Урок 1
Тема: Мудрість несе добро.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям мудрості як станом розуму і душі людини. Розкрити значення добрих справ, зроблених дитиною. Розвивати мислення . Виховувати почуття відповідальності за свої дії.
Обладнання: ікона, свічка.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва «Отче наш…».
3. Ознайомлення учнів із завданням курсу «Основи християнської етики в українській культурі» в 4 класі. Читання і обговорення «Вступу», с. 3 підручника.
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація знань.
Дорогі діти, ми з вами прочитали багато казок, оповідань, байок де зустрічалися герої та персонажі, яких ми називали мудрими. Пригадайте, які саме твори з такими героями ми читали. («Мудра дівчина», «Вовк і кіт», «Лисичка і Журавель», «Вовк і семеро козенят»…)
- Назвіть, кого з героїв цих творів ми можемо назвати мудрим. (Діти називають).
- А чи можете ви дати визначення мудрої людини? Яку людину можна назвати мудрою? (Діти висловлюють свої думки).
2. Засвоєння нового матеріалу.
- Мудрими ми уявляємо людей похилого віку, сивих, статечних. А чи можуть бути мудрими діти?
- Ми дізнаємось про це на сьогоднішньому уроці.
а) читання вчителем оповідання про хлопчика, що бачив у сні, як він прогуляв уроки, с. 4;
б) відповіді на запитання після оповідання, с. 7;
в) робота з ілюстрацією, с5.
3. Знайомство з цитатою із Святого Письма: «Блаженна людина, яка нажила мудрості, і людина, яка набула розуму, - бо здобуток цей кращий за срібло, і прибутку від нього більше, ніж від золота.
Вона (мудрість) – дерево життя для тих, котрі здобувають її, - і блаженні, які зберігають її!».
- Діти, поясніть зміст цитати.
а) словникова робота. Пояснення слів: мудрість, знамення та вислову «блаженна людина»?
б) запис в зошит значення цих слів та вислову з підручника, с.7.
4. Читання і пояснення прислів’їв, с. 7.
5. «Мікрофон».
- Поясніть вислів: «Якщо не бачиш, зійди на гору; якщо не розумієш, запитай у старших. Хочеш знати дорогу – спитай тих, хто ходив по ній».
- Уявіть собі, що до вас у школу прийшов кореспондент і запитав: «Для чого ви вчитеся? Навіщо вам знання?» Щоб ви відповіли? Діти висловлюють свої міркування.
6. Знайомство з притчею про двох братів, які бажали навчитися науці життя.
а) читання дітьми самостійно;
б) робота над розумінням змісту притчі:
- Чим займався перший брат?
- А що робив інший?
- Хто з братів пізнав мудрість життя і через що?
- Чим наповнюється пустота?
ІІІ. Підсумкова частина
1. Узагальнення знань.
- На що перетворюються знання, які ми отримуємо?
- Для чого дорослі діляться з нами своїм досвідом?
- Чому треба ходити до школи?
- Кого називають провідником у світ мудрості?
2. Спільна молитва.
Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1
|