Урок 29
Тема: Мудрість чує іншого.
Мета: Ознайомити учнів на прикладі оповідання «Справжній друг – найбільший скарб» з вмінням друзів вчасно і безкорисно допомагати один одному. Розвивати вміння чути іншого. Виховувати почуття поваги до товариша, радості за його успіхи.
Обладнання: ікона, свічка.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва.
3. Перевірка домашнього завдання.
Діти розповідають, що вони знайшли цікавого про одну з ікон.
4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми познайомимося з двома хлопчиками, про яких кажуть: «Дружба робить чудеса».
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
Бесіда вчителя:
- У вас є друг чи подруга? (Діти розповідають про своїх друзів)
- Пригадайте оповідання «Два товариші» про те, як їм в лісі зустрівся ведмідь (Діти переказують оповідання).
- Чи можна хлопчика, який покинув товариша в біді, назвати другом? (Ні.)
- Чому?
2. Вивчення нового матеріалу.
- Зараз ми прочитаємо оповідання про двох хлопчиків, а ви подумайте і скажіть, чи можна їх назвати справжніми друзями.
а) знайомство з оповіданням, с. 133-135. (Діти читають оповідання самостійно);
б) обговорення змісту прочитаного:
- Чому Артемкова мама із сумнівом поставилась до слів про допомогу сина другові?
- Що спонукало Артемка діяти саме так?
- Що для вас значить вислів: «Дружба робить чудеса»?
- А що означає «вміти чути іншого»?
- Чи вміє Артемка чути іншого?
- Чи допомагає це людям розуміти одне одного і жити в згоді?
в) знайомство з оповіданням, с. 136. (Читає вчитель).
- Чи можемо ми назвати вчинок п’ятирічного хлопчика подвигом? Чому?
г) обговорення змісту цитати із Святого Письма:
«Нема більше від тієї любові, коли хто покладе душу свою за друзів своїх» та вислову А.Ейнштейна, видатного фізика: «Тільки моральність наших учинків створює красу і гідність нашого життя».
- Чи знаєте ви такі випадки із життя людей, коли за товариша віддали душу? (Діти розповідають).
- Чи може критися в душі друга егоїзм і заздрість?
- Прочитайте слова В.Сухомлинського і поясніть, як ви їх розумієте? (с. 136).
ІІІ. Підсумкова частина.
1. Узагальнення вивченого:
- Про що ми говорили сьогодні на уроці?
- Який висновок можна зробити? (Треба завжди вчитися слухати, прислухатись до думок інших, перейматися чужим болем, радіти успіхам інших, не чекати прохання про допомогу, а поспішати допомогти першим.
2. Спільна молитва.
Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1
|