Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Мудрість зодягається у скромність і живе у чистому серці

Урок 10
Тема: Мудрість зодягається у скромність і живе у чистому серці.
Мета: Вчити дітей бути скромними, бо це одна з рис мудрої людини з чистим серцем. Виховувати повагу до людей, смирення. Розвивати бажання завжди покладатися на Божу допомогу, не забувати дякувати Богові та ближнім за добро.
Обладнання: ікона, свічка, ілюстрована казка А. Погорєльського «Чорна курка, або Підземні мешканці».

Хід уроку

І. Вступна частина.
1. Християнське привітання.
2. Спільна молитва.
3. Перевірка домашнього завдання.

Діти розповідають про те, що розповіли їм батьки, бабусі, дідусі на запитання: « Чи відчувають вони радість від своєї роботи і чому?»
- Діти, а як ви гадаєте, чи варто виконувати ту роботу, від якої не відчуваєш радості? (Відповіді дітей).
- Я гадаю, що бувають і такі випадки, коли людина має виконувати не зовсім улюблену роботу, знаючи, що вона комусь принесе радість, або ж від результату цієї роботи буде залежати результат іншої.
4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми поговоримо про те, які емоції, риси характеру повинна мати людина, щоб називатися мудрою.
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.

- Чи завжди людину, яка має певний талант, або багато знає, ми можемо назвати мудрою)
- Ні , людина може знати і вміти багато, але веде себе по відношенню до оточуючих її людей пихато. Таку людину часто обминають, мало спілкуються з нею. Прикладом такої людини є Микитка з оповідання з яким ми зараз познайомимося.
2. Вчитель починає читати оповідання, діти уважно слухають до того місця, коли починається казка А. Погорєльського «Чорна курка, або Підземні мешканці». (Діти вже раніше вдома читали цю казку).
3. Аналіз прочитаного.
- Чому тато і мама не похвалили Микитку за те, що він отримав гарну оцінку з контрольної роботи?
- Чи мав Микитка вихвалятись своєю високою оцінкою?
- Чи можемо ми назвати скромність ознакою мудрості?
- Як ви розумієте такі вислови: «людина з чистим серцем», «сердечна чистота»?
- Чи можете ви так сказати про себе?
4. Робота над казкою А. Погорєльського «Чорна курка, або Підземні мешканці»:
а) переказ дітьми змісту казки з демонстрацією ілюстрацій до неї;
обговорення змісту.
- Як Альоша познайомився з мешканцями Підземної країни?
- Як вони йому віддячили за добро?
- Чи можемо ми назвати Альошу добрим хлопчиком?
- Чи зберіг Альоша своє серце від зла? Чи не втратив сердечної чистоти?
- Чому хлопчик втратив своїх друзів – мешканців Підземної країни?
5. На Дошці рядки зі Святого Письма. Діти зачитують їх і пояснюють розуміння змісту.
• Високий Господь: і смиренного бачить, і пихатого впізнає здалеку.
• Прийде гордість, прийде й посоромлення; але зі смиренними мудрість…
• Блаженні чисті серцем, бо вони Бога бачать.
6. Робота над прислів’ями.
• Не хвались мудрий мудрістю, а сильний силою.
• Кінь на чотирьох ногах, та й то спотикається.
7. Робота в зошитах.
Запис в словничок слів пихатість та смирення. Пояснення їх значення.
ІІІ. Заключна частина.
1. Узагальнення вивченого.

- Що нового ви дізнались сьогодні на уроці? Який висновок можете зробити з усього сказаного? (Діти читають висновок з підручника і пояснюють, як вони його розуміють, с. 53).
2. Домашнє завдання
Придумати продовження розповіді про Микитку. Намалювати ілюстрацію до казки А. Погорєльського «Чорна курка, або Підземні мешканці».
3. Спільна молитва.

Рудик О.В. – вчитель початкових класів Широківської загальноосвітньої школи №1

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: (15.07.2015) | Автор: Рудик О.В.
Переглядів: 2707 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!