й дитина).
* Мати однією рукою б'є, (а другою – гладить).

9. Читання та обговорення додаткової літератури.
Ну й гарно все придумав Бог!
Ну й гарно все придумав Бог:
Як тато й мама – то удвох.
А як бджола – то у гурті,
Сова – в дуплі й у самоті.

Придумав рибок ціле море,
Карпати – гори й хмари – гори.
Придумав сонце – соняха вгорі,
А зорі засвітив, як ліхтарі.

І місяця поставив на сторожі
Лілеї, чорнобривчика і рожі.
А щоб забути геть про все сумне,
Придумав Бог для тебе й мене!
Галина Карпа

Батьківське і материнське благословення – це добрі слова батьків, їхні любов, підтримка й молитва. І в давні часи і нині батьки благословляють дітей на навчання, на добрі справи, на важливі кроки в житті.

V. Підсумок уроку
Дружна родина – велика підтримка на все життя. Хто з дитинства шанує батьків, дідуся з бабусею, інших родичів, дружить з ними, той усе життя буде відчувати родинне тепло, матиме дружну родину.

Поклонися щодня батькові низенько,
Бо в нього серденько до твого близенько.
Поклонися щодня матінці ще нижче,
Бо серденько в неї до тебе ще ближче.

 
Климанова Валентина Михайлівна? учитель початкових класів.
Новоград-Волинська школа № 7 Житомирської обл.
За матеріалами: Освіта.ua
Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: Natali (16.07.2011) | Автор: Климанова В.М.
Переглядів: 9706 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!