Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Мудра людина любить пораду

Урок 5
Тема: Мудра людина любить пораду.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям мудрості. Вчити дітей бути наполегливими у бажанні здобувати знання, не цуратися мудрої поради старших. Розвивати бажання берегти та примножувати свої здібності. Виховувати повагу до розумних і мудрих людей.
Обладнання: ікона, свічка, конверт, картки з словами.

Хід уроку

І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва.
3. Повторення вивченого матеріалу. Повторення Божих Заповідей.
4. Повідомлення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про те, як людина стає мудрою і чи може вона стати мудрою, якщо не радиться з розумними і мудрими людьми.
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.

Діти, в якій із Божих Заповідей сказано про те, що людина повинна працювати, не лінуватись, а день відпочинку присвячувати не пустим розвагам, а Богові. (Діти зачитують напам’ять: «Пам’ятай день суботній, щоб святити його. Шість днів працюй, а сьомий – суботу – Господові Богу присвячуй».
2. Бесіда вчителя.
- Тільки в труді людина набирається певного життєвого досвіду, знань, мудрості, а не в пустих, безтурботних розвагах. Нам з вами неодноразово доводилось чути про ту чи іншу людину, що вона багато знає, розумна, мудра… А чи однакові ці поняття – розум і мудрість? Чи завжди знання робить людину мудрою? Допоможе нам відповісти на ці запитання казка.
3. Робота над казкою «Батькова мудрість»
а) читання самостійно;
б) відповіді на запитання.
- Хто головні герої казки?
- Від яких життєвих помилок застеріг батько синів у своєму благословенні?
- Чи скористалися сини батьківською настановою? Якщо ні, то чому і за яких обставин?
- Якого брата ми можемо назвати мудрим? Чому?
4. Проблемна ситуація, підручник, с. 28.
Діти пояснюють, яку людину можна охарактеризувати такими словами: «Розумна голова, та ледареві дісталась». Яка небезпека очікує таку людину в житті?
- Які з названих якостей допомагають людині зберегти та примножити свої здібності: наполегливість, хвалькуватість, працелюбність, безтурботність, відповідальність, неуважність, сумлінність, поміркованість, кмітливість.

                                              наполегливість
            працелюбність                                              відповідальність

                                                      мудрість

                  сумлінність                                              поміркованість
                                                  кмітливість

Одна група дітей вбирає картки з потрібними якостями мудрої людини і кладе до конверта, що прикріплений на дошці.
Друга група пояснює, чому інші картки, залишались невикористані, не потрапили до конверта.
5.Робота в зошитах.
Запис до словничка слів: поміркованість і кмітливість та їх пояснення.
6. Знайомство з цитатою із Святого Письма та пояснення її змісту, с. 28.
7. Поділ класу на 4 групи.
Кожна група отримує одне з прислів’їв, що в підручнику на с. 28 і готує пояснення його змісту.
ІІІ. Підсумкова частина.
1. Узагальнення вивченого.

- Чи одне й те саме розум і мудріть?
- Розум – це властивість людини здобувати знання, накопичувати їх, водночас розум – це те саме, що й мудріть. Людина не тільки здобуває знання, а й уміє їх використовувати у житті.
2. Домашнє завдання.
Прочитати і обговорити з батьками казку Антонія Погорєльського «Чорна курка, або Підземні мешканці».
3. Спільна молитва.

Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: (14.07.2015) | Автор: Рудик О.В.
Переглядів: 1639 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!